Hallo,

Ik had een vraag hopelijk kan u mij helpen, ik ben bezig met een administratie waar dividend wordt uitgekeerd aan de DGA zelf.

Er wordt altijd Interim-dividend gereserveerd.

De winst wordt eerst zo geboekt:

Winst Na belasting

Aan Reserve

(alles is nu in balans)

De journaalpost van dat interimdividend is als volgt:

algemene reserve

Aan RC DGA 85%

Aan dividendbelasting

DIvidendbelasting

AAn RC BEDRIJF

De dividendbelasting wordt dus werkelijke betaald, het dividend wordt niet betaald ,met zakelijke rekening, er vindt dus geen feitelijke geldstroom plaats, moet ik op de aangifte toch in box 2 dit dividend aangeven ondanks dat er geen feitelijke geldstroom plaats vindt wat betreft dividend?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36003-interimdividend-aangifte-ib/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Beste isengrim,

Je eerste topic wilde ik nog enigszins oogluikend toestaan, maar nu je een tweede hebt geplaatst wil ik toch ingrijpen. Higherlevel.nl is namelijk niet bedoeld voor adviseurs die kennis komen opdoen voor werk voor derden. Higherlevel.nl is er voor en door ondernemers voor hun eigen ondernemingen, en niet om te helpen bij klussen waarvoor je ingehuurd bent om die te doen. Om die reden gaan beide topics op slot, ik hoop dat je een andere plek kunt vinden om de antwoorden op je vragen te krijgen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar