• 0

Uurtarief voor beheer webwinkel

Momenteel sta ik op het punt om iemand in te huren in Overeenkomst van Opdracht. Hij zal het beheer van een webshop op zich nemen.

 

Juridisch heb ik het verhaal al op laten stellen, dit ziet er zeer prima uit en komt bij een gedegen bedrijfsjurist vandaan.

 

Nu vraag ik mij af wat voor uurtarief ik zal voorstellen, het gaat om het volgende:

 

Opdrachtnemer:

 

- B.V.

- Mannelijk persoon

- +/- 55 jaar

- Ervaring in de retail en overige bedrijfsvormen.

 

Taken:

 

- Indeling van de winkel

- Nieuwe producten zoeken/toevoegen

- Order afhandeling

- Service afhandeling

 

Je kan in dergelijke geval uiteraard geen ZZP-tarieven gaan hanteren.

 

Heeft iemand een indicatie wat billijk is ?

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

De taakomschrijving geeft geen inzicht in hoe 'zwaar' de kandidaat moet zijn. Of hoe variabel en tijdkritisch de tijdsbesteding is. Wat zijn jouw belangen in omzet-, marge- en groeiverwachting? Hoeveel ervaring heeft hij met de genoemde taken? Waarom belonen in uren?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De kandidaat hoeft niet direct zwaar te zijn, we doen dit deels samen, echter heb ik niet alle tijd maar is het wel mijn concept.

 

Beloning per uur is puur om geen onderling conflict te krijgen wanneer het "niet lukt", en het scheelt mij een hoop gedoe met afdrachten voor deze "simpele" opzet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Klopt, ik zou dat even kunnen berekenen en daar het deel van afdracht, ect mee berekenen.

 

Toch vind ik dit lastig te bepalen omdat je tevens met andere factoren te maken hebt. Een dergelijke opdracht gaat nooit 100% rendabel zijn, je zou het kunnen zien als iemand die in dienstverband is en ook nooit 100% rendabel kan zijn.

 

Daar moet dus de guldeneuromiddenweg gekozen worden.

 

Ik denk daarom aan 20 euro excl. BTW, dit lijkt me billijk.

Link naar reactie
  • 0

Nogal breed....

Die functie van indelen van een shop tot en met afhandelen.

Met alle respect voor iedereen maar dit is zo iets als "magazijn knecht en (web)marketeer in1"

 

Verder snap ik b.v. niet ?

 

wel veel succes!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Dat kun je zo zien, echter ik neem het financiële risico, dus iemand dit er een boterham mee kan verdienen en daar enigszins baat bij heeft wordt in principe een kans geboden zonder enig risico.

 

Daar mag wat tegenover staan vind je niet ?

 

De persoon in kwestie heeft en B.V.. vraag me niet waarom. Hier gaat hij vanuit factureren en hebben we qua risico's al afgedekt mocht deze omvallen. Want ja, ook al factureert hij alleen... je kan als opdrachtgever zeker risico lopen als er schuldeisers zijn.

 

Dank je, het concept is goed, dus leuk om te proberen!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maar aan de andere kant is de ander ook ondernemer en moet ook denken aan: Wat had ik kunnen verdienen in de tijd die hij nu spendeert aan jou en dan de relatieve zekerheid meerekenen etc.

 

 

Hij wil dit doen omdat hij geen andere opties heeft.

 

Je zal maar niet liquide genoeg zijn.

 

Dat is overigens de discussie niet.

Stel hij werkt zwart voor 22 euro op klusbasis hier en daar of kan van dit project wat van proberen te maken. Het mes snijdt dan per definitie aan één kant en kan voor hem straks twee kanten hebben, vast werk en voorbereiding ook betaald gehad.

 

Dat gaat geen enkele ondernemer lukken, geld verdienen terwijl je aan het ontwikkelen bent, of je hebt een investeerder zoals ik dus dan ben.

Link naar reactie
  • 0

Op alleen een uurtarief van 20 EURO kan niemand een BV laten draaien... constructie en beloning klinken als zeer ongebruikelijk!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Op alleen een uurtarief van 20 EURO kan niemand een BV laten draaien... constructie en beloning klinken als zeer ongebruikelijk!

 

Groet,

 

Highio

 

Hij heeft deze B.V. en zal mij hieruit factureren.

 

Die B.V. kan hij overal voor gebruiken als hij wil, dat is niet mijn zaak.

 

Het gaat om een uurtarief, niet of iemand een B.V. draaiende dient te houden. Dat zou je dan namelijk bij iedere factuur af kunnen vragen, de ins en outs aan de achterkant weet je toch nooit.

Link naar reactie
  • 0

Tenzij je uit gaat van studenten moet je er gewoon vanuit gaan dat iemand die werkzaamheden verricht in de IT branche minimaal 35-45 euro per uur factureert ongeacht de rechtsvorm. Wat je afspreekt met elkaar omdat je een grote hoeveelheid uren afneemt is natuurlijk weer een ander verhaal. Dit is echter wel een bedrag voor algemeen werk. Een opgeleide programmeur verdient bijvoorbeeld snel minstens 80 per uur.

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0

Tenzij je uit gaat van studenten moet je er gewoon vanuit gaan dat iemand die werkzaamheden verricht in de IT branche minimaal 35-45 euro per uur factureert ongeacht de rechtsvorm. Wat je afspreekt met elkaar omdat je een grote hoeveelheid uren afneemt is natuurlijk weer een ander verhaal. Dit is echter wel een bedrag voor algemeen werk. Een opgeleide programmeur verdient bijvoorbeeld snel minstens 80 per uur.

 

Ho ho! Het verhaal gaat zijn eigen leven leiden.

 

We hebben het hier over iemand die alleen de producten plaatst, orders afhandelt en de service verleent. Eventueel zoekt naar nieuwe leveranciers als er niets anders te doen is.

 

Technisch los ik het op.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je vraagt om ideeën rond een voorstel voor het uurloon. Veel voorkomend probleem in de praktijk bij onderhandelingen is het einddoel alleen vanuit je eigen kant te bekijken (een beetje zoals jij nu doet). Wat de personen hiervoor proberen duidelijk te maken is dat deze andere persoon de onderhandeling vanuit zijn kant zal bekijken. Uit die kant kan weleens blijken dat 20 per uur niet voldoende is om serieus zijn tijd aan deze zaak te gaan besteden (of wellicht als een optie omdat ie echt niet anders kan maar ermee stopt zodra hij wat beters heeft gevonden).

 

Het gaat om een uurtarief, niet of iemand een B.V. draaiende dient te houden. Dat zou je dan namelijk bij iedere factuur af kunnen vragen, de ins en outs aan de achterkant weet je toch nooit

 

Is dan denk ik iets te kort door de bocht. Of je het nou wel of niet daadwerkelijk meeneemt in de berekeningen, het is altijd verstandig om vooraf een duidelijk beeld te hebben van de variabelen van de persoon aan de overkant van de tafel.

Link naar reactie
  • 0

Het hele verhaal + constructie heeft een erg hoog gehalte van: ik start een bedrijf, huur voor zo min mogelijk geld iemand in die zo goed als al het werk voor mij gaat doen zonder dat ik enig risico loop met verplichtingen richting deze persoon.

 

Beetje hetzelfde verhaal als webshops die starten en de levering via dropshipping vanuit China laten verzorgen.

 

Ik kan je dan uit de droom helpen: dat gaat niet werken.

Eerst zal je toch echt zelf al het werk moeten gaan doen, en als het eenmaal goed gaat lopen kan je er over denken bepaalde taken (dus zeker niet alles) uit te gaan besteden aan personeel dat je zelf in dienst neemt of welke op freelance basis werkt.

 

Oja... hou ook rekening met verkapt dienstverband. zoals ik nu lees zou deze persoon (zijn BV) verder enkel werkzaamheden voor jou verrichten. Loop je ook zomaar kans dat hij door de belastingdienst uiteindelijk als werknemer van je gezien gaat worden waarbij je dus de sociale premies had moeten afdragen.

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik aangeef, die ken ik.

 

De persoon in kwestie doet momenteel hier en daar wat zwarte uurtjes voor een 22 euro per uur.

 

Uiteraard gaan we opschalen, dit alleen in een later stadium wanneer zaken body beginnen te krijgen en er aan een vast contract wil denken. Uiteraard in het laatste geval als er een goede basis is opgebouwd.

 

Wat ik op zich wel grappig vindt is dat de "ondernemer" hier aan de kant van de andere kant van de tafel gaat zitten, eigenlijk per definitie. Dit geeft mij sterk het gevoel dat dergelijke mensen niet een boekhouder raadplegen om een salaris berekening te laten maken en die hier tegen af te wegen.

 

Overigens is het zo dat met de afdrachten in een BV heel andersom gegaan wordt dan vanuit een eenmanszaak. Dat zie ik hier niet terug komen in de antwoorden.

 

Een IT-er, een goede, en ja ik ben hier zeer bekend mee, vraagt met geluk 65 euro all in, gedetacheerd of niet. We gouden tijden zijn over dus een ZZP-er op zich zit al veel lager in tarief, dit is geen ZZP'er wat dat aangaat.

Link naar reactie
  • 0

Het hele verhaal + constructie heeft een erg hoog gehalte van: ik start een bedrijf, huur voor zo min mogelijk geld iemand in die zo goed als al het werk voor mij gaat doen zonder dat ik enig risico loop met verplichtingen richting deze persoon.

 

Beetje hetzelfde verhaal als webshops die starten en de levering via dropshipping vanuit China laten verzorgen.

 

Ik kan je dan uit de droom helpen: dat gaat niet werken.

Eerst zal je toch echt zelf al het werk moeten gaan doen, en als het eenmaal goed gaat lopen kan je er over denken bepaalde taken (dus zeker niet alles) uit te gaan besteden aan personeel dat je zelf in dienst neemt of welke op freelance basis werkt.

 

 

Dat zeg jij, ik weet veel mensen die hier anders over denken. Beiden zullen 50% werk verrichten, de "werknemer" meer als ik krap kom te zitten in uren.

 

Ik snap niet dat iedereen hier direct zoveel risico wil lopen met dienstverband... ben je lekker mee als de persoon in een dergelijke opstart ziek wordt.

 

Oja... hou ook rekening met verkapt dienstverband. zoals ik nu lees zou deze persoon (zijn BV) verder enkel werkzaamheden voor jou verrichten. Loop je ook zomaar kans dat hij door de belastingdienst uiteindelijk als werknemer van je gezien gaat worden waarbij je dus de sociale premies had moeten afdragen.

 

Ik neem toch een VAR verklaring in mijn administratie op ?

 

Ik hoor veel geroep maar geen daadwerkelijke concrete ondernemers instellingen.

Link naar reactie
  • 0

Hoe ga je het aantal gewerkte uren berekenen?

 

De persoon komt gewoon voor de uren op kantoor zitten.

 

Aanwezig is uren tellen, niet aanwezig niet.

 

Zo moeilijk is dat ook niet.

 

Overigens kan ik zien hoelang iemand onder zijn account bezig is mocht het echt noodzakelijk zijn, maar daar gaan we maar even niet van uit.

Link naar reactie
  • 0
Ik snap niet dat iedereen hier direct zoveel risico wil lopen met dienstverband... ben je lekker mee als de persoon in een dergelijke opstart ziek wordt.

 

Nee hoor, meeste willen hier helemaal niet zo graag direct aan vast dienstverband vastzitten.

De meeste hier willen gewoon eerst zorgen dat er inkomsten zijn (er is bij jou nog niet eens een webshop) voordat ze allemaal vreemde constructies aan willen gaan.

Kortom: gewoon zoveel mogelijk zelf doen in het begin en pas over personeel of andere lastige/vreemde constructies gaan nadenken als je het zelf niet meer red en er voldoende inkomsten zijn.

 

En als er zaken zijn die je zelf niet kan in opstart fase (zoals bouw website) kan je beter op projectbasis voor dat soort klussen een specifiek persoon inhuren.

Wat jij nu eigenlijk zoekt is voor een webshop die nog niet bestaat gelijk iemand zoeken die alle voorkomende werkzaamheden in het bedrijf kan gaan verrichten.

Link naar reactie
  • 0
Overigens kan ik zien hoelang iemand onder zijn account bezig is mocht het echt noodzakelijk zijn, maar daar gaan we maar even niet van uit.

 

ingelogd/actief in een account zijn betekend nog niet dat iemand aan het werk is of productief is.

Tegenovergestelde is echter ook zo:

 

dat iemand niet op het account actief is betekend niet dat iemand niet aan het werk of productief is.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me echt af wat voor een persoonlijkheid zich hiermee inlaat? En dan zou die persoon ook een BV hebben? Heeft de TS die BV dan voor die persoon geregeld? Het is ook een beetje wazig qua aansprakelijkheid. Een constructie waar je geen normaal denkend mens voor kunt vinden, lijkt me......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.