• 0

verborgen verschillen NL-DU voor een eenmanszaak

Heeft er hier iemand ervaring met het opzetten van een eenmanszaak in Duitsland. Ik ben benieuwd of er 'verborgen' verschillen zitten met de procedure in Nederland. Ik heb me natuurlijk al een beetje ingelezen, maar ben benieuwd of er kleine verschillen zijn, waar je alleen achter komt als je een paar jaren ervaring hebt met het runnen van een eenmanszaak in Duitsland en die dus niet direct gevonden worden op internet. Heeft iemand ervaring?

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Hallo,

Eenmansbedrijf opzetten in Duitslnd is vrij eenvoudig.

Procedure is een beetje gelijk als in Nederland.

Ik ga nu een winkel starten in Duitsland.

Hier ( regio Kleve bij Nijmegen ) zijn volop kansen voor winkels.

Prijzen van bedrijfspanden hier in Duitsland zijn laag, consumenten vertrouwen is hoog, hypotheekrente hier is erg laag.

Als je iets start wat ze hier niet kennen heeft het zeker kans van slagen alleen het heeft wat meer aanlooptijd nodig.

Tevens merk ik hier veel minder leegstand dan in Nederland.

Ik ben al ondernemer in Nederland, maar ga nu in Duitsland starten omdat daar ( voor mijn gevoel ) meer kansen liggen.

Groet Robin Besselink

• 0

Je enthousiasme om vragen over ondernemen in Duitsland te beantwoorden is lovenswaardig, maar dit is een berichtje uit maart 2012, dus je reaktie zal door de topicstarter hoogstwaarschijnlijk niet meer gelezen worden... ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar