• 0

Aangifte oproepkracht in horeca zelf doen ?

Hallo,

 

Wij hebben een horeca onderneming met stuk of 10 oproepkrachten. Wij lieten de loonadministratie altijd al via een boekhouder kantoor regelen. Maar elke keer als iemand nieuw wordt aangemeld kost het 75 euro, het afmelden is ook net zo duur. Verder elke maand 25 euro voor een loonspecificatie. Het wordt te veel voor ons.

Ik ging zoeken op internet en kwam het programma / deze site: www.horecalonen.nl tegen. Zo te lezen daar is het niet moeilijk om zelf je nieuwe oproepkracht aan te melden, elke maand aangifte voor alle personeels zelfs te doen. Maar is het ook echt zo?

Heeft iemand ervaring met zoiets?

 

Alvast bedankt !!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Deze vraag riekt naar zelfpromotie wat ik natuurlijk als administratiekantoor met een bijzondere specialisatie ga doen.

 

De prijs wat het huidige kantoor vraagt is extreem hoog (mijns insziens). € 10,- per loonstrook was dacht ik altijd standaard, maar zoals Peter zegt zijn er ook kantoren die all in prijzen rekenen. Daar ken ik er wel 1 van :-[

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Jammer dat mijn bericht wordt bekeken als zelfpromotie. Mijn vraag is gewoon : kan je zelf de aangifte doen voor je oproep kracht in mijn horeca bedrijf. Is het heel ingewikkeld? ja mijn boekhouder zegt dat het best ingewikkeld is en dat ik het beter laten doen. Maar de tarief die hij hanteert voor aldeze aangifte weet ik niet of het normaal is of te duur. Wij vinden het zelf te veel.

Vandaar dit bovenstaande bericht.

Onze boekhouder werkt samen met dat salaris-administratie bureau. Hij vindt het niet zo goed idee als we ergens anders onze salaris-adminstratie gaan brengen.

 

Zal ik het toch maar gaan doen?

 

Bedankt voor jullie mening alsvast !!

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik het zie, moet u heel veel werk zelf doen. Alles moet u zelf invoeren, zelf uurloon vaststellen etc.

Ik vraag me af of het een goede optie is voor u.

 

U moet rekening er mee houden dat u een aantal verplichtingen heeft als werkgever, de begeleiding die u daarbij krijgt lijkt mij niet inbegrepen. En de door mij genoemde zelfpromotie, bedoel ik mee dat deze vraag met zich mee brengt dat u van vele kantoren (net als ik) goedkopere tarieven krijgt vermeld. Dus zelfpromotie van administratiekantoren.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Hij vindt het niet zo goed idee als we ergens anders onze salaris-adminstratie gaan brengen.

 

Zal ik het toch maar gaan doen?

 

Op zich zou ik dit niet opsplitsen. Maar eigenlijk doe je dat nu al, want de 'financiële man' besteedt het namens jou uit aan een 'salaris man'.

Dan wordt het wel lastig allemaal.

 

Ik zou persoonlijk, althans als je niet erg gehecht bent aan de 'boekhouder', een partij zoeken die het allemaal kan doen. Is niet moeilijk, er zijn zo veel aanbieders.

Ik zou iemand in de buurt nemen. Maar let op de prijs! Het kan erg verschillen en je moet niet allemaal overbodige extra's (ongewild/ongemerkt/ongevraagd) laten doen. Alleen wat strikt noodzakelijk is.

 

Zelf doen gaat niet goed volgens mij. Dat is echt verschrikkelijk, als je geen loonadministratieprogramma hebt. En die zijn erg ingewikkeld en specialistisch in het gebruik (vandaar dat jouw huidige boekhouder dit uitbesteed heeft).

Pak gewoon de 'Gouden Gids' en bel een paar bureaus, zou ik zeggen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hij vindt het niet zo goed idee als we ergens anders onze salaris-adminstratie gaan brengen.

 

Zal ik het toch maar gaan doen?

 

Op zich zou ik dit niet opsplitsen. Maar eigenlijk doe je dat nu al, want de 'financiële man' besteedt het namens jou uit aan een 'salaris man'.

Dan wordt het wel lastig allemaal.

 

Ik zou persoonlijk, althans als je niet erg gehecht bent aan de 'boekhouder', een partij zoeken die het allemaal kan doen. Is niet moeilijk, er zijn zo veel aanbieders.

Ik zou iemand in de buurt nemen. Maar let op de prijs! Het kan erg verschillen en je moet niet allemaal overbodige extra's (ongewild/ongemerkt/ongevraagd) laten doen. Alleen wat strikt noodzakelijk is.

 

Zelf doen gaat niet goed volgens mij. Dat is echt verschrikkelijk, als je geen loonadministratieprogramma hebt. En die zijn erg ingewikkeld en specialistisch in het gebruik (vandaar dat jouw huidige boekhouder dit uitbesteed heeft).

Pak gewoon de 'Gouden Gids' en bel een paar bureaus, zou ik zeggen.

 

op zich is het aangifte van loonbelasting doen niet zo erg ingewikkeld, echter het is alles daarom heen wat het zo moeilijk maakt.

ik zou eigenlijk bij het advies van hera willen aansluiten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.