• 0

China Sourcing Fair geschikt voor zoeken fabrikanten?

Allen,

 

ik ben bezig mijn eigen bedrijf op te zetten, waarmee ik eigen gedesignde kleding wil laten fabriceren in China (en verkopen in NL)

Nou is er eind april een sourcing fair in Hong Kong, waar ook een sectie Garments and Textiles is

 

Heeft iemand ervaring met deze of soortgelijke fairs en is dit geschikt om een eerste kennismaking te doen met fabrikanten?

Staan daar de juiste partijen (of bijv alleen de grote fabrikanten, die vnl werken met grote volumes) en is het zinvol daarheen te gaan?

 

Ik hoor graag jullie ervaringen!

 

Alvast bedankt!

 

Groeten, Sacha

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

wellicht kunnen één van deze ervaren ondernemers/china-gangers je op weg helpen met contacten in China:

Mark Scholz (https://www.higherlevel.nl/videos/view/104)

Roeland Reinders (https://www.higherlevel.nl/videos/view/67)

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Beste Sacha,

 

Uit mijn herinnering heb ik al eens eerder contact met je gehad.

Wij zijn een leverancier en fabrikant voor fashion accessories, zie onze website [mod edit: link verwijderd ]

 

Wij zullen van 27-30 April aanwezig zijn op de Hong Kong global sources expo voor fashion accessories.

Hier zul je vele leveranciers vinden en het is een goede gelegenheid om sourcen, het is wel wisselvallig.

 

Sommige bezoekers zullen zeer tevreden zijn, waar andere weer erg teleurgesteld zullen zijn. Het is zeker de moeite waard om te bezoeken, je kan hier leveranciers vinden en de mogelijkheden voor productie bespreken, heel veel leveranciers zul je hier ook weer niet vinden! Ik had het vorig jaar voor fashion accessories groter verwacht. Maar dat is mijn mening! Zowel als de prijs en de minimum hoeveelheid voor productie, ligt de MOQ (minimum order quantity) vaak te hoog voor wat sommige klanten willen.

 

Mocht je toch deze kant op gaan, is het goed te combineren met Guanzhou (canton fair) en eventueel Yiwu markt. Hier zul je soms betere prijzen en leveranciers vinden en zijn kleinere aantallen mogelijk. Het is zeker de moeite waard om hier wat tijd voor te nemen. Mocht ik van dienst kunnen zijn, dan hoor ik het graag! Mocht je in Hong Kong zijn, dan weet je me te vinden! Wij zullen aanwezig zijn onder de naam Bccessories op de Fashion Accessories expo.

 

Succes!

 

Steven

---------------------------------------------------

Bccessories

Manfucaturer of Fashion Scarves and Accesories

Link naar reactie
  • 0

Beste Sacha,

 

Uit mijn herinnering heb ik al eens eerder contact met je gehad.

Wij zijn een leverancier en fabrikant voor fashion accessories, zie onze website [mod edit: link verwijderd]

 

Wij zullen van 27-30 April aanwezig zijn op de Hong Kong global sources expo voor fashion accessories.

Hier zul je vele leveranciers vinden en het is een goede gelegenheid om sourcen, het is wel wisselvallig.

 

Sommige bezoekers zullen zeer tevreden zijn, waar andere weer erg teleurgesteld zullen zijn. Het is zeker de moeite waard om te bezoeken, je kan hier leveranciers vinden en de mogelijkheden voor productie bespreken, heel veel leveranciers zul je hier ook weer niet vinden! Ik had het vorig jaar voor fashion accessories groter verwacht. Maar dat is mijn mening! Zowel als de prijs en de minimum hoeveelheid voor productie, ligt de MOQ (minimum order quantity) vaak te hoog voor wat sommige klanten willen.

 

Mocht je toch deze kant op gaan, is het goed te combineren met Guanzhou (canton fair) en eventueel Yiwu markt. Hier zul je soms betere prijzen en leveranciers vinden en zijn kleinere aantallen mogelijk. Het is zeker de moeite waard om hier wat tijd voor te nemen. Mocht ik van dienst kunnen zijn, dan hoor ik het graag! Mocht je in Hong Kong zijn, dan weet je me te vinden! Wij zullen aanwezig zijn onder de naam Bccessories op de Fashion Accessories expo.

 

Succes!

 

Steven

 

Okee.... ik denk dat we allemaal jou het beste op kunnen gaan bellen.En natuurlijk allemaal naar jouw website surfen, want daar gaat het uiteindelijk om.

 

Sacha, als je echt goed en voor een goede prijs produkten in kleine serie wilt maken is mijn ervaring dat je dan best gedient bent met een kleine professionele fabriek die de know-how in huis heeft. Deze staan veelal niet op beursen want ze zijn als succesvol genoeg. Goed orienteren waar de productie centra zijn, probeer wat kontakten zelf te leggen en zo is het vrij eenvoudig eens een reisje te wagen om in een aantal dagen tijd een x tal producenten zelf langs te gaan. Op een beurs zie je enkel ja knikkende mensen zonder dat je in de keuken kan kijken waar alles plaats moet vinden. Helaas is goed zaken doen in china vaak gewoon met de klompen in de blubber staan om later de vruchten te plukken.

Link naar reactie
  • 0

[Mod edit: complete quote, met weer die link, verwijderd]

 

Voor zover ik weet, praat ik ook over leveranciers in het algemeen op een beurs, wat soms positief kan uitpakken, niet alleen over wat wij doen. Enkel wat zelf promotie om mijn ervaring op zulke beursen geloofwaardig te maken en mijn hulp te kunnen aanbieden lijkt mij onschuldig . Mijn excuses, als het wat te promotioneel overkomt. >;(

 

Verder sluit ik me aan bij Paul Stuyver, destijds heeft zijn advies mij zeer ten goede gedaan! . Alhoewel ik wel van mening ben, dat de chinese mentaliteit ver van onze mentaliteit ligt. Een fabriek/leverancier vinden is geen probleem, zijn ze professioneel dan is dat zeker meegenomen, let wel dat Chinezen in mijn mening erg gemakzuchtig zijn. Vooral als het gaat om een eigen design produceren, heb vaak genoeg meegemaakt dat de sample prachtig was en hun op alles maar ja zeggen, maar wanneer er geproduceerd word het helemaaaal niet op de sample lijkt! Laat je dus niet misleiden en wees erop attend. Voor het fabriceren van eigen designs, zul je wel vaak een minimale afname tegenkomen.

Hoop dat je wat kan vinden! Het is een beetje aftasten, het helpt zeker als je iemand bij je hebt die Chinees kan praten evt. vertaalster, mocht je China afreizen zoekend naar een fabriek.

 

Succes!

---------------------------------------------------

Bccessories

Manfucaturer of Fashion Scarves and Accesories

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.