• 0

Dagdeal website - hoe opzetten?

Beste Higherlevel leden,

 

 

Graag stel ik jullie allen een vraag mbt het laten maken van een dagdeals website.

een website die gebruiksvriendelijk, snel en makkelijk beheerd kan worden door de beheerders en ondernemers.

Met functies zoals te denken aan; mailing, makkelijk je aanbiedingen beheren als ondernemer of wijzigen, gemiste deals etc

 

Ik weet niet of ik namen mag noemen van de dagdeal websites, maar mocht er een voorbeeld genoemd moeten worden dan post ik dat wel even.

 

Wat zijn nog meer de punten waar rekening mee gehouden moet worden bij een dagdeals website.

 

Alvast bedankt

 

groetjes,

 

Seurdar

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een auto kan je kopen in de range van een paar duizend euro tot een paar ton.

 

Dat zal voor een website met een databaseapplicatie ook wel het geval zijn, afhankelijk van wat je nou precies wil hebben (net als bij een auto).

Ik zag er eentje te koop staan voor 2750,- (zal wel een soort standaardding zijn). Als je een unieke applicatie laat bouwen op maat zal het beduidend meer zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben op sitedeals welleens scripts tegengekomen van dagdeal site's. Dit zijn uiteraard gewoon basis scripts en ik vraag me af hoever je daarmee komt.

 

Mijn volgende vraag is waarom een dagdeal site? Er zijn al zoveel concurrenten, je moet echt met iets unieks komen.

 

Waar ga je je goederen vandaan halen? Connectie's bij grote webshops met teveel voorraad?

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat je niet verwacht dat ondernemers zélf hun aanbiedingen op de site gaan zetten?

 

Bij dit soort zaken is overigens beginnen met de kosten van de website, enigszins andersom redeneren. Zoals gezegd, dat kan verschillen en je kunt in elke prijsklasse wel terecht (al heeft dat wel invloed op wat je krijgt ongetwijfeld). Maar klanten krijgen en een duurzaam en substantieel bedrijf opzetten is zoveel moeilijker dan enkel een website inrichten, heb je daar je aandacht al op gericht?

Link naar reactie
  • 0

Er zijn ook verschillende indiase partijen die dit soort scripts aanbieden, bijvoorbeeld agriya.com en ndot.com. Ik heb zelf geen ervaring met deze scripts, dus weet niet of deze scripts aan te raden zijn.

 

Maar Riekus heeft gelijk, je moet wel met iets unieks komen, anders houdt het snel op. Het enkel creeren van een platform waar ondernemers hun 'deals' kunnen plaatsen is waarschijnlijk onvoldoende. Groupon heeft dat zelf ook een tijd gehad in de VS, maar is daar mee opgehouden. De reden is niet bekend gemaakt. Vermoedelijk omdat de aanbiedingen niet scherp genoeg waren, doordat er geen sales team bij betrokken was.

 

Daarnaast moet je rekenen op hoge marketinguitgaven om je emailbestand groot genoeg te krijgen. Pas met een relatief groot emailbestand wordt je interessant voor ondernemers. En dat zullen niet je enige kosten zijn: ideal&paypal transactie fees, onderhoud website, klantenservice, etc. LivingSocial is het overigens, ondanks diepe zakken, niet gelukt om het rendabel te krijgen en houdt er binnenkort mee op in NL.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn nog meer de punten waar rekening mee gehouden moet worden bij een dagdeals website.

2 vragen:

- ben je een topverkoper?

- ben je een goede marketeer?

 

Als je twijfelt om op 1 van deze vragen volmondig ja te zeggen dan kun je slechts nog door 1 ding gered worden: je hebt een (flinke) zak met geld. Anders ben je naar mijn idee te laat cq kom je kennis en vaardigheden tekort om in dit segement actief én succesvol te worden.

Link naar reactie
  • 0

Enige wat ik nu denk; nóg een dagdeal site erbij ??? En er zijn al zoveel... En ze moeten het allemaal uit dezelfde vijver halen. Sorry, maar ik geloof dat je op het laatste beetje succes wil meeliften. Laatste nieuws wat ik vandaag heb gehoord is juist dat verschillende grotere groupbuying/dagdeal sites de stekker eruit trekken. Zo schijnt living social zich uit Nederland te gaan terugtrekken en ook GroupDeal doet geen lokale deals meer. Denk met deze twee giganten, dat het een zaak is van beetje leven of doodbloeden.

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel starters hebben een 100% uniek verhaal?

 

Het online gebeuren kan nog altijd grote groeicijfers aantonen.

Naar mijn mening is er altijd plaats voor een nieuwe speler.

 

Op voorwaarde natuurlijk dat je niet verwacht de volgende Bill Gates te worden.

Een leuk centje verdienen is zeker wel mogelijk indien je de topmarketeer/verkoper bent en een goed inkoop netwerk hebt.

 

Ondernemen is risico's nemen en dingen zien die anderen niet zien.

En dan doen.

 

Wil je meer leren over internetmarketing, bekijk dan de 100en interviews met succesvolle en falende internetondernemers op www.mixergy.com. Ik heb hier allenszins heel veel geleerd en hier breken mensen jouw ideeën tenminste niet af.

 

Groetjes

 

Link naar reactie
  • 0

en hier breken mensen jouw ideeën tenminste niet af.

 

Hier ook niet, alleen proberen we wel wat kritische vragen te stellen die aanzetten tot meer nadenken over je bedrijfsconcept. Dat heet sparren, als een idee daar al niet tegen kan dan zou het niet goed zijn :)

 

Mixergy is trouwens wel een goede tip, dat is inderdaad een interessante site.

Link naar reactie
  • 0

Niemand breekt hier zijn idee af... Iedereen wijst hem op de realiteit en vraagt hem of hij wel over bepaalde zaken nagedacht heeft.

 

Het is veel makkelijker om te zeggen dat hij gewoon al zijn geld erin moet stoppen omdat het een uniek idee is!

Link naar reactie
  • 0

Beste leden,

 

Bedankt voor het meedenken en de reacties.

Ik begrijp dat het niet jullie bedoeling is om mij af te kraken maar kritisch meedenken en op de feiten drukken.

Wij zullen een unieke concept van marketing hanteren waarbij een win-win situatie ontstaat voor de koper en aanbieder.

uiteraard zijn wij nog niet zo ver dat we over alle kennis beschikken en willen dat jullie graag meedenken.

 

Maar om de vragen te beantwoorden die gesteld zijn;

 

- Riekus   

Waar ga je je goederen vandaan halen? Connectie's bij grote webshops met teveel voorraad?

 

antwoord: Over welke vorm van goederen kunnen we hier spreken en aan denken?

 

 

-Jeroen Bakker

Maar klanten krijgen en een duurzaam en substantieel bedrijf opzetten is zoveel moeilijker dan enkel een website inrichten, heb je daar je aandacht al op gericht?

 

Antwoord: Is aan gedacht, Wij willen eerst een website inrichten en naarmate de klantenbestand groter wordt zullen we overgaan tot een volwaardig bedrijf.

We hebben al een aantal gesprekken gehad met ondernemers die zeer positief gereageerd hebben over het concept.

 

 

-Starterscoach

- ben je een topverkoper?

- ben je een goede marketeer?

 

Antwoord: Het lukt me aardig. Wij werken op dit moment in de media en marketing van bekende groepen in Nederland.

Binnenkort studeren er twee af aan de ''International Bachelor Communication and Media'' en dan willen de er de vaart in zetten. Maar contacten zijn er voor marketing.

 

-DealSellers   

Misschien wil TS wat meer info geven over zijn concept, zodat we wat gerichter kunnen helpen / meedenken?

 

Antwoord:

- het is de bedoeling dat wij een gebruiksvriendelijk concept ontwikkelen voor de ondernemer die desgewenst of zijn actie kan wijzigen, stoppen( De gekochte deals gaan door), Later op de dag/week/maand indien gewenst met één druk op de knop weer online kan staan met zijn aanbieding.

- Wij willen een Commissie fee hanteren van 15% of 10% per verkochte voucher.

- Ruimere aanbiedingen termijn van max. 2 weken i.p.v. 1 dag of 2 dagen.

-We zullen het hele jaar ( mocht het doorgaan) in diverse magazine en lifestyle bladen staan.

-We zullen aanbieders zijn, van een op max. gestelde aantal, van toegangskaarten voor uitgaansgelegenheden welke heel gewild zijn. Dus in een aanbieding vorm.

