Groupon gebruikt linkspam eigen medewerkers als marketingstrategie

Aanbevolen berichten

Gezien alle negatieve berichten over Groupon (ff googlen), niet alleen in NL, vraag ik me af of er überhaupt iemand positieve ervaringen heeft met deze club? En dan heb ik het niet over die arme ziel met MS of andere spammers. Ik heb sterk d eindruk dat men alleen bereid is iets positiefs over Groupon te schrijven als men ervoor betaald wordt. Zegt m.i. al genoeg.

 

Ik heb voldoende positieve ervaringen met Groupon.

Deze linkspam is zacht gezegd niet netjes maar verder heb ik goede ervaringen met hun.

Zowel aan de kopende als verkopende kant van het verhaal.

 

Link naar reactie
Net was het nog openbaar. Even een beeldcitaat.

 

Artikel is nog steeds openbaar alleen was mijn linkje niet correct (stond visited=true in, moet visited=false zijn) Je mag blijkbaar maar één pagina per dag bekijken of iets dergelijks. Heb de link aangepast.

Link naar reactie

Chapeau voor het Financieel Dagblad. Keurig stukje.

 

Frappante reactie van Groupon: "volgens de woordvoerder is niet bekend waar de berichten vandaan komen. Vooralsnog wordt betrokkenheid ontkend".

 

De tactiek van Groupon is dus in eerste instantie: wij weten van niks.

 

Als je alleen al logisch nadenkt over de gepresenteerde feiten weet je dat dit zaakje meer dan alleen maar stinkt.

Groupon rept in haar personeelsadvertentie over aanwezigheid op internetfora. Maar heb je ooit op een internetforum een deelnemer gezien die zich presenteert als zijnde een Groupon-medewerker? Nee, dus.

 

Conclusie: Groupon hoopt dat het met een potje liegen wel overwaait.

 

Groupoff als trending topic ?

Link naar reactie

Chapeau voor het Financieel Dagblad. Keurig stukje.

 

Frappante reactie van Groupon: "volgens de woordvoerder is niet bekend waar de berichten vandaan komen. Vooralsnog wordt betrokkenheid ontkend".

 

De tactiek van Groupon is dus in eerste instantie: wij weten van niks.

 

Als je alleen al logisch nadenkt over de gepresenteerde feiten weet je dat dit zaakje meer dan alleen maar stinkt.

Groupon rept in haar personeelsadvertentie over aanwezigheid op internetfora. Maar heb je ooit op een internetforum een deelnemer gezien die zich presenteert als zijnde een Groupon-medewerker? Nee, dus.

 

Conclusie: Groupon hoopt dat het met een potje liegen wel overwaait.

 

Groupoff als trending topic ?

Gewoon terugsturen dat het bericht van HL komt ;) Dit waait niet zomaar meer over, daarvoor is het reeds teveel opgepakt door de media. De vraag is welke partijen echt actie gaan ondernemen die consumenten beschermen e.d.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Zo, deze kwam wel even binnen.

 

Zelf zijn wij een paar jaar actief in dagaanbiedingenland maar sommige "collega´s" gaan wel heel erg ver om klanten te bereiken.

Gelukkig zijn er een aantal prima dag en weekaanbieders maar er zitten er tussen die met dit soort grappen echt de markt verpesten.

Één van onze twee medeoprichters heeft zelf MS maar zal dit never nooit gebruiken om klanten te bereiken of sympathie op te wekken oid.

Groupon is snel gegroeid maar op deze manier zegt dat wel wat over de kwaliteit van het bedrijf.

Jammer, ook voor de gezonde medeondernemers die hard werken, wel langdurige relaties opbouwen met leveranciers en zichzelf wel in de spiegel willen blijven aankijken.

Link naar reactie

Het doet me denken aan dit verhaal en dat is nog een graadje erger:

 

"Een consultant die drie jaar bij GlaxoSmithKline heeft gewerkt, vertelt in ZEMBLA dat het haar opdracht was om ervoor te zorgen dat de media uitgebreid over de ziekte baarmoederhalskanker zouden berichten: "Ik zocht mensen die baarmoederhalskanker hebben gehad om ze door de bladen te laten interviewen. Soms liet ik iemand met baarmoederhalskanker zelf naar de Viva of de Margriet bellen. Ik vertelde niemand dat ik voor GSK werkte."

uit Bron: Zembla aflevering - Het omstreden kankervaccin

Link naar reactie

Vreemd dat alles door slechts één persoon is gedaan. Ze hebben niet voor niets vacatures openstaan die naar deze activiteiten wijzen en dus lijkt het me sterk dat slechts één persoon bezig zou zijn geweest met de activiteiten..

Wat mij betreft komen ze er zo wel heel gemakkelijk vanaf..

 

In ieder geval mooi dat de medewerker die dit heeft veroorzaakt ontslagen is. Hij/zij mag eens goed gaan nadenken.

Link naar reactie

Vreemd dat alles door slechts één persoon is gedaan.

 

Dan zouden alle posts vanaf een en hetzelfde ip-adres afkomstig moeten zijn.

Gezien de hoeveelheid reacties lijkt het mij dat dit niet door een persoon is opgezet maar dat dit een zeer goed georkestreerde actie is geweest.

 

 

Als alle fora waar deze spamlinks staan nu even de laatste getallen van het ip adres plaatsen dan weten we het snel genoeg.

 

Link naar reactie

In ieder geval mooi dat de medewerker die dit heeft veroorzaakt ontslagen is.

Dus als een mevrouw van Groupon nu roept dat het 1 persoon was en dat die ene persoon ontslagen is dan geloof jij dat?

 

Ik ben daar niet van overtuigd.

 

De "IP-studie" zou anders kunnen uitwijzen. Of dat verschillende berichten op dezelfde tijd geplaatst zijn, het lijkt me onwaarschijnlijk dat iemand aan "tandem-typen" doet.

 

Edit: tekstanalyse zoals Willem hieronder aangeeft kwam ook nog bij me op. (Reus voor Willem).

 

(Overigens vraag ik me ook af of dit überhaupt een geldige reden voor ontslag zou kunnen zijn. Men voert slechts de opgegeven werkzaamheden uit. Men zou dan hoogstens een eerste waarschuwing kunnen geven lijkt me.)

Link naar reactie
(Overigens vraag ik me ook af of dit überhaupt een geldige reden voor ontslag zou kunnen zijn. Men voert slechts de opgegeven werkzaamheden uit. Men zou dan hoogstens een eerste waarschuwing kunnen geven lijkt me.)

 

Nee, dit is geen geldige reden voor ontslag.

Er stond op GeenStijl een link naar de Groupon Jobs pagina met uitgebreide uitleg, die pagina is inmiddels verwijderd door Groupon. Zou mooi zijn als iemand een screenshot heeft want die pagina geeft voldoende munitie voor een advocaat om het ontslag terug te draaien.

 

Maar goed, laten we Groupon vragen wie er dan wel ontslagen is. O nee, privacy, dus niet te verifiëren of er ook daadwerkelijk iemand ontslagen is.

 

Ik denk dat dit het moment is om ook achter die ip-adressen aan te gaan en zoals iemand ook al opmerkte, de tijdstippen waarop de berichten zijn geplaatst. Denk dat de onderste steen nog lang niet boven is.

Benieuwd of dit nieuws ook de grens over gaat, als het in het buitenland ook grootschalig gebeurt dan kun je het individu niet meer de schuld geven.

Link naar reactie

Als niet-ondernemer, maar wel techneut bij het forum van www.msweb.nl (voor en door mensen met Multipele Sclerose) wil ik toch ook graag even reageren.

 

Mooi dat jullie 'onze' gokkie ontmaskerd hebben. Interessant om es te zien dat ook op deze manier reclame wordt gemaakt. Over de effectiviteit heb ik grote twijfels. Een oude bijdrage word iha niet zo vaak meer gelezen. Een aanbieding daarin editten is behoorlijk suboptimaal, to say the least.

 

Anyway... we zijn niet zo erg onder de indruk; we maken op 'ons' forum echt wel raardere dingen mee. Regelmatig komt er weer iemand langs met een wonderremedie tegen MS, bijvoorbeeld. Daar weten we echt wel raad mee. En dan bedoel ik niet eens de moderatoren of de rest van de staf. Ook de gewone deelnemers van het forum weten echt van de hoed en de rand. Van een beetje reclame raken we echt niet overstuur.

 

Jullie hoeven dit dus echt niet speciaal vervelend voor 'ons' te vinden, omdat wij nou eenmaal een ziekte gemeenschappelijk hebben. We hebben - zoals al iemand hier al schreef - een topdag gehad qua bezoekers. Is ook wel es grappig, en wellicht blijven er een paar mensen hangen die iets aan ons hebben, of andersom :).

 

Dat we dan ook meteen op geenstijl.nl figureren is een aardige bijkomstigheid, maar alles bij elkaar blijft 't toch een storm in een glas water, eerder dan een aardbeving met een tsunami.

 

Ik denk dat dit m'n eerste en laatste post is op dit forum, ik wens jullie allemaal het beste!

Link naar reactie

Ook weer lekker verzonnen van ze. Hoe geloofwaardig is dit antwoord als je er een seconde langer over nadenkt:

 

We hebben dus te maken met 1 specifiek iemand die bij Groupon werkt. Deze persoon besluit om in zijn/haar eigen tijd, vanaf verschillende computers (gezien de ip-adressen) op verschillende fora personages aan te maken. Hier post deze persoon vervolgens van tijd tot tijd (een keer thuis, een keer bij iemand op bezoek, een keer in een cafe etc.etc.) uitgebreide berichten met linkjes naar Groupon, en past oude berichten aan om de links actueel te houden.

 

Zo hee, heb je dan hart voor de zaak? Dat je weet dat het vanuit het bedrijf verboden is en je een kans op ontslag riskeert om dan toch dit alles in je vrije tijd zo in te richten in de hoop dat het bedrijf waar je werkt wat meer omzet krijgt! Sterker nog: als het werkt, kan je niet eens de credits claimen bij je baas want je bent met een (geheime) eenmansactie bezig. Wat een inzet zeg.

 

Pff, verzin dan een beter verhaal als je toch zo goed bent in liegen

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.