• 0

e mail website en persoonsgegevens wetten

beste allemaal

 

wat moet en mag ik met de e mail correspondentie

die het beheer van een website met zich mee brengt?

 

1 mag ik de e mail op mijn eigen computer bewaren?

2 mag ik de e mail uit printen en in een map in mijn eigen kamer/kantoor bewaren?

het betreft de e mail van webmasters van sites waar een link mee is geruild, of waar ik toestemming voor heb gevraagd er naar te linken.

 

dit om eventuele berichten te kunnen sturen in het geval er een voor de andere site belangrijke wijzeging op mijn site is,

waar door de webmaster van die andere site de op zijn site geplaatste link moet veranderen.

 

kan iemand in burger taal vertellen waar ik me wat dit betreft aan te houden heb,

of me verwijzen naar een site waar dit in burger taal uitgelegd word

 

groetjes jreek

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik heb wel wat gevonden op deze site,

in elk geval niet langer bewaren dan noodzakelijk is.

verder ga ik ze maandag bellen, in hun telefoniche spreekuur, tussen 9 en 12 uur.

ten zij iemand hier me al het andwoord heeft gegeven.

dankje voor de verwijzing

groetjes jreek

 

Link naar reactie
  • 0

Ik snap de vraag eigenlijk niet helemaal. In het kader van het voeren van een onderneming en administratie, voer je een correspondentie via e-mail. Ik denk dat je dan toch zelfs min of meer verplicht bent om een archief bij te houden?

Ik begrijp dat je de boel niet mag publiceren, maar ik correspondeer ook wel eens namens opdrachtgevers met ander leveranciers, over bijvoorbeeld cursussen, hardware. Begrijp ik nu goed dat ik die correspondentie niet mag bewaren?

Tot nu toe voer ik van die zaken een hardcopy in de klantdossiers, en een softcopy in relatiebeheer.

Link naar reactie
  • 0

ik bedoelde niet de email met klanten of namens klanten,

ik bedoel de e mail die betrekking heeft op het beheren van de site,

e mailtjes met andere webmasters over het ruilen van links en over het vragen van toestemming om naar hun site te linken of zelfs te dieplinken.

maar het soort e mail die u bedoed bedoel ik ook deels,

namelijk die van vraagstellers.

mensen die het webmaste adres gebruiken om mij allerhande vragen te stellen.

 

mijn site word niet een echte zakelijke site maar meer een algemeen educative site.

het word een site met allerhande tips

die echter ook wat tips gaat bevatten die zowel voor burgers als bedrijven nuttig kunnen zijn,oa over klanten behouden

ik zeg het michien wat overdreven, maar zo heb ik het begrepen, met mijn autistiche hoofd.

er is vast iemand die het beter weet, ik kom hier juist vragen omdat ik van de wet helemaal geen kaas gegeten heb, en toch geacht word hem te kennen, dan word het dus maar vragen

groetjes jreek

Link naar reactie
  • 0
e mailtjes met andere webmasters over het ruilen van links en over het vragen van toestemming om naar hun site te linken of zelfs te dieplinken.

 

Het blijft een onduidelijke vraag. Maar het algemene priciepe over bewaren van correspondentie werkt als volgt: Als jij "persoonlijk" correspondentie voert met wie dan ook, over wat dan ook, "mag" je en in sommige gevallen "moet" je zelf die correspondentie bewaren. Er staan namelijk afspraken in.

 

Je mag alleen de correspondentie van je klanten met "derden" niet langer bewaren dan noodzakelijk. Stel je host een site met mailboxen voor je klant. Als je klant de mails van de server haalt, mag jij ze niet nog eens bewaren zonder toestemming van die klant.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Stel je host een site met mailboxen voor je klant. Als je klant de mails van de server haalt, mag jij ze niet nog eens bewaren zonder toestemming van die klant.

 

Nouja.. dat betwijfel ik eigenlijk. Als je als hoster echt service wilt bieden biedt je ook backups aan, liefst met een systeem waarbij je kunt terugrollen tot een bepaalde datum in het verleden. Wanneer je die backup uitvoert is ook alle verwijderde mail etc. weer terug. Natuurlijk kun je in dit geval wel stellen dat het afnemen van een backup-product een soort impliciete toestemming voor het opslaan van gegevens is.

 

Maar goed, het opslaan van je eigen correspondentie mag natuurlijk zonder meer. Als het bericht voor jou bedoelt is mag je het gewoon opslaan, uitprinten, archiveren, whatever je maar wilt. Dit wil echter niet zeggen dat je de verzamelde gegevens voor andere doeleinden mag gebruiken of bijvoorbeeld mag doorverkopen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.