• 0

KVK naw gegevens prive adres

Vraag,

 

Ik heb een eenmanszaak in vrij kostbare electronica.

 

Omdat ik een eenmanszaak ben sta ik met mijn prive NAW gegevens op internet bij de KVK, resultaat 3 keer ingebroken op mijn privé adres.

 

Ik ben naar de KVK gegaan om mijn privé adres af te schermen maar die zeggen sorry we kunnen je niet helpen je prive NAW gegevens blijven zichtbaar voor iedereen.

 

Er staat al jaren een non mailer op, en nog kan ik via google via diverse bedrijven sites zo doorklikken naar de kvk met mijn gegevens. Als ik een bedrijven pagina verzoek mijn gegevens af te schermen moet ik hun betalen of ze zeggen pech meneer vrij opvraagbaar bij de KVK……

 

Ik sta vermeld in de GBA heb geen website, gebruik geen social media als facebook, e.d. privé telefoon nummer en nog willen ze bij de KVK mij niet afschermen .. ik las ooit eens iets op de KVK dat als je aan die voorwaarden voldoet ze je af kunnen schermen.. kvk zegt ja maar dan moeten we een ander adres hebben .. ik snap het niet waarom zeggen ze dan dat je ze wel kunnen afschermen onder bepaalde voorwaarden.. en nog een ander adres nodig hebt die wel zichtbaar is….

 

Nou is er vorige week weer ingebroken voor de 4de keer maar dankzij een alarm systeem en camera’s(ja echt waar camera’s rond me hele huis) is de dader achterhaalt, de politie vertelde mij dat hij via internet mijn bedrijf had gevonden en dacht dus daar liggen waardevolle spullen…

 

Nu wordt ik gedwongen om een andere locatie te huren allemaal dankzij de KVK. Ik huur al jaren een loods waar ik verzend en ontvang maar omdat daar geen postcode aanwezig is zegt de KVK weer zoek het maar uit….

 

Ik ga niet voor de KVK zo maar even een andere locatie huren waar wel een postcode is, locatie is perfect waar ik zit.

 

mijn relatie wordt er helemaal gek van en is nu op het punt stop ermee, en dan heb ik het nog niet over alle stress die daar bij komt…. Het is niet leuk als je thuis komt en zelfs de spaarpot van mijn zoon gestolen is.

 

Kan ik me uitschrijven, BTW nummer heb ik .. bedrijf bestaat 10 jaar, zonder verdere gevolgen ? als ik een vals adres opgeef van een junk oid schijn ik fraude te plegen… maar wat hun doen mag allemaal…..

 

Weet iemand nog een oplossing ? is hier verder iets aan te doen? De nadelen zoals bedrijven die geen zaken doen met bedrijven die niet staan ingeschreven heb ik niet omdat 95% van mijn werk buiten NL is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat in bijvoorbeeld de muziek branche vaak gebeurd is dat er een verzameladres is waar veel bedrijven op gevestigd zijn. Artiesten als U2 doen dit bijv. vanwege het belastingklimaat in NL. Deze adressen zijn vaak gevestigd op mooie locaties in de grachtengordel van Amsterdam. Je zou eens kunnen kijken naar zulke verzameladressen om daar je bedrijf op te vestigen.

Link naar reactie
  • 0

ik zou toch gewoon het adres van je loods opgeven als kantoor/correspondentie adres aan de kvk. Als er geen postcode is dan zou ik de postcode invoeren die daar het meest in de buurt zit. Ik begrijp in ieder geval dat je geen moeite hebt om post te ontvangen op die locatie.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

ik zou toch gewoon het adres van je loods opgeven als kantoor/correspondentie adres aan de kvk. Als er geen postcode is dan zou ik de postcode invoeren die daar het meest in de buurt zit. Ik begrijp in ieder geval dat je geen moeite hebt om post te ontvangen op die locatie.

Zou dat het probleem niet juist verergeren? De dieven komen dan ipv. bij de TS thuis waar ze bot vangen, direct in de schatkamer van de loods waar alle elektronica juist wel ligt.

Link naar reactie
  • 0

ik zou toch gewoon het adres van je loods opgeven als kantoor/correspondentie adres aan de kvk. Als er geen postcode is dan zou ik de postcode invoeren die daar het meest in de buurt zit. Ik begrijp in ieder geval dat je geen moeite hebt om post te ontvangen op die locatie.

Zou dat het probleem niet juist verergeren? De dieven komen dan ipv. bij de TS thuis waar ze bot vangen, direct in de schatkamer van de loods waar alle elektronica juist wel ligt.

 

Nu wordt ik gedwongen om een andere locatie te huren allemaal dankzij de KVK. Ik huur al jaren een loods waar ik verzend en ontvang maar omdat daar geen postcode aanwezig is zegt de KVK weer zoek het maar uit….

