• 0

Eigen t-shirt-lijn

Dag iedereen,

 

Mijn partner en ik hebben het idee een eigen t-shirtline op te starten. We hebben zelf al wat rondgekeken hoe we dit het beste kunnen doen maar willen toch wat meer informatie.

 

Wij willen bepaalde ontwerpen laten maken in kleine aantallen.

Weet iemand welke leverancier wij hier voor kunnen gebruiken? In - of buiten Nederland. Het liefst eerst in nederland zodat we er snel naartoe kunnen gaan bij eventuele problemen.

 

Wij willen de shirts met onze eigen merklabel ik lees veel over relabelen enz...maar kan het niet direct met onze eigen merklabel

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Heb je zelf drukfaciliteiten? Verstand van drukken? Of ben je ook daarvoor afhankelijk van de fabrikant/producent....

 

Spreadshirt enz maken geen t-shirts, ze verzorgen slechts drukwerk op maat. Dat maakt hen tamelijk duur. Dus je moet je sommetjes goed maken. Make-or-buy!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Heb je zelf drukfaciliteiten? Verstand van drukken? Of ben je ook daarvoor afhankelijk van de fabrikant/producent....

 

Spreadshirt enz maken geen t-shirts, ze verzorgen slechts drukwerk op maat. Dat maakt hen tamelijk duur. Dus je moet je sommetjes goed maken. Make-or-buy!

 

 

Toevallig heb ik volgende week mijn eerste workshoptextiel bewerken. Ons idee was om eerst de t shirts zelf te persen. Mag het goed verkopen willen we het werk liever uitbesteden. Wij hebben op een site wel goedkope t shirts met v-hals kunnen vinden. Dus die gaan wij dan zelf persen.

 

Het is idd een stuk duurder als je ze laat bedrukken bij spreadshirt enz....daarom willen wij ze uiteindelijk zelf laten maken. Ik weet alleen niet of dat ook in Nederland kan. Ik hoor/lees veel over het produceren in het buitenland en dat dat goedkoper is. DIt zal best kunnen maar is dat wel verstandig als je pas begint?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat bedoel je met persen?

 

Wat bedoel je met 'laten maken'? Alle t-shirts komen bij mijn weten uit het buitenland. Je bestelt een partij (met of zonder eigen label) en die laat je hier bedrukken. Of ga je zelf drukken? Hoe?

 

Wij willen doormiddel van ee digitale drukpers en transferpapier.onze eigen tshirts gaan bedrukken. De tshirts hebben we via internet besteld. De labels halen we eruit. Maar bij meer vraag willen we het uitbesteden.

 

Is het niet mogelijk om de t-shirtjes te laten bedrukken bij de producent die de tshirts levert?bv bij fruit of the loom.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Er zijn zat zeefdrukker/screenprinters die t-shirt bedrukken. Vaak kunnen ze je nog aan shirts helpen ook.

 

Dan komen we dus weer op hetzelfde uit.Gewoon bij de zeefdrukkers dus. Oke.

 

Bij deze zeefdrukkers kom ik bij aantallen van 200 tot 250 bij met 3kleuren op een bedrag van ong 5 euro per shirt.

 

Op zich niet duur...! Even uitzoeken hoeveel goedkoper het in het buitenland is dan.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Delayra,

 

T-shirs zijn er in verschillende vormen en maten. Er zijn zoveel verschillende patronen, dus je zult voor jezelf moeten nagaan wat je eigelijk precies wilt. Daarnaast zijn er ook weer heel veel variaties op de print. Wil je eigen "gewoven" labels in je nek. Wil je screenprint (zeefdruk) of wil je een heatpress logo van een matriaal wat op rubber lijkt. Hier zitten allemaal verschillen in waar je rekening mee moet houden. Screenprint is goedkoper maar, gaat na vaak wassen "dof" worden. Ook trekt het in de stof dus moet je ook kijken hoe dik de inkt moet zijn. Kies je voor een heatpress logo dan kan je weer kijken wat voor mengsel je wilt. Moet het glimmen, moet het rekbaar zijn etc etc etc etc.

 

Dus ookal gaat het om een "t-shit" toch zijn er heeel veel dingen die jij als"ontwerper" moet weten voordat een bedrijf met jou goede zaken kan doen.

 

Nu zijn er overal in de wereld bedrijven die dit doen. Zelfs hiet in nederland kan je hetgeen maken wat jij wilt. Nu moet je er wel rekening mee houden dat hier in nederland dingen als gewoven labels erg duur kunnen zijn. Dus mijn advies zou zijn om een paar samples te maken in nederland en dan daarna in het buitenland te fabriceren.

 

[Mod edit: iets minder zelfpromotie a.u.b.]

Gespecializeerd in websites, webshops, webapplicaties en design. Daarnaast doen wij ook aan (retail) productontwikkeling en print en drukwerk. Bekijk onze website www.classymedia.nl voor meer informatie!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Delayra,

 

T-shirs zijn er in verschillende vormen en maten. Er zijn zoveel verschillende patronen, dus je zult voor jezelf moeten nagaan wat je eigelijk precies wilt. Daarnaast zijn er ook weer heel veel variaties op de print. Wil je eigen "gewoven" labels in je nek. Wil je screenprint (zeefdruk) of wil je een heatpress logo van een matriaal wat op rubber lijkt. Hier zitten allemaal verschillen in waar je rekening mee moet houden. Screenprint is goedkoper maar, gaat na vaak wassen "dof" worden. Ook trekt het in de stof dus moet je ook kijken hoe dik de inkt moet zijn. Kies je voor een heatpress logo dan kan je weer kijken wat voor mengsel je wilt. Moet het glimmen, moet het rekbaar zijn etc etc etc etc.

 

Dus ookal gaat het om een "t-shit" toch zijn er heeel veel dingen die jij als"ontwerper" moet weten voordat een bedrijf met jou goede zaken kan doen.

 

Nu zijn er overal in de wereld bedrijven die dit doen. Zelfs hiet in nederland kan je hetgeen maken wat jij wilt. Nu moet je er wel rekening mee houden dat hier in nederland dingen als gewoven labels erg duur kunnen zijn. Dus mijn advies zou zijn om een paar samples te maken in nederland en dan daarna in het buitenland te fabriceren.

 

[Mod edit: iets minder zelfpromotie a.u.b.]

 

Goededag meneer,

u wilt niet weten hoe blij ik ben met uw reactie...!...op dit moment pers ik mijn eigen tshirts...maar wil meer vraag het werk uitbesteden. Ik neem contact met u op via uw mail.....! Lijkt me handiger..

 

groetjes Renate!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Etienne van Sas (export man.). Wij zijn een TSjechische producent van sportkleding. Misschien iets voor jullie?

 

 

Dag iedereen,

 

Mijn partner en ik hebben het idee een eigen t-shirtline op te starten. We hebben zelf al wat rondgekeken hoe we dit het beste kunnen doen maar willen toch wat meer informatie.

 

Wij willen bepaalde ontwerpen laten maken in kleine aantallen.

Weet iemand welke leverancier wij hier voor kunnen gebruiken? In - of buiten Nederland. Het liefst eerst in nederland zodat we er snel naartoe kunnen gaan bij eventuele problemen.

 

Wij willen de shirts met onze eigen merklabel ik lees veel over relabelen enz...maar kan het niet direct met onze eigen merklabel

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.