Groupon gebruikt linkspam eigen medewerkers als marketingstrategie

Aanbevolen berichten

Ik heb op een forum in de VS gevraagd of men daar ook een dergelijke ontdekking heeft gedaan danwel ervan op de hoogte is. Kan best zijn dat men er ook totaal geen aandacht aan schenkt omdat men in de VS niet alles even interessant vindt zoals men dat in NL doet.

Link naar reactie

Ik heb op een forum in de VS gevraagd of men daar ook een dergelijke ontdekking heeft gedaan danwel ervan op de hoogte is. Kan best zijn dat men er ook totaal geen aandacht aan schenkt omdat men in de VS niet alles even interessant vindt zoals men dat in NL doet.

 

Dit soort dingen vinden ze in de VS nog veel interessanter dan wij in Nederland. En anders Google wel, want dergelijke links vanuit fora dienen niet om de verkoop te bevorderen maar om de zoekmachines te misleiden!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik heb op een forum in de VS gevraagd of men daar ook een dergelijke ontdekking heeft gedaan danwel ervan op de hoogte is. Kan best zijn dat men er ook totaal geen aandacht aan schenkt omdat men in de VS niet alles even interessant vindt zoals men dat in NL doet.

 

Dit soort dingen vinden ze in de VS nog veel interessanter dan wij in Nederland. En anders Google wel, want links vanuit fiora dienen niet om de verkoop te bevorderen maar om de zoekmachines te misleiden!

 

 

In Amerika loop je als spammer een veel groter risico.

Lees maar:

 

 

http://www.salon.com/2010/12/26/us_anti_spam_crusader/

 

 

 

 

Link naar reactie

@Frans

 

Ben jij eigenlijk nog benaderd door Groupon zelf?

Dat zou ook niet slim zijn van Groupon.

 

Nu waait het misschien over. Stel dat Groupon een blafbrief stuurt aan HL dan zetten ze de zaak daarmee alleen extra op scherp. Als dat olie op het vuur zou betekenen met als mogelijk gevolg een rechtszaak dan zouden er waarschijnlijk alleen maar extra belastende feiten voor Groupon naar boven komen.

 

Dat Molblog er nog zo'n stukje aan wijdt is daarom niet gunstig voor Groupon. Stel dat een fanatieke onderzoeksjournalist echt bloed gaat ruiken en er flink in duikt dan zou er nog wel eens hoop vervelende feiten naar boven kunnen komen. Wie weet wat er op dit moment op de achtergrond gaande is.

Link naar reactie

Als je geschoren wordt, moet je stilzitten; is een wijsheid die Groupon hier zou kunnen huldigen. Maar volgens mij zou je hier eerder de wijsheid "waar rook is, is vuur" van toepassing moeten verklaren. En dan kan je beter blussen dan afwachten.

 

Consumenten zijn heel vergevingsgezind vooral bij sterke merken mits ze serieus worden genomen. Ik had het eerder al over nitriet in Olvarit of glas in Heineken, of de regelmatige terugroepacties van IKEA, Philips en Hema. Als zaken niet kloppen moet je als onderneming open kaart spelen en passende maatregelen nemen. Doe je dat niet dan kan dat zeer negatieve gevolgen hebben. Doe je het wel dan komt een merkt juist sterker uit de strijd.

 

Een individu de schuld geven is heel gevaarlijk als er later bewijzen opduiken van een min of meer gecoördineerde actie.

 

Link naar reactie

Net alles gelezen, respect ! Echt super gedaan en wat een publiciteit voor het forum.

 

Heb het ook even snel doorgelezen en ik ben verbaasd dat dit nieuws is. Speelt al zo lang dat google oud is volgens mij.

 

Wat en hoeveel wil je hebben : facebook likes, google +, youtube views, backlinks via forums? Name it and you can get it.

 

En ik zal niet schijnheilig zijn want ik doe er net zo hard aan mee. Als ik iets nodig heb dan bestel ik het gewoon, als ik bv een nieuwe facebookpagina voor een product of site nodig heb dan start deze met minimaal 1000 fans, afhankelijk van het budget wat ik er in wil steken.

 

Gebruik gewoon een andere zoekmachine en het probleem lost zich op (of verplaatst zich). Google heeft andere belangen dan die van de gebruiker maar dat lijkt me toch ook wel duidelijk?

Link naar reactie

 

En ik zal niet schijnheilig zijn want ik doe er net zo hard aan mee. Als ik iets nodig heb dan bestel ik het gewoon, als ik bv een nieuwe facebookpagina voor een product of site nodig heb dan start deze met minimaal 1000 fans, afhankelijk van het budget wat ik er in wil steken.

 

 

U is geen KPN, Pon, Douwe Egberts of Randstad. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Krant van do 5 april artikel in de Gelderlander over groupon.

 

Heb niet een stukje 'goedzinnigs' kunnen vinden. Allemaal klachten. Volgens mij weten ze daar geeneens wat ze doen en schieten ze maar wat in het wild met een mislukte strategie bij groupon.

 

Het kleine hotel (15kamers) waar ik vorige week zat had ook een groupon actie. Dit kwam bij toeval ter sprake aan de ontbijttafel waar wij nog enkele nederlandse koppels troffen. Dus even gevraagd aan de manager hoe dit zat. Hij was best te spreken over groupon. Moest weliswaar lang op z'n geld wachten maar lege kamers kosten ook geld en het personeel was er toch. En hij hield er wel nieuwe klanten aan over zei hij. Hij moest 30% van de actieprijs afdragen aan groupon. De actieprijs was hetzelfde als de prijs die je betaalde als je rechtstreeks via zijn website vooraf reserveerde.

 

Ik zie hier 2 tevreden partijen.... de consument en de merchant.

 

Jaja, ik weet dat er heel veel klachten zijn, maar het concept an sich is volgens mij prima.

 

ps. ik werk niet voor groupon ;-)

Link naar reactie

 

Ik zie hier 2 tevreden partijen.... de consument en de merchant.

 

Jaja, ik weet dat er heel veel klachten zijn, maar het concept an sich is volgens mij prima.

 

Er zijn vast veel tevreden partijen en concept kan prima zijn, maar het gaat hier meer om ethiek (inzake de linkspam) en dan is het jammer dat ze op zo'n manier manier werken. Als ik daar als tevreden klant achter kom zou ik me toch bedrogen voelen.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.