• 0

Make-over van webshop in surfgerelateerde artikelen

Omschrijving van je concept:

Sinds ongeveer 4 jaar zijn wij actief als distributeur van een hier niet nader te noemen merk in kitereparatie artikelen.

Wij verzorgen hiervoor de verkoop aan winkels en rechtstreeks aan particulieren in Europa en werken in enkele landen weer met subdistributeurs.

De markt voor dergelijke artikelen is klein maar groeit gestaag en we zijn eigenlijk erg blij met de manier waarop e.e.a. loopt. De website die wij hadden was gebouwd in een nogal onbekend (door onze oude webhost) in elkaar gesleuteld CMS systeem en gezien wij deze hostingpartij gedag wilde zeggen hebben we ervoor gekozen om nu met Magento te gaan werken. Naast onbekendheid van het systeeem werkte dit namelijk ook niet prettig en zag het geheel er erg rommeling uit.

De link: http://tinyurl.com/885pk4c

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Met 0.0 ervaring op het gebied van webdesign heb ik toch nog vrij veel zelf gedaan met veel vloeken en schelden maar ook veel plezier. Enkele dingen heb ik uitbesteed omdat het uitzoeken hiervan meer tijd zou kosten dan het uitbesteden en daarmee het efficiënter was om uit te besteden.

 

Verder heb ik heel veel nagedacht over gebruiksgemak. Het product wat wij verkopen is vrij gecompliceerd van opzet door de enorme diversiteit aan net iets andere producten welke toch weer voor een ander doel dienen. Dit blijft een probleem waar ik graag heldere inzichten over zou willen krijgen aangezien ik het lastig vind om duidelijkheid in de shop te houden.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

In de kitesurfwereld worden vliegers opgepompt met lucht. Deze lucht wordt in de vlieger gehouden met een binnenband van een condoomachtig materiaal. Vergelijk het even met een fietsband. Deze condoom gaat (net als een fietsband) regelmatig lek. Het probleem: Op iedere binnenband zitten een aantal ventielen op een vaste plek afhankelijk van het model en type vlieger. Er zijn inmiddels duizenden verschillende modellen op de markt en dus ook duizenden verschillende typen binnenbanden. Het product is zo ontwikkeld dat door ventielen zelf op te plakken op een dichte binnenband je met relatief weinig verschillende artikelen iedere binnenband kan reproduceren. De doelgroep bestaat dus uit zeilreparateurs maar ook gewoon particulieren vanuit de woonkamer.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij waren de eerste in Europa met een dergelijk systeem en ondanks dat ook bij ons de copycats langzamerhand de kop op steken zijn wij nog redelijk uniek met onze producten. Ook de zogenaamde stick on ventielen met plaksticker zijn redelijk uniek en worden ook gebruikt in andere toepassingen zoals bijvoorbeeld rubberboten en luxere luchtbedden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alles mag. Ik noemde eerder al gebruiksgemak, maar ook spelfouten, SEO tips, lay-out tips zijn allemaal welkom. Ik heb al aardig wat dagen in de site zitten maar ben in de overtuiging dat het toch nog beter kan. Ik kan overigens dus niet alles zelf dus het kan zijn dat suggesties niet direct worden verwerkt in de site maar worden meegenomen in de eerst volgende opfrisronde van de website afhankelijk van de noodzaak.

 

Alvast heel erg bedankt voor de moeite allemaal

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Klaas,

 

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- maak het gebruik van hoofdletters in je menu consistent (en vertaal "Shop By" nog even)

- ik weet niet of jouw doelgroep goede ogen heeft, maar de lettertjes in de 6 product-buttons vind ik erg klein

- in de kolom links zeg je "3 werkdagen bezorgd", maar op je pagina "Verzenden en Retouren" (in de mouse-over staat overigens "Retourneren") wordt het "binnen 5 werkdagen toegestuurd", dat is nogal een verschil

- in je algemene voorwaarden lees ik in artikel 5 "... wanneer het factuurbedrag meer dan € (bedrag in cijfers), zegge: (bedrag in letters) bedraagt ..."

- hier en daar zie ik nog Engels (zoals bij de productomschrijving van de 40" strut bladder)

- op je "over ons" pagina krijg ik diverse rode kruisjes (IE9/Vista)

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Bedankt alvast.

 

- KVK nr en BTW nr ga ik aanpassen. Slordig!