 

 

om even een globaal beeld te geven van de veranderende toepassingen in ons concept.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

- het is de bedoeling dat wij een gebruiksvriendelijk concept ontwikkelen voor de ondernemer die desgewenst of zijn actie kan wijzigen, stoppen( De gekochte deals gaan door), Later op de dag/week/maand indien gewenst met één druk op de knop weer online kan staan met zijn aanbieding.

- Wij willen een Commissie fee hanteren van 15% of 10% per verkochte voucher.

- Ruimere aanbiedingen termijn van max. 2 weken i.p.v. 1 dag of 2 dagen.

-We zullen het hele jaar ( mocht het doorgaan) in diverse magazine en lifestyle bladen staan.

-We zullen aanbieders zijn, van een op max. gestelde aantal, van toegangskaarten voor uitgaansgelegenheden welke heel gewild zijn. Dus in een aanbieding vorm.

 

Bovenstaande is niet uniek. Enige dat uniek is dat je in lifestyle bladen staat, maar of dat nodig is, is te betwijfelen. Zelf werk ik bijv. samen met dagpas.nl, die doen eigenlijk het zelfde, doen ook aan week of maandaanbiedingen. Dus dat is niet heel nieuw. Ook een max. aantal kaarten/vouchers is bij vele groupbuyers aanwezig. Enige uitzondering op die regel is groupon zo'n beetje. Ook dus fee is daar niet heel hoog, met 20%. Ik denk persoonlijk dat je als je wil uitblinken, dat je iets moet bedenken rondom uitbetalingen. Iets waar ik een hekel aan had, is bijv. bij Groupdeal dat je codes moest verzamelen, en dan vervolgens indienen en in de regel zou dat na 30 dagen op je bankrekening gestort moeten zijn. Dat is ook wel eens 60 dagen geworden als je er niet naar vraagt. Dus dat moet gewoon 30 dagen of minder zijn. Of zoals dagpas doet; binnen 30 dagen 100% van jouw deel op je bankrekening storten. Je kan ook zoiets als sweetdeal doen; 80% uitbetalen van de omzet van de dealprijs van de aanbieder en de overige 20% afhankelijk van het aantal verzilverde vouchers. Deze worden altijd binnen 2 weken uitgekeerd.

Link naar reactie
  • 0

 

-We zullen aanbieders zijn, van een op max. gestelde aantal, van toegangskaarten voor uitgaansgelegenheden welke heel gewild zijn. Dus in een aanbieding vorm.

 

 

Dat is een niche en waarschijnlijk ook wel een interessante. Nadeel is dat gewilde toegangskaarten voor de volle prijs verkocht kunnen worden; die worden dus niet als deal aangeboden. Tenzij de verkoper stapelgek is. Of je een sponsor hebt die het verschil vergoedt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

laatst (kan even niet zo snel terugvinden) een onderzoek gelezen dat er laatste jaar bijna dagelijks nieuwe dagdeal sites zijn bijgekomen in een markt die volledig verstopt zit.

 

De top 3 van dagdeal sites zijn:

1. Groupon

2. Marktplaats

3. Groupdeal

 

deze 3 hadden volgens mij gezamenlijk 80 a 90% van de markt in handen.

De resterende markt is versplinterd over vele tientallen andere kleintjes.

 

Hou er overigens rekening mee dat je voor binnenhalen van orders afhankelijk bent van affiliates en 1 a 2 grote spelers op gebied van overzichten van alle dagdeal aanbiedingen.

Daarvoor moet je dus rekeninghouden dat een flink deel van de marge die je (denkt te maken) maakt zal opgaan aan uitbetalingen aan affiliates

Link naar reactie
  • 0

laatst (kan even niet zo snel terugvinden) een onderzoek gelezen dat er laatste jaar bijna dagelijks nieuwe dagdeal sites zijn bijgekomen in een markt die volledig verstopt zit.

 

De top 3 van dagdeal sites zijn:

1. Groupon

2. Marktplaats

3. Groupdeal

 

deze 3 hadden volgens mij gezamenlijk 80 a 90% van de markt in handen.

De resterende markt is versplinterd over vele tientallen andere kleintjes.

 

Hou er overigens rekening mee dat je voor binnenhalen van orders afhankelijk bent van affiliates en 1 a 2 grote spelers op gebied van overzichten van alle dagdeal aanbiedingen.

