Ik had een vraag hopelijk kan u mij helpen, ik ben bezig met een administratie waar dividend wordt uitgekeerd aan de DGA zelf.
Er wordt altijd Interim-dividend gereserveerd.
De winst wordt eerst zo geboekt:
Winst Na belasting
Aan Reserve
(alles is nu in balans)
De journaalpost van dat interimdividend is als volgt:
algemene reserve
Aan RC DGA 85%
Aan dividendbelasting
DIvidendbelasting
AAn RC BEDRIJF
De dividendbelasting wordt dus werkelijke betaald, het dividend wordt niet betaald ,met zakelijke rekening, er vindt dus geen feitelijke geldstroom plaats, moet ik op de aangifte toch in box 2 dit dividend aangeven ondanks dat er geen feitelijke geldstroom plaats vindt wat betreft dividend?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
isengrim
isengrim
Hallo,
Ik had een vraag hopelijk kan u mij helpen, ik ben bezig met een administratie waar dividend wordt uitgekeerd aan de DGA zelf.
Er wordt altijd Interim-dividend gereserveerd.
De winst wordt eerst zo geboekt:
Winst Na belasting
Aan Reserve
(alles is nu in balans)
De journaalpost van dat interimdividend is als volgt:
algemene reserve
Aan RC DGA 85%
Aan dividendbelasting
DIvidendbelasting
AAn RC BEDRIJF
De dividendbelasting wordt dus werkelijke betaald, het dividend wordt niet betaald ,met zakelijke rekening, er vindt dus geen feitelijke geldstroom plaats, moet ik op de aangifte toch in box 2 dit dividend aangeven ondanks dat er geen feitelijke geldstroom plaats vindt wat betreft dividend?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36003-interimdividend-aangifte-ib/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag