Hallo...

Heb een vraag wat betreft de jaarrekening. Ik heb op het moment een eenmanszaak. M'n boekhouding en btw aangifte doe ik momenteel zelf, door middel van Snelstart.

Aan het einde van het jaar moet de jaarrekening gemaakt worden. Mijn vraag aan de anderen hier: hoe doen jullie dat? Maken jullie gebruik van een accountant of doen jullie het zelf?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3599-hoe-maak-je-een-jaarrekening/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

• 0

pfff 1000 - 1600 euro is wel erg veel voor enkel een jaarrekening hoor. Zeker omdat dit vaak een documentje is dat snel uit een softwarepakket gehaald kan worden.

Als de accountant er nog zelf een analyse bij doet en verklaring bijschrijft zo dat het een compleet jaarverslag wordt gaat het wel meer richting die prijs.

AX Web Services - Webdesign, Internet Database Applicaties

AX Financial Services - Administratie- en financieel advieskantoor

• 0

pfff 1000 - 1600 euro is wel erg veel voor enkel een jaarrekening hoor. Zeker omdat dit vaak een documentje is dat snel uit een softwarepakket gehaald kan worden.

Als de accountant er nog zelf een analyse bij doet en verklaring bijschrijft zo dat het een compleet jaarverslag wordt gaat het wel meer richting die prijs.

Ja, ik vind 1000 - 1600 ook wel erg veel. :( Zeker aangezien het mij alleen om de jaarrekening gaat en ik de boekhouding verder zelf doe. Heeft iemand toevallig nog een top voor een goedkope accountant, die het voor veel minder doet?

• 0

Het voorbeeld JR van een BV zou je kunnen bekijken, maar ik denk toen je 'm bekeek dat het al begon te duizelen, het is een vrij uitgebreide en je hebt als eenmanszaak niet te maken met aandeel kapitaal, reserves, groepsmaatschappijen etc.

De prijs voor een JR rond de 1000 vindt ik nog wel gaan, 1600 is voor een starter idd veel. Maar je moet er ook rekening mee houden de prijs is afhankelijk hoeveel werk het is. Hoe groot is je boekhouding? Ik begrijp dat je zelf de boekhouding doet, hoe veel verstand heb je van boeken, is alles goed geboekt? etc. Als de boekhouding er perfect geboekt is, alles zeer geordend in mappen zit. Kan de prijs wat lager zijn.

• 0

Heeft iemand toevallig nog een top voor een goedkope accountant, die het voor veel minder doet?

Er zitten een aantal boekhouders hier op het forum. Kijken even in hun profielen. Bij mijn weten rijden ze geen dikke BMW's en roken ze ook geen dikke sigaren! Wellicht dat ze een aardig tariefje voor je hebben :D

Succes

www.camelot-legal.nl

• 0

>:( Wie zegt er dat ik geen sigaren rook? >:(

Voor een simpele jaarrekening van een boekhouding (van een eenmanszaak) die al gedaan is hoeft een administratiekantoor zeker niet meer dan 300 Euro te rekenen. Alles daarboven is te veel !

Inderdaad, als alle mutaties al verwerkt zijn, is het absoluut niet veel moeite meer om een jaarrekening op te stellen. En hier heb je als eenmanszaak al helemaal geen accountant voor nodig. Dikke BMW en sigaren..... ik niet, mijn baas wel ;)

AX Web Services - Webdesign, Internet Database Applicaties

AX Financial Services - Administratie- en financieel advieskantoor

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar