• 0

Spuitgieten in China?

Beste Higherlevelers,

 

Iedereen met kennis, tips en ervaring op het gebied van het laten spuitgieten van producten in China sluit u aan.

 

Ik opzoek naar de beste/laagste prijs voor het laten spuitgieten van een product maar ik ben huiverig met betrekking tot de bescherming en kwaliteit bij het produceren in China. Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn producten niet verlies aan de Chinese markt?

 

Uiteraard werk ik met een geheimhoudingscontract en een patent maar zijn er nog andere mogelijkheden voor bescherming? Ik blijf maar lezen en horen van verhalen waar ondanks contracten toch inbreuk wordt gedaan. Persoonlijk contact doet altijd veel. Ik kan me voorstellen dat het bezoeken van een bedrijf en het opbouwen van een relatie mee kan wegen in de oprechtheid van een bedrijf.

 

Mijn vragen:

 

[*]Wat zijn, of hoe vind, ik betrouwbare bedrijven in Azië? En welk land is het meest geschikt voor laten spuitgieten. Momenteel denk ik aan China.

[*]Hoe bescherm ik mijn producten tegen de Chinese kopieer drift?

 

 

Als iemand van de Higherlevelers ervaring heeft op dit gebied dan ben ik opzoek naar uw inzichten, uw kennis, ervaringen en tips/bedrijven?

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Mark

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat zijn je redenen om in China te willen laten spuitgieten?

 

Er zijn diverse Nederlandse handelsagenten actief die je kunnen ondersteunen in het vinden van een betrouwbare partner.

Ambassade kan je hierin wellicht helpen:

http://china.nlambassade.org/

 

Ook wordt bijvoorbeeld alleen het uitbesteden van het matrijsmaken uitbesteedt om zelf lokaal te laten produceren.

 

Evt. kun je mij een PM sturen, ik ken een Nederlandse partij die daar zijn fabrieken voor innovatief spuitgietwerk heeft.

 

Zelf laten wij ons spuitgietwerk overigens gewoon in NL uitvoeren.

Berik.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

De overweging om in China te produceren is afgeleid van het feit dat we zo laag mogelijke productiekosten willen hebben. Afweging is echter de kwaliteit, controleerbaarheid en bescherming van het product.

Offertes opgevraagd in Nederland vielen dermate hoog uit ten opzichte van bedrijven in China. Overigens alleen nog maar bedrijven benaderd met een Nederlandse link. Vertrouwenskwestie.

 

Uiteraard zouden we als het rendabel is de productie verder in Nederland willen/kunnen houden, maar hebben tot op heden nog geen spuitgieter gevonden die andere offertes benaderde.

 

Ik ga zeker kijken wat de ambassade voor ons kan betekenen.

 

Wat is uw afweging om productie in Nederland te houden? Is het niet veel duurder om hier te spuitgieten?

 

Bedankt voor je bericht!

De PM is onderweg :)

 

Mark

Link naar reactie
  • 0

Wat is uw afweging om productie in Nederland te houden? Is het niet veel duurder om hier te spuitgieten?

 

Wij hebben alles in Nederland gehouden i.v.m. vertrouwen, de kwaliteit en de levertijden. Product is vrij kritisch qua maat. Omdat de rest van de componenten levertijden van max 4 weken kende was het voor ons ook logistiek makkelijker.

Daarnaast was op dat moment een bedrijf waarmee we zaken deden juist bezig met het terughalen van zijn machines uit China vanwege de vele problemen in de productie.

 

Hoge prijzen herken ik indd wel, maar na wat zoeken zijn wij toch goed en voordelig terecht gekomen. Het verschil tussen de verschillende aanbieders was soms wel 400%. Wij hebben overigens uiteindelijk een eigen machine aangeschaft om nog goedkoper te kunnen werken.

Berik.nl

Link naar reactie
  • 0
Het verschil tussen de verschillende aanbieders was soms wel 400%. Wij hebben overigens uiteindelijk een eigen machine aangeschaft om nog goedkoper te kunnen werken.

 

Dit waren wij idd ook al tegen gekomen. Verschil in offertes tussen Nederlandse bedrijven en Chinese producenten kende ook een afwijking van meer dan 200%. Maar hebben slechts een klein aantal bedrijven een offerte opgevraagd.

 

Het kopen van een machine voor eigen productie is voor ons nog wat hoog gegrepen aangezien we nog in start-up zijn. Intenties komen binnen maar nog geen harde orders. Deze komen eraan.

Daarnaast moet er een groot product gespuitgiet worden. Hiervoor hebben we een machine nodig met een sluitkracht tussen 400 en 500 ton. Dit is een vrij prijzige machine lijkt me zo.

 

Begrijp de afwegingen voor het spuitgieten in Nederland zeker wanneer je tegen productie problemen aanloopt.

 

Bedankt voor de tips.

 

Mark

Link naar reactie
  • 0

Gezien de omvang van de spuitgiet machine die nodig blijkt te zijn, is het bij mij meteen de vraag: waar staat de mal ?

 

Vaak loop je in Europa niet leeg op de stuksprijs maar in veel grotere mate de kosten om mallen te maken.

 

Als je een CAD file hebt en deze is uitgewerkt dan kun je de mal beter in China laten maken.

 

Kostprijzen in china voor meeste spuitgiet produkten materiaalkosten+arbeidsloon+15-25% voor de fabriek. Arbeidskosten is dan een variable die afhangt van de cyclustijd.

 

Voor produkten 3D met afmetingen tot zeg 10cm3 ben ik over het algemeen 600-900 euro kwijt om mallen te maken. Ligt even aan de complexiteit en welk materiaal de mal van gemaakt wordt ivm volume en dus levensduur.

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul,

 

We overwegen om de mal in China te laten maken en uiteindelijk ook te produceren doordat wij denken dat dit de meest voordelige oplossing is. Productie in Nederland heeft echter ook vele voordelen maar weet niet of die opwegen tegen het kosten verschil. Daar heb ik momenteel nog geen zicht op.

 

Wat betreft de mal. Doordat het product een uitsneden van vlakke plaat is van: ca. 700x450x18mm is er is behoorlijk wat sluitkracht nodig om het product te spuiten. Verder is het een eenvoudig product met een optische afwerking. Enig idee wat voor een kosten plaatje hieraan zou kunnen hangen?

En heeft u nog tips voor bedrijven in China.

 

Bvd.

 

Mark

Link naar reactie
  • 0

Hallo Mark,

 

Ik ben eigenaar van QDP B.V. in Duiven, we zijn een industrieel ontwerpbureau voor productontwikkeling en hebben (na 4 jaar sourcen in China) sinds 2010 een eigen matrijzen en spuitgietfabriek opgezet in China.

 

Omdat wij de matrijzen + de productie in eigen huis verrichten kunnen wij ook IP waarborgen.

 

Mocht je meer informatie willen hebben, kun je vrijblijvend even contact met me opnemen.

 

MVG

 

Maick Klaassen

 

Mod edit: NAW info verwijderd

NAW info aub niet in forum berichten maar in profiel en/of signature

Dit soort 1 op 1 communicatie hoort eigenlijk niet op het openbare forum thuis, kan via PM of mail.

Op het forum worden dit soort berichten al snel als ongewenste zelfpromotie gezien

Link naar reactie
  • 0

[*]Hoe bescherm ik mijn producten tegen de Chinese kopieer drift?

 

Voor de Chinese markt zit dat er helaas niet in naar ik begrijp. Als je product leuk en goed genoeg is om na te maken dan heb je daar weinig tegen te doen (maar goed, dat geldt ook als je product oorspronkelijk in Nederland zou worden gefabriceerd dus dat blijft een issue voor ieder bedrijf dat in China wil verkopen.

ZIe bijvoorbeeld 5 most insane examples obvious counterfeiting of de uitzending van Top Gear waar blijkt dat succesvolle westerse auto's gewoon 100% worden nagebouwd zonder dat hier officieel iets aan te doen is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.