 

Ik ga niet voor de KVK zo maar even een andere locatie huren waar wel een postcode is, locatie is perfect waar ik zit.

 

 

dat is voor TS geen probleem volgens mij

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

ik ken een ondernemer die een incasso-bureau runt, die is ook als de dood dat ze een keer bij hem op de stoep staan,

ik zou idd ook gelijk een stel camera's ophangen!

 

als je inbrekers hebt die het in hun verklaring noemen dat ze je op die manier hebben gevonden lijkt het mij voer voor advocaten, of heb ik het mis?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik vrees dat Herafin hier in de praktijk gelijk gaat krijgen. Natuurlijk is het best mogelijk te werken met een ander, desnoods 'virtueel' adres voor correspondentie. Probleem is vooral dat het adres waar de goederen aanwezig zijn inmiddels bekend is geworden, en je dat niet zomaar meer ongedaan maakt.

 

Zaken als camera's kunnen er zeker aan werken, of je kunt er je webserver parkeren met een halon blussysteem dat afgaat op beweging ;)

Link naar reactie
  • 0

een paar inbraken zijn nog het minste.... :-\ , dat je kan overkomen als ze weten dat er iets te halen valt bij jou..

Goederen zijn vervangbaar. Mensen echter niet. Ik ken zat ondernemers die zich thuis echt niet meer veilig voelen en hele nare dingen hebben mee gemaakt. Hun vrouw en kinderen worden eerst gevolgd en er staat een auto voor de deur met ongure types. De poltie heeft geen tijd om het uit te zoeken. Later vindt er in het meest gunstige geval een mislukte poging tot overval of ontvoering plaats, waarbij de daders niet binnen kwamen en in het ergste geval wordt het gezin geweldadig overvallen of "verdwijnt" er een familielid. De politie gaat er te lang van uit dat de betrokkene uit eigen wil is vertrokken, zodat de zaak nooit goed wordt onderzocht. Daar zijn zo veel gevallen van bekend bij de vereniging van vermiste familieleden.

Ik heb er begrip voor als mensen zeggen, Paul je overdrijft, mij overkomt zo iets niet, Het is Telegraaf sensatiezoekerij.

Echter bij een conflict over het ontslag van een werknemer of juist als je het verkeerde personeel hebt aangenomen, waarvan blijkt dat hij of zij niet te vertrouwen is, krijg je al gauw een enge situatie.

Het is gewoon erg onverstandig om jouw priveadres op internet te zetten als ondernemer. Spreken is zilver zwijgen is goud. Dat dit bij de Kamer van Koophandel de gang van zaken is, is letterlijk spelen met levens. De privegegevens zouden alleen voor opsporingsinstanties beschikbaar moeten zijn. Onvoorstelbaar dat de overheid zo slordig omspringt met de privacy van haar burgers. Dit is de enige reden dat ik dit stuk schrijf.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de informatie

 

Wij zijn eruit en hebben besloten te stoppen met de onderneming en te verhuizen, mijn vrouw en kinderen voelen zich hier niet meer veilig.. eigen schuld kan je zeggen had ik maar rekening mee moeten houden, maar dit speelde 10 jaar geleden nog niet, ik was altijd lekker bezig met gewoon me werk te doen… ik geef mezelf deels de schuld doordat het merk (high end audio) de laatste jaren erg bekend is geworden in NL maar de grootste schuldige is voor mij de KVK

 

Als je het merk intypt bij een zoekmachine dan is de 3,4,5,6 e link een bedrijvenpagina naar een verwijzing naar mij/KVK. Google of andere zoekmachines doen daar niks aan, zij hebben mij alleen uit hun eigen DB verwijderd. De gegevens die op die bedrijven paginas staan zijn actueel want ik heb +/- 6 maanden geleden een branche toegevoegd die er ook op staat .. terwijl er al +/- 3 jaar een non mailer op staat…

 

Goederen lagen niet thuis en hebben daar nooit gelegen, hadden ze maar ingebroken bij de loods, alles is verzekerd daar lig ik geen nacht van waker, ik lig er wel van waker dat ze mijn privé adres pakken

 

En dat die KVK niet mee werkt… ik wordt verplicht extra kosten te maken dankzij hun. zij mogen natuurlijk wel mijn NAW gegevens door blijven verkopen met een non mailer erop .. als ik zoiets zou doen krijg ik meteen 10 jaar cel hier in NL

 

Stukje van de KVK website

‘’ Kan ik mijn privé-adres afschermen in het Handelsregister?

Ja, onder bepaalde voorwaarden is dat mogelijk. Een belangrijke voorwaarde is dat uw privé-adres in de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) de indicatie ‘geheim’ heeft. Dit kunt u aanvragen bij uw gemeente.

