• 0

Misschien dat iemand een oplossing weet voor mijn probleem:

Ook ik heb het IB 2011 volledig ingevuld met netjes de winst en verlies rekening (kloppend) met de activa en passiva balans in evenwicht.

En ik krijg ook de melding: het saldo fiscale winstberekening is niet gelijk aan het saldo winst- en- verliesrekening of winstaandeel van uw onderneming.

Het verschil tussen de door het programma genoemde bedragen is gelijk aan het bedrag dat ik Privé gestort heb. Voorgaande jaren kon ik dit bedrag gewoon invullen bij het onderdeel: "Box1: winst uit onderneming" en dan Privé-stortingen.

Nu is echter dit onderdeel niet wit, maar paarsachtig van kleur en kan ik het niet aanklikken. Het bedrag van de Privé-stortingen kan ik dus ook niet invullen.

Heeft iemand een idee wat ik fout gedaan heb en hoe krijg ik het onderdeel "Box1: winst uit onderneming" weer bereikbaar?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36083-ib-2011-saldo-fiscale-winstberekening/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

Bedankt voor je snelle reactie.

De kleur van de tekst in de linker kolom "Box1: winst uit onderneming" is paarsachtig of misschien beter grijsblauw, terwijl alle andere onderwerpen wit gekleurd zijn.

Ik kan de "Box1: winst uit onderneming" niet aanklikken, waardoor het submenu met Privéonttrekkingen en Privéstortingen niet zichtbaar wordt.

Vandaar dat ik geen bedrag bij Privé stortingen kan invoeren.

• 0

Het door jou aangegeven scherm (aan de rechter kant) kan je alléén krijgen als je klikt op "Box1: winst uit onderneming".

Ik kan hierop niet klikken omdat dit deel van het menu lijkt te zijn uitgeschakeld.

Daardoor kan ik Privé-stortingen dus niet aanvinken en kan ik daar dus óók geen bedrag invoeren.

Zie hier een stukje van mijn scherm: Winstuitonderneming.jpg

Winstuitonderneming.jpg.cdc10df2c060d0c921acbc973a47ed78.jpg

• 0

Vandaag heb ik gebeld met de belastingdienst over het door mij genoemde probleem.

Het antwoord hielp mij niet veel verder:

"Het komt inderdaad vaker voor. U kunt het beste het programma verwijderen, opnieuw downloaden en dan weer installeren."

Op mijn antwoord dat ik dat al twee keer gedaan had en daarna ook nog op een andere PC getest had, kreeg ik als antwoord:

"Ik zou het toch nog maar eens proberen, meestal werkt het na een nieuwe installatie wel goed. Als dat niet het geval is, kunt u altijd nog eens bellen."

Dus: Leuker (en foutloos) kunnen we het niet maken! >:(

• 0

Ja, daarom koop ik (en velen met mij) commerciële aangiftesoftware.

Maar dat is niet te doen voor een enkele aangifte, want dat is dan te duur.

Ik gebruik dat ding waar je naar refereer niet, dus zou ik ook niet weten hoe het werkt.

En toch heb ik de indruk dat je ergens een optie niet aangezet hebt of zoiets, want aan de installatie zelf zal het toch niet liggen lijkt mij.

Jammer dat je niet verder kwam (maar goed geprobeerd).

• 0

Ik kan hierop niet klikken omdat dit deel van het menu lijkt te zijn uitgeschakeld.

Het item "Box 1: winst uit onderneming" start in het begin grijsblauw, totdat je de naam van je onderneming hebt ingevuld. Op dat moment komt er voor "Ondernemingen" een vinkje te staan en wordt "Box 1: winst uit onderneming" wit en aanklikbaar.

Op de een of andere manier is die optie bij jou nu geblokkeerd. Staat er nog wel een vinkje vóór "Ondernemingen" met daaronder de naam van je onderneming? Staat de naam van je onderneming nog steeds ingevuld? Staat er misschien iets vreemds bij het veld "Naam" onder "Persoonlijke gegevens"?

Heb je bij het opnieuw installeren ook alle gegevens opnieuw ingevoerd? Misschien moet je dat stap voor stap nog een keer doen en dan kijken bij welke stap de "Box 1" menukeuze grijsblauw wordt. Wellicht gaat het hier om een uniek pad door het programma of een combinatie van opties waardoor dit veroorzaakt wordt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar