• 0

Marge op kleding bij consignatie

Goedenmorgen allemaal,

 

Als startende leverancier aan de kledingbranche wil ik als test bij een aantal winkeliers mijn producten in consignatie aanbieden.

Indien de winkelier 'gewoon' bij mij zou afnemen, en onmiddellijk zou betalen, reken ik met een factor 2.4. Betreft luxe kleding met een verkoopprijs van 59,95 incl BTW.

Heeft iemand ervaring met wat voor marge ik de winkelier zou moeten bieden in dit geval. Ik ben van mening dat het grotere risico dat ik loop gecompenseerd dient te worden door in ieder geval niet met 2.4 te rekenen. Volgens mij tonen de statistieken aan dat de gemiddeld gerealiseerde marge op textiel zo rond de 40% ligt ((verschil verkoop ex btw - inkoop ex btw)/verkoop ex btw). Een idee om dit aan te houden?

 

Dank voor de reactie!

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Als jij tevreden bent met 40% kan je dat altijd doen echter ik ken een bedrijf die een marge aanhoudt van 25% bruto bij consignatie.

 

Zorg dat er een goed contract komt waarbij voorwaarden als diefstal en breuk duidelijk worden omschreven en wie daar verantwoordelijk voor is tevens goed vastleggen dat jij de eigenaar bent van de kledng ingeval van beslaglegging door derden.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.