Andere voorwaarden zijn dat u een geheim telefoonnummer heeft, dat u zelf alle mogelijke maatregelen heeft genomen om de bekendheid van uw privé-adres te verminderen (bijvoorbeeld niet vermeld op Facebook of LinkedIn) en dat u aan de KvK de reden opgeeft waarom u vindt dat uw privé-adres moet worden afgeschermd in het Handelsregister.

Voor het afschermen van uw privé-adres in het Handelsregister kunt u contact op nemen met uw Kamer van Koophandel. Zij controleren of aan de voorwaarden is voldaan. Medewerkers van bestuursorganen, advocaten, notarissen en deurwaarders kunnen het privé-adres wel blijven inzien. Voor functionarissen van rechtspersonen is deze procedure niet nodig. Hun privé-adressen zijn standaard afgeschermd in het Handelsregister.’

 

Ik was inmiddels al een jaartje bezig mijn gegevens te verwijderen van het internet, google en diverse andere zoekmachines hebben mij eruit gehaald ik sta alleen nog gelinkt op bedrijvenpagina’s die de gegevens uit de KVK halen(waar dient die non mailer dan voor?), als ik hun mail krijg ik de melding zoek het maar uit voor iedereen opvraagbaar of ja hoor meneer kost u zoveel…

 

Ik dacht dat ik dat ik dus redelijk op weg was tot vorige week, voor de 4de keer ingebroken werd en dat was meteen de ergste want ze hebben echt het hele huis leeg gehaald zelf de plee papier is weg.

 

@ Bas op de stoep staan als ik er ben geen probleem maar die zwakbegaafde prutsers durven dat niet, en komen alleen als ik er niet ben… wat moet een inbreker bij een incasso bureau op een privé adres ? Dan zijn ze uit op iemand persoonlijk, lijkt mij een geval van incasso bureau doet niet goed zijn werk of hebben de verkeerde klant te pakken. Daar helpt niks tegen… en op punt 2 ja je hebt het mis.

 

 

Sorry dat het een moeilijk leesbaar stukje is, beetje slaap te kort en erg gefrustreerd de laatste dagen

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Wij zijn eruit en hebben besloten te stoppen met de onderneming en te verhuizen, mijn vrouw en kinderen voelen zich hier niet meer veilig.. Sorry dat het een moeilijk leesbaar stukje is, beetje slaap te kort en erg gefrustreerd de laatste dagen

 

 

 

Veel sterkte je hebt een heel begrijpelijk verhaal. Ik wordt hier zo kwaad over. De overheid bezuinigt alle subsidies weg en alleen maar de bureaucratie wordt ontzien. Straks moeten wij nog de namen van onze dochters en ons ras opgeven bij de KVK. Het wordt hoe langer hoe gekker in dit perverse boekhoudersparadijs (Ver)nederland.

 

Ondanks beloftes van het huidige kabinet komt er steeds meer papierwerk bij. Daar wordt niemand beter van. Zelf ken ik veel ambtenaren, die zelf ook bezorgd zijn om hun baan en vertellen dat het wel lijkt of ze van hogerhand de boel expres zo willen laten ontsporen. Horen andere Higherlevel leden ook soortgelijke geluiden?

Link naar reactie
  • 0

Dit is een bekend euvel. Ga eens naar de website van knip, vermelding van domeinnaam door domeinhouder. Zij schermen je gegevens in de KVK af. Je moet gewoon de juridische weg weten. Ik heb het ook laten doen.

Grt Herman

Je kunt ook gewoon bij de KVK het non-mail vinkje aan laten zetten - scheelt weer een hoop WC-Eend gespam...

 

« Laatste verandering: Vandaag om 21:27:25 door Highio »

Geen zorgen, ik had ergens de kreet 'spammers' in die domeinnaam gezet... ;)

Link naar reactie
  • 0

Je kan met goede redenen je prive adres deels laten afschermen als je er een goede reden voor hebt... Dit is dus een stapje verder dan de non-mailing.... Bij een afgeschermd adres ben je er nog niet helemaal. Dan moet je dit niet alleen bij de KvK doen maar ook bij de gemeente!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
Hierdoor zou je als klein webwinkeltje toch ook na gaan denken over je kvk inschrijving.

Bizar!

 

Dat kan je wel vinden maar voordat ik met een "webwinkeltje" zaken doe wil ik wel weten wie er achter zit. En als je wel de lusten van thuis ondernemen wilt maar niet de lasten dan zit er niets anders op om een zakelijke ruimte te huren. Maar ja dat is voor het "webwinkeltje weer te duur. :-\" Kan er weer niet onder de prijs geleverd worden ;D of erger ;)

Link naar reactie
  • 1

Helaas herkenbaar. Ik ben ook twee keer bezocht door wanbetalers op mijn priveadres. Wou/kon de kvk ook niets mee terwijl ik een doodsbedreiging toch ook een gegronde reden vind.

Omgekeerde wereld, het hoort toch andersom te gaan?

Klopt, want ik bedreig wanbetalers ook met de dood en sta met een honkbalknuppel aan de deur..

Wat een domme opmerking.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Dat kan je wel vinden maar voordat ik met een "webwinkeltje" zaken doe wil ik wel weten wie er achter zit. En als je wel de lusten van thuis ondernemen wilt maar niet de lasten dan zit er niets anders op om een zakelijke ruimte te huren. Maar ja dat is voor het "webwinkeltje weer te duur. :-\" Kan er weer niet onder de prijs geleverd worden ;D of erger ;)

 

Zegt het adres van de KVK inschrijving dan wat over de betrouwbaarheid van een webwinkel?

Zelfde geld voor een advocaat, zegt zijn adres wat over de betrouwbaarheid?

Ik weet het niet hoor, een privéadres hoort niet thuis in de KVK inschrijving.

Maak het dan mogelijk om alleen een aangepast postadres te tonen.

Link naar reactie
  • 0
Ik weet het niet hoor, een privéadres hoort niet thuis in de KVK inschrijving.

 

De KVK is eigenlijk niets anders dan de burgerlijke stand van het bedrijfsleven. Als jij dan op je privé adres een handeltje drijft zou ik niet weten waarom zij dat adres moeten verbergen.

 

En als vermelding van jouw adres bij de KVK zo bezwaarlijk is wat voor adres vermeldt je dan op jouw website?

 

Postbusnr, een fictief adres of adres van een "vriend" de postcode van je garage box. prepaid 06 nummer ?

 

Wekt niet echt veel vertrouwen. Niet voor niets wordt er de laatste tijd gewezen om vooraf eens te kijken met wie je zaken doet. :-\

 

Kan mij voorstellen dat een incassobureau of advocaat niet graag met zijn privé adres vermeldt wil worden maar voor webshops die vanuit huis werken hoeft er wat mij betreft geen uitzondering gemaakt te worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet het niet hoor, een privéadres hoort niet thuis in de KVK inschrijving.

 

De KVK is eigenlijk niets anders dan de burgerlijke stand van het bedrijfsleven. Als jij dan op je privé adres een handeltje drijft zou ik niet weten waarom zij dat adres moeten verbergen.

 

En als vermelding van jouw adres bij de KVK zo bezwaarlijk is wat voor adres vermeldt je dan op jouw website?

 

Postbusnr, een fictief adres of adres van een "vriend" de postcode van je garage box. prepaid 06 nummer ?

 

Wekt niet echt veel vertrouwen. Niet voor niets wordt er de laatste tijd gewezen om vooraf eens te kijken met wie je zaken doet. :-\

 

Kan mij voorstellen dat een incassobureau of advocaat niet graag met zijn privé adres vermeldt wil worden maar voor webshops die vanuit huis werken hoeft er wat mij betreft geen uitzondering gemaakt te worden.

 

bedrijfsgegevens moeten inderdaad openbaar zijn... maar om heel makkelijk zonder inloggen je huisadres te zien is niet fijn...(dit in het geval van je onderneming op je huisadres)... maar wat als jij je een ander adres hebt geregistreerd voor je bedrijf ... dan nog steeds kan iedereen je prive adres zien op een uittreksel. Gewoon het adres vanuit de GBA ... Dat is toch niet nodig?

 

Of is een ondernemer (ik noem ff een juwelier) "vogelvrij" ? Nou dan denk ik dat er genoeg rechtse partijen die een voorstel gaan doen om alle uitkeringstrekkers ook openbaar te maken, kan de burger lekker gaan klikken wie er bij klust, een dikke auto heeft, en 10 keer per jaar op vakante gaat...

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
Of is een ondernemer (ik noem ff een juwelier) "vogelvrij" ?

 

Wat betreft criminaliteit is momenteel iedereen in Nederland vogelvrij. Zo zag ik gisteravond (bewaking) camerabeelden in een nieuwsprogramma waarin een toevallig passant volledig in elkaar geschopt werd en van zijn telefoon beroofd.

 

 

Nou dan denk ik dat er genoeg rechtse partijen die een voorstel gaan doen om alle uitkeringstrekkers ook openbaar te maken, kan de burger lekker gaan klikken wie er bij klust, een dikke auto heeft, en 10 keer per jaar op vakante gaat...

 

dat klikken gebeurt in de praktijk vaker dan je denkt, ook zonder openbaar register ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.