Daarvoor moet je dus rekeninghouden dat een flink deel van de marge die je (denkt te maken) maakt zal opgaan aan uitbetalingen aan affiliates

Dat klopt, Naast het te ontvangen fees, denken wij aan een abonnement vorm tot max. 100 euro p.m. voor de lage fee.

Hierdoor krijgt de ondernemer de beschikken, indien gewenst, zelf zijn aanbiedingen te beheren. De ondernemer kan meedoen in advertenties die wij nemen.

Dan hebben wij toch een beschikbaar vermogen voor een eventuele betaling aan affiliates.

 

Is dit een mogelijke oplossing?

Link naar reactie
  • 0

 

-We zullen aanbieders zijn, van een op max. gestelde aantal, van toegangskaarten voor uitgaansgelegenheden welke heel gewild zijn. Dus in een aanbieding vorm.

 

 

Dat is een niche en waarschijnlijk ook wel een interessante. Nadeel is dat gewilde toegangskaarten voor de volle prijs verkocht kunnen worden; die worden dus niet als deal aangeboden. Tenzij de verkoper stapelgek is. Of je een sponsor hebt die het verschil vergoedt.

Dat is nou ook precies hetgeen waar we zo een beetje vastlopen. Bij het vinden van een sponsor.

Hier hebben wij nog niet naar uitgekeken en dus blijft het een open optie.

Maar er zijn natuurlijk ook dagelijkse aanbiedingen daarnaast.

 

Link naar reactie
  • 0

laatst (kan even niet zo snel terugvinden) een onderzoek gelezen dat er laatste jaar bijna dagelijks nieuwe dagdeal sites zijn bijgekomen in een markt die volledig verstopt zit.

 

De top 3 van dagdeal sites zijn:

1. Groupon

2. Marktplaats

3. Groupdeal

 

deze 3 hadden volgens mij gezamenlijk 80 a 90% van de markt in handen.

De resterende markt is versplinterd over vele tientallen andere kleintjes.

 

Hou er overigens rekening mee dat je voor binnenhalen van orders afhankelijk bent van affiliates en 1 a 2 grote spelers op gebied van overzichten van alle dagdeal aanbiedingen.

Daarvoor moet je dus rekeninghouden dat een flink deel van de marge die je (denkt te maken) maakt zal opgaan aan uitbetalingen aan affiliates

Dat klopt, Naast het te ontvangen fees, denken wij aan een abonnement vorm tot max. 100 euro p.m. voor de lage fee.

Hierdoor krijgt de ondernemer de beschikken, indien gewenst, zelf zijn aanbiedingen te beheren. De ondernemer kan meedoen in advertenties die wij nemen.

Dan hebben wij toch een beschikbaar vermogen voor een eventuele betaling aan affiliates.

 

Is dit een mogelijke oplossing?

 

Lijkt me geen mogelijke oplossing.

Ik als aanbieder (ik werk regelmatig met verschillende dagdeal sites) zou er niet veel voor voelen om een soort van abonnement te gaan betalen om aanbiedingen op je site te mogen plaatsen.

Het is altijd maar afwachten wat namelijk het aantal bestellingen is (zelfs bij de grote moet je dat nog wel eens afwachten).

 

en als je grotere aantallen orders kan garanderen zou je die lagere tarieven niet aanbieden in ruil voor abonnement.

 

Daarnaast: je kan toch al geen vaste tarieven hanteren omdat dat per aanbieding onderhandeld zal moeten worden. niet voor alle producten kan een even hoge vergoeding betaald worden. zo zal een aanbieder van een restaurant mogelijk 50% willen en kunnen betalen waarbij je misschien 20 euro verdient.

Terwijl een aanbieder kan keukens misschien niet meer als 15% wil of kan betalen waarbij je 105 euro verdient.

 

Daarbij mag je ook al blij zijn als je goede aanbieders kan vinden als kleine dagdeal aanbieder.

Heb zelf paar keer met een kleine aanbieder gewerkt en was daar zeer ontevreden over. Hadden de grootste mond, wilde perse hoge commissies die vrijwel niet onderhandelbaar waren maar presteerden uiteindelijk (vrijwel) niks.

 

En daarna doodleuk nog eens voor een nieuwe deal vragen.

Maar mij waren die sites dus gelijk als aanbieder kwijt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.