Ik wil graag onze fiscale privé en BV situatie verbeteren. Dit is de situatie:
- Eigen bedrijf (Holding BV en werk BV)
- Ongetrouwd / Geen samenlevingscontract
- Samenwonend op hetzelfde adres
- Pensioen opbouw via banksparen (privé), BV legt 50% van het bedrag bij inkomen in
- Partner heeft laag inkomen, ik heb hoog inkomen.
De belastingdienst geeft het volgende aan: Ongetrouwd samenwonen: wel of geen fiscale partners? U stond op hetzelfde adres ingeschreven en u was aangemeld als pensioenpartners => U bent fiscale partners.
Vragen:
a) Kan ik een pensioenfonds openen binnen de Holding BV? En kan dit pensioenfonds ons aanmerken als pensioenpartner?
b) Of Is het verstandiger om ons extern aan te melden bij een pensioenfonds bijv. via Nationale Nederlanden, en waarom?
c) Mag ik naast mijn huidige pensioen opbouw (banksparen) mijzelf nog aanmelden voor een pensioenfonds? (aangezien dit een als aanvulling op de je pensioen is bedoeld volgens mij wel, klopt dat?)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Roy_2011
Roy_2011
Allen,
Ik wil graag onze fiscale privé en BV situatie verbeteren. Dit is de situatie:
- Eigen bedrijf (Holding BV en werk BV)
- Ongetrouwd / Geen samenlevingscontract
- Samenwonend op hetzelfde adres
- Pensioen opbouw via banksparen (privé), BV legt 50% van het bedrag bij inkomen in
- Partner heeft laag inkomen, ik heb hoog inkomen.
De belastingdienst geeft het volgende aan: Ongetrouwd samenwonen: wel of geen fiscale partners? U stond op hetzelfde adres ingeschreven en u was aangemeld als pensioenpartners => U bent fiscale partners.
Vragen:
a) Kan ik een pensioenfonds openen binnen de Holding BV? En kan dit pensioenfonds ons aanmerken als pensioenpartner?
b) Of Is het verstandiger om ons extern aan te melden bij een pensioenfonds bijv. via Nationale Nederlanden, en waarom?
c) Mag ik naast mijn huidige pensioen opbouw (banksparen) mijzelf nog aanmelden voor een pensioenfonds? (aangezien dit een als aanvulling op de je pensioen is bedoeld volgens mij wel, klopt dat?)
Graag jullie adviezen.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Roy
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36008-pensioenpartner-en-eigen-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag