• 0

beheer bv verkopen maar....

Dag, Na 3 jaar heb ik door de crisis en marktomstandigheden het besluit genomen om mijn werk bv via de rechter failliet te laten verklaren. werk bv heeft nog een schuld van rond 3000 bij 3 toeleveranciers en een schuld van ongeveer 30K aan mijn beheer BV die deze heeft geleend aan de werk bv. Op mijn beurt heb ik dus weer prive die 30K geleend (via lening waar mijn vrouw en ik prive borg voor staan) aan de beheer BV. Werk bv is nu onder beheer bij de curator voor de afhandeling.

 

Daar ik nu in loondienst ben gegaan heb ik nog mijn beheer BV waar ik dus niets mee doe. MIjn beheer BV heeft geen schulden (dan die aan mijzelf prive) en een plus van 20 euro op de bank, Het bedrijf Adcomp uit Helmond heeft aangeboden een bedrag van 750,- voor deze beheer BV. Mijn vragen zijn: Kan ik de beheer BV gewoon veilig verkopen? Hoe zit het dan met de schuld van werk bv naar beheer bv. Moet ik prive, belastingtechnisch, hier iets mee doen?

 

Graag verneem ik van jullie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Adcomp? Of zonder P?

 

Lees sowieso dit: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=53;action=display;threadid=41206

 

Ze hebben een specifieke website voor BV handel in elk geval: http://legebv.org

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou even een advocaat of jurist bellen die je bij wil staan, er zitten risico's aan maar het kan net zo goed een normaal bedrijf kunnen zijn. Denk niet dat je dit zelf kunt besluiten en uitzoeken. Met name aansprakelijksrisico's zijn aanwezig als bestuurder dus het is verstandig om even goed te kijken. Die paar honderd euro kunnen anders duur uitvallen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ze hebben een specifieke website voor BV handel in elk geval: http://legebv.org

 

Alsmede

 

- engelselimited.nl

- legebv-kopen.nl

- limited4all.com

- limited2000.nl

 

verder kom je adcomp op higherlevel tegen in dit spambericht uit 2008. De poster was toen niet bekend, maar volgens linkedin was hij in de betreffende periode als jurist(!) verbonden aan adcomp.

Link naar reactie
  • 0

oo, heb de verhalen van andere soortgelijke ondernemingen gelezen en ben nu toch aan het twijfelen. Over Adcomp heb ik nog niets belastents kunnen vinden maar 1 ding houd mij tegen en is dat ze een .org domein hebben. Klinkt stom maar alleen dat houd me nog tegen met hun in zee te gaan. want ze hebben ook gewoon een NL domein

Link naar reactie
  • 0

oo, heb de verhalen van andere soortgelijke ondernemingen gelezen en ben nu toch aan het twijfelen. Over Adcomp heb ik nog niets belastents kunnen vinden maar 1 ding houd mij tegen en is dat ze een .org domein hebben. Klinkt stom maar alleen dat houd me nog tegen met hun in zee te gaan. want ze hebben ook gewoon een NL domein

Domeinextentie is wel het laatste waar ik me druk om zou maken, probeer gewoon even goed na te checken wat voor partij het is, of de prijs redelijk is en wat de voorwaarden zijn. Dat laat je checken en dan weet je hoe het zit.

 

Gezien de vele marketing uitingen is het even oppassen omdat het een riskante handel is maar het kan ook goed zitten. Dus gewoon even controleren.

 

De kosten voor oprichting van een holding vallen wel mee. De reden waarom er toch handel in is voor zover mij bekend: Er zijn personen die geen holding op kunnen richten of het moet met spoed. Voor de prijs maakt het niet veel uit. Daarom is het niet zomaar dat hier zoveel vraag naar is.

 

Je moet bij de overname sowieso een vrijwaring krijgen zodat je niet meer aansprakelijk bent maar dat is nog niet alles. Een jurist kan dit meer veilig doen.

 

Je hebt besloten de werkbv failliet te laten verklaren, wie heeft je daarbij begeleid?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

akkoord, dank je voor de info. Bij het faillisement van mijn werk BV heeft niemand mij begeleid. Ik heb een formulier ingevuld via rechtspraak.nl en samen met de stukken plus verklaring gestuurd naar de rechtbank. Ben 5 min binnen geweest en de rechter had het faillisement uitgesproken. Stond nog niet buiten het gerechtsgebouw of ik werd al gebeld door de curator. Heb alle boeken, papieren enz van de werk BV ingeleverd (jammer genoeg ook van de beheer BV, zaten indezelfde mappen) en dat was het..

Van de curator hoor ik niets meer en ook niet op mijn vragen naar hun of ik de papieren van beheer bv kan terug krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Hier op HL staat veel informatie over lege B.V.'s.

 

Lees het rustig door en ga er mee naar je notaris. Die heb je tenslotte sowieso nodig om de aandelen over te dragen.

Een goede notaris zal je wijzen op de mogelijkheden en de risico's.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Desbetreffende bedrijf is naar mijn mening voornamelijk een trustbedrijf.

 

Dergelijke bedrijven beheren BV's voor diens klanten. Meestal hebben ze een aantal plankvennootschappen (lege BV's) achter de hand die snel gebruikt kan worden als er een activiteit plaats vind.

Vaak duurt de oprichting van een BV dan te lang, derhalve de handel in lege BV's.

 

Het bedrijf is enkele jaren geleden in het nieuws geweest met dit bericht. Trustkantoren dienen onder controle te staan van AFM, deze dus ook.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.