Beste,

Ik ben op zoek naar een developer welke samen met mij een bestaand idee verder wil professionaliseren. Ik hoop hier op dit ondernemersvorm een geschikte kandidaat te vinden, of wellicht suggesties waar ik met dergelijk persoon in contact kan komen.

Wellicht is ‘idee’ niet eens een goede omschrijving, het is een concept welke op dit moment live staat. Dit concept is vanwege een zeer teleurstellend (uitbestede) ontwikkelaar slechts deels uitgerold waarna werd besloten de opzet tot zo ver verder uit te melken. Toch heeft deze beperkte opzet over de jaren heen (zeker gezien de initiële input) een zeer rendabel plaatje laten zien. Reden voor mij om dit project weer serieus op te pakken.

Zonder specifiek te worden kan ik zeggen dat het om een website gaat gericht op aanbiedingen voor consumenten. Aan de basis van deze website staan echter maatwerk oplossingen welke in de markt niet standaard zijn en dus voor zover nu bekend op maatwerk neerkomen. Gezien mijn eerdere slechte ervaring met uitbesteden en het inhoudelijke maatwerk karakter van de website ben ik op zoek naar een developer welke samen met mij zelf zijn/haar tijd wil investeren in dit platform om er een succes van te maken.

Wat kan deze developer van mij verwachten?

•   Samenwerking met (mijzelf) een ondernemende 28 jarige online marketeer met universitaire achtergrond welke gewerkt heeft aan diverse grote ‘conversiewebsites’ zowel binnen de e-commerce als daarbuiten. Daarbij verantwoordelijk voor alle commerciële projecten omtrent deze websites. Enkele keywords: SEO, SEA, Affiliate marketing, (rendabel) online adverteren, community building, Analytics (in depth), etc.

•   De laatste jaren ben ik tevens verantwoordelijk voor product development bij verschillende software oplossingen voortkomend uit eigen commerciële vraagstukken waarbij ik veelvuldig met verschillend developers opdrachten heb opgepakt.

•   Tot slot ben ik als commercieel aanspreekpunt verantwoordelijk voor veel (inhoudelijk) klantcontact waardoor ik een redelijk netwerk heb opgebouwd.

•   Financiële onderbouwing waarom dit idee een goede investering is. Een ureninschatting betreft de techniek is nodig om een businessplan compleet te maken.

Wat verwacht ik van de developer?

•   Gedrevenheid. Ik geloof daarbij voor beiden in een concrete planmatige aanpak.

•   Skillset. Naar de benodigde ‘skillset’ zal in overleg nog gekeken moeten worden. Ik heb reeds door een IT’er naar het idee laten kijken. Wellicht is het open source platform Magento een goede basis. Mocht dit zo zijn dan is ervaring met Magento uiteraard een pre.

•   Klik. Het idee wat ik voor me heb zal, wanneer alles goed gaat, niet voor korte termijn zijn. Een goede klik en uiteindelijk een geode werksfeer zijn voor mij zeer belangrijk.

Mocht je deze persoon zijn, iemand kennen, of weten waar ik met deze vraag beter terecht kan dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36127-samenwerking-met-een-developer-gezocht/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Drie vragen die bij het lezen bij me opkomen:

- als de huidige opzet "zeer rendabel" is, waarom investeer je dan niet gewoon die opbrengst in een ontwikkelaar?

- je hebt "veelvuldig met verschillende developers gewerkt", is een van hen niet geïnteresseerd?

- je vraagt een investering in tijd en als tegenprestatie bied je alleen "samenwerking met jou"?

• 0

Dank, ik zal op basis van je vragen e.e.a. verduidelijken.

-   Het volledige idee is inhoudelijk vrij complex te noemen en zal onder maatwerk vallen. O.a. zachtere eisen zoals de workflow van de software zijn daarbij cruciaal om e.e.a werkbaar te maken. Het is mijn ervaring dat dergelijke zaken slecht zijn af te stemmen met ontwikkelaars welke feitelijk alleen kijken of bepaalde specificaties zijn opgeleverd. Daarbij is het idee nu opgezet op kleine schaal waarbij het eenvoudig moet kunnen worden uitgerold op grotere schaal. De investering hierin is echter direct en tevens aanzienlijk. Ik zie daarom, ook gezien mijn ervaring, meer in een samenwerking.

-   Enkele heb ik ook inhoudelijk hierover gesproken. Allen vonden het idee interessant, om verschillende redenen kon dit geen doorgang vinden. Denk aan: geen tijd, concurrentiebeding. Met 1 developer kan ik van start, echter, om verschillende redenen twijfel ik zelf aan deze samenwerking.

-   Samenwerking is wellicht wat breed. Voor de duidelijkheid, ik zoek iemand om mee samen te werken en samen te verdienen. Hoe dit vorm zal moeten krijgen is bespreekbaar. Voor mij is een gelijkwaardig partnership bespreekbaar.

Topic mag inderdaad worden verschoven als deze niet goed staat!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar