• 0

2de (zakelijk)lesauto bij eenmanszaak

Beste Lezers

 

Op deze forum is deze vraag al meerdere keren gesteld alleen zijn de antwoorden voor mij nog niet duidelijk. Sommigen stammen zelfs van een aantal jaren geleden. Weet eigenlijk niet of deze nog van toepassing zijn. Vandaar dat ik maar opnieuw deze vraag stel.

 

Mijn vader is rij instructeur en nu is hij van plan om een 2de lesauto (14%) aan te schaffen. Voor de leerlingen die lessen wilt volgen in een automaat. De vraag van ons is mogen wij de 2de auto eigenlijk ook op de zaak zetten. Zo ja hoe zit het met de bijtelling van de auto. Want de huidige lesauto zit ook (20%) bijtelling op. Is het zo dat wij dan de bijtelling bij elkaar optellen 14+20. Heb in de vorige vragen wel iets gelezen dat min 10% van de ritten zakelijk moet zijn. Moeten wij dan voor de 2de auto een rittenadministratie behouden. Is het eigenlijk wel verstandig om 2 auto op de zaak te zetten?

 

Hopelijk dat jullie ons kan helpen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Gaan jullie die tweede auto ook prive gebruiken? Als dit niet nodig is en je hem enkel puur zakelijk gebuikt, is er natuurlijk geen bijtelling.

 

Je moet inderdaad het zakelijk belang van de 2e auto aantonen. Zoals Peter al vermeld lijkt mij dat voor een rijschool geen probleem. Je geeft zelf al aan dat je die wilt aanbieden aan leerlingen die in een automaat willen lessen. Lijkt mij een zakelijk belang.

 

Maar stel je krijgt geen leerlingen die om een automaat vragen. En je gebruikt de auto wel regelmatig prive, je betaald bijtelling. Op de teller komen dan enkel prive kilometers. Kom je dan wel aan je zakelijke kilometers. (10%)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.