• 0

Auto privévermogen en 75%-aftrekregeling

Beste forumleden,

 

Ik heb een auto die ik als privévermogen heb geëtiketteerd, dus niet geactiveerd op mijn balans. Klopt het dat ik over het jaar 2011 nog 75% van mijn benzinebonnetjes en onderhoudsfacturen in aftrek kan brengen en dus 75% BTW terug kan vorderen?

 

Bij voorbaat bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nope, dat klopt niet. Die regeling (of eigenlijk: die uitzondering / goedkeuring) is per 17 oktober ingetrokken.

Vanaf die datum kun je twee dingen doen:

1. alle btw terugvragen en dit corrigeren met 1,5% van de cataloguswaarde

2. de btw terugvragen naar rato van het aantal zakelijke kilometers.

 

Meestal levert optie 2 meer op, maar die kun je dus alleen doen als je ook het totaal aantal verreden kilometers weet naast de zakelijke kilometers, want dan pas kun je de verhouding bepalen van de zakelijke kilometers t.o.v. het totaal.

 

De allermakkelijkste weg is 75% van de btw van vóór 17 oktober terugvragen en de btw van na 17 oktober lekker laten zitten.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

De allermakkelijkste weg is 75% van de btw van vóór 17 oktober terugvragen en de btw van na 17 oktober lekker laten zitten.

 

Bedankt voor de info, alleen ik heb nog een vraag. Kan ik ook 75% van de autokosten in aftrek brengen zodat de winst wordt verlaagd, of heeft dit alleen betrekking op de voorbelasting?

 

Bij voorbaat bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Mensen even de juiste topics nog eens naslaan. ::)

 

Kan ik ook 75% van de autokosten in aftrek brengen zodat de winst wordt verlaagd

 

Nee, Autokosten vergoeding verwachten van een auto die niet op de balans staat is uitgesloten.

Het gaat om terugvorderbaar van 75% van de BTW (voorbelasting) tot 1 juli 2011.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.