- Hoofdletters ga ik aanpassen

- Verzenden retouren wordt aangepast

- Algemene voorwaarden liggen momenteel bij de jurist dus daar zijn we mee aan de slag

- Engelse termen ga ik nog even goed doornemen

- Over ons pagina, ik heb een hoop getest maar zelf probleem nog niet tegen gekomen. Gaan we naar kijken!

 

Zo zie je maar dat je op een gegeven ogenblik zo lang naar een website kijkt dat je de stomste dingetjes niet meer ziet.

Link naar reactie
  • 0

Hierbij een aantal op-/ aanmerkingen m.b.t. het afrekenproces:

 

- Pas in stap 3 van het bestelproces worden de verzendkosten getoond, hier kunnen klanten op afhaken. Klanten willen snel te zien krijgen wat ze moeten betalen aan verzendkosten.

- Stap 1 in het afrekenproces (betaalgegevens): Hier staan enkele engelse zinnen tussen, zoals Already registered? Login here en Register with us for future convenience

- Heb je daadwerkelijk het telefoonnummer, faxnummer nodig van de klanten? En wil je weten uit welke Provincie een klant komt? Indien dit niet het geval is, verwijder dit dan uit het afrekenproces. Hoe korter het veld met registratiegegevens, hoe beter.

- Stap 4 in het afrekenproces (Betalingsgegevens): Ook hier staan weer engelse termen.

- Maak het afrekenproces in z'n geheel korter, wellicht een one page checkout?

www.fashionshoponline.nl

Link naar reactie
  • 0

Even wat waarnemingen op jouw website/webshop:

 

- Keuzehulp heeft scroll balken in Chrome browser (Iframe)

- persoonlijk zou ik wel willen zien wat ik krijg, zijn er kleuren opties? Hoe zien die er dan uit?

- iconen op de voorpagina (onderaan) zijn bij niet te lezen

- iconen van betaalmogelijkheden en het informatie blok zou ik omwisselen (dit ligt in het verwachtingspatroon van de gebruiker/bezoeker)

- het zou beter gaan verkopen als er een filmpje(s) gelijk te zien is vanaf de voorpagina. Daarbij is youtube een leuke plek om mensen naar je website te krijgen die van kiteblades houden.

-kitebladders? (zoeken mensen niet juist op het engelse woord?

 

Hier heb je denk ik wel weer genoeg aan?

Link naar reactie
  • 0

Dag Klaas,

 

Ik snap eigenlijk helemaal niets van jouw wereld :). Dit maakt commentaar leveren ook een beetje tricky, waarschijnlijk weet jouw doelgroep precies wat er op jouw site te halen valt en wat ze moeten hebben. Toch wat punten die mij opvielen:

 

Persoonlijk zou ik de homepage anders opzetten. Je gaat nu teveel vanuit je eigen bedrijf uit. "Dit is U-Stick.", "Dit zijn onze producten", "Klik op een logo voor een productgroep". Vooral het laatste punt is bijna een doodzonde vanuit het oogpunt van usability, je moet je website niet uit hoeven leggen... Zet dan boven die pictogrammen "Kies hier het product waarnaar je op zoek bent" en geef visuele feedback door ze van kleur te laten veranderen. Dan ziet het er al veel beter uit.

 

Ga eens in de schoenen van je mogelijke klanten staan. Wat is hun probleem, waarom komen ze naar jou toe? Het lijkt me zo toe dat ze een lekke kite (ik zei toch dat ik leek was?) hebben en nu zoeken naar plak-, reparatie- en vervangingssets. Speel ook in op hun onbewuste angst dat hun kite op de perfecte vliegerdag lek gaat omdat hun bladders en ventielen oud zijn of gewoon tijdens het vliegeren stuk gaan. Probeer zo de verkoop van vervangingsmaterialen en reparatiekits te stimuleren. Wat dacht je trouwens van een vakantieaanbieding pontificaal op de homepage? Voor een 40 euro een universele reparatieset mee op vakantie?

 

Bij 'Over ons' verwacht ik een verhaal over jou en waarom je deze shop hebt en wat je voor mij wilt betekenen. Nu staat er een commercieel verhaal over de voordelen van het U-Stick Bladder System... Dit is nu weer een ander onderwerp: "Waarom U-Stick" of "De voordelen van het U-Stick bladder systeem".

 

Ik heb alleen gekeken naar de Nederlandse site maar daar komt zo nu en dan nog wat Engels in voor. Bijvoorbeeld in de shopping cart als er items in liggen.

 

Wat mij stoort tijdens het shoppen, is dat als ik een leading edge of strut in de winkelmand plaats er geen melding komt dat ik ook een ventiel moet hebben. Ik ben leek, weet jouw doelgroep dat ze die erbij moeten hebben? Is dat nodig trouwens? Als ik vervolgens af wil rekenen staat er een onheilspellende mededeling dat ik nog geen ventielen heb... Je maakt me nu onzeker. Moet ik die hebben? Zo ja, welke dan? Op het moment dat klanten onzeker worden over hun aankoop zit jij in de problemen. Je conversie dondert in elkaar...

Ik denk dat je een betere manier moet uitwerken om bladders en ventielen in combinatie te verkopen. Ook als ik naar een productpagina ga, kan ik ze niet gezamenlijk kopen. Naar dit punt zou ik met hoge prioriteit kijken en verbeteren.

 

Over het algemeen vind ik dat je een goede site hebt waar nog wel wat aan te verbeteren valt.

 

Succes,

iOptimize

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Leuk!

Daar ik zelf een kiter ben en ik mijn kite al meerdere ter reparatie heb aangeboden val ik gelijk in je doelgroep.

 

 

Waarom heeft de titel van dit topic betrekking op surfgerelateerde artikelen terwijl het over kitesurfen gaat?

Je openingpage geeft weer wat je verkoopt en geeft dus niet aan welke oplossing je biedt. Het lijkt me dat je oplossing een alternatief is voor de reperateurs? Bij een lek/scheur in biedt je een product aan waardoor zelf de vervanging mogelijk gemaakt wordt ipv een (dure) reperatie?

 

Ik krijg gelijk enig wantrouwen daar het mij maar lastig lijkt om zelf de bladder te vervangen. Hoe neem jij dit wantrouwen weg? Daarnaast begrijp ik dat er ook zelf ventielen op gezet moeten worden. Ai. Dat betekend dus dat ik zelf een gat in de nieuwe bladders moet maken? Dat kan toch alleen maar verkeerd gaan? Weer angst.

 

Het valt me op dat je teksten in plaatjes in het engels heb. Mag ik aannemen dat je gecopieerde plaatjes gebruikt? Waarom is je adres in de contact gegevens in het engels?

 

De U-stick sizing chart is helemaal in het engels. Waarom? Zelf de melding dat de specificaties niet beschikbaar is, is in het engels. Als ik dan wel weet welke bladder ik voor mijn kite zou moeten hebben dan wil ik gelijk op de bestelknop kunnen drukken.

 

Als je eenmaal weet welk model kite ik heb dan weet je ook precies hoeveel ventielen e.d. ik nodig heb. Misschien kun je dat ook gelijk opnemen?

 

Al met al een leuk concept maar het mag wel iets klantvriendelijker. Neem mijn angst om het zelf te vervangen weg.

Zorg dat een leek als ik niet eerst de hele kite in de tuin hoeft uit te leggen alleen maar om het aantal ventielen te tellen. Zorg dus dat alles direct te bestellen is als je weet over welke kite het gaat.

 

Bij de volgende link verschijnen er geen afbeeldingen

 

Succes, en misschien wordt ik nog wel een klant van je!

Vraag en aanbod van Off market residentieel vastgoed (woningen en appartementen) komt samen in deze Facebook groep

 

Link naar reactie
  • 0

Beste klaas,

 

Hier bij nog een kiter. Wat inderdaad al eerder aangeven is, voor een leek, om aan je eigen kite te gaan sleutelen is nog al lastig. Wat standaard filmpjes op je site zou voor je klanten de boel al een stuk duidelijker maken, en een hoop vragen weg nemen!

 

Wat mij ook op viel, de prijs voor de verzendkosten, dat je hier voor nog een keer 9euro moet betalen, voor een vetiel of iets is een beetje overdreven! Dit is winst maken op verzendkosten. Wat volgens mij niet echt nodig is!

 

De prijs stelling vind ik overigens zelf nog al hoog, voor de overige spullen! Maar dit is persoonlijk!

 

Veel suc6 om het tot een goed lopende shop te maken!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Klaas,

 

Ik snap zelf niet direct het product, al ben ik wel een kiter. Misschien moet je eerst met een probleem beginnen zodat "wij" als potentiële klanten een probleem herkennen.

 

Hier nog wat algemene opmerkingen.

 

Misschien een filmpje plaatsen

Verzend kosten in NL 8.95 Bij post nl koop je een pakketzegel tot 10kg voor 6,75. Daarbij ga ik never een ventiel kopen van 15,- euro en daarbij nog een 8,95 bezorg kosten betalen.

 

Alles is in Nederlands en dan staat opeens de Naw gegevens in het Engels, persoonlijk vindt ik dit een beetje afgezaagd.

 

Rechts onderaan staat een blokje informatie met: verzenden & retourneren, AV en contact. Ik zal dit alleen onderaan plaatsen en niet nog in een blokje aan de zijkant. Waarom zal ik willen retourneren, je product is toch wel goed?

 

Ik zal je voordelen hoger plaatsen en niet helemaal onderaan.

 

Wanneer je lid wordt van een thuiswinkel waarborg krijg je meteen de AV van hun (is zelfs verplicht) het geld dat je nu uitgeeft aan een jurist kan je ook een waarborg halen. Dit stelt uiteindelijk niet zoveel voor maar voor de bezoeker is het wel fijn om te weten dat je een keurmerk hebt.

 

Succes er mee!

 

Gr,

 

Jeroen

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je navigatie is niet optimaal.

 

Je belangrijkste menu is je horizontaal top menu. Dit staat vol met B-taken. Komen je bezoekers om Dealers te zoeken of de producten aan de linkerkant?

 

Je menu op de linkerkant is op jouw site je B menu. En hier staan dan weer je toptaken.

 

Met een beetje te schuiven en boetseren kan je die toptaken brengen waar ze horen.

 

Dit is een concept dat je in je top horizontaal navigatie menu kunt stoppen:

 

Home - Ventielen - Repair - Struts - Bladders - Over Ons - Contact

 

Je kan dan met een keuze pagina werken of met bv. een mega drop down onder Ventielen, Repair, Struts, Bladders, zodat je gebruikers snel belanden waar ze moeten zijn.

 

Opgelet: De volgorde van de producten in dit menu laat je afhangen van je verkoopcijfers. Waar de mensen het meest voor komen, dat zet je vooraan in dit menu.

 

Het menu aan de linkerkant kan dan weg. Je USP's (Voordelen U-Stick) kunnen dan weer wat stijgen. Gebruik voor deze een groter lettertype, zodat ze duidelijk leesbaar zijn.

 

Dingen zoals Dealers, Handleidingen en Keuzehulp kunnen naar je footer. Keuzehulp kan je eventueel een call to action van maken. Hangt er een beetje van af, of je gebruikers er véél gebruik van maken én hoe belangrijk jij dit vindt.

 

Producten mag je gewoon schrappen, die staan nu in je top menu.

 

Succes!

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Met het schaamrood op mijn wangen lees ik de overweldigende reacties waar ik nooit meer commentaar op heb kunnen geven. In alle hectiek van de nieuwe website (die gelukkig in ieder geval al stukken beter converteert dan de oude website) en de nodige afstudeerperikelen ben ik helemaal nergens meer aan toe gekomen...

 

Nu eindelijk afgestudeerd en weer volle bak aan de slag met de optimalisatie van de shop.

Ik heb inmiddels een onepage checkout geinstalleerd, de nodige dingen vertaald (nog niet alles), verplichte onderdelen toegevoegd en de algemene voorwaarden zijn eindelijk klaar (moeten nog worden toegevoegd).

 

Er zitten een aantal terechte opmerkingen tussen over usability en dit is ook het punt waar van ik overtuigd ben dat hier de meeste winst valt te behalen. De huidige keuzehulp is in een iframe gezet en wordt aangeleverd door mijn leveranciers. Ik wil de homepage van de website meer gebruiksvriendelijk gaan maken door een soort stappenplan te ontwikkelen waar mee je uiteindelijk tot de juiste producten komt. Hier wordt inmiddels hard aan gewerkt maar dit is een behoorlijk tijdrovend proces. Ik ben er wel van overtuigd dat wanneer dit op een juiste manier wordt opgezet de conversie enorm kan toenemen. Ook zijn we vanaf de andere kant aan het werken aan producten die minder complex zijn in verdere verwerking om zo het aanbod eenvoudiger en duidelijker te maken.

 

Met de verzendkosten hebben we verschillende testen gedaan. Bij lagere verzendkosten werd er iets meer verkocht echter het ontbreken van track trace op goedkopere zendingen wierp veel vermiste (of gemeld als vermiste) pakketten op. De kosten wogen tot nu toe in ieder geval nog niet op tegen de baten.

 

De indeling van mijn top menu daar heb ik toevallig vorige week ook een interessant gesprek over gehad met iemand die dezelfde punten aan wist te dragen als jij Edwin! Bedankt voor deze tip ook hier wordt momenteel naar gekeken.

 

Excuses voor de enorm verlate reactie en dank voor alle tips! We gaan er "eindelijk" mee aan de slag!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.