Nog steeds worstel ik met de aangifte van de VOF :( Ik ben er wel zeker van dat de getallen nu kloppen, echter in het aangifte programma voor ondernemers blijf ik de volgende fout krijgen:
Het saldo fiscalewinstberekening (€ -321) is niet gelijk aan het saldo winst- en -verliesrekening of aan het winstaandeel van uw ondernemingen (€ 0).
Controleer de bedragen die u eerder in de aangifte hebt ingevuld. Druk op F1 voor meer informatie. Wilt u het scherm toch verlaten?
Nu is het feit dat we geen winst hebben gemaakt (€ 449 verlies, € 224 de man dus) en we beiden (2 vennoten) totaal € 321 euro hebben ingelegd in de onderneming.
Ik heb in het IB programma netjes de W&V rekening overgenomen en de balans bij activa en passiva. Vervolgens bij specificatie samenwerkingsverband alle getallen op 0 gelaten. Daarna aangegeven dat er privéstortingen gedaan zijn, van in totaal € 321 euro. Tot zover lijkt het me logisch.
Nu kan ik natuurlijk de fout negeren maar dan kan ik niet verzenden? Vergeet ik ergens iets in te vullen? Bij het eindoverzicht zie ik wel netjes "saldo fiscale winstberekening" op -321 staan. Wat me logisch lijkt.
Voor als iemand de boel wil reproduceren om te kijken wat er gebeurd:
Krijg jij weleens een negatieve review? Of wil je juist weten hoe je meer positieve beoordelingen verzamelt? Volg live onze Ask Me Anything (AMA) op donderdag 17 april, 16.30 tot 17.30, met review expert Martin Dupuis.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MrEend
MrEend
Nog steeds worstel ik met de aangifte van de VOF :( Ik ben er wel zeker van dat de getallen nu kloppen, echter in het aangifte programma voor ondernemers blijf ik de volgende fout krijgen:
Nu is het feit dat we geen winst hebben gemaakt (€ 449 verlies, € 224 de man dus) en we beiden (2 vennoten) totaal € 321 euro hebben ingelegd in de onderneming.
Ik heb in het IB programma netjes de W&V rekening overgenomen en de balans bij activa en passiva. Vervolgens bij specificatie samenwerkingsverband alle getallen op 0 gelaten. Daarna aangegeven dat er privéstortingen gedaan zijn, van in totaal € 321 euro. Tot zover lijkt het me logisch.
Nu kan ik natuurlijk de fout negeren maar dan kan ik niet verzenden? Vergeet ik ergens iets in te vullen? Bij het eindoverzicht zie ik wel netjes "saldo fiscale winstberekening" op -321 staan. Wat me logisch lijkt.
Voor als iemand de boel wil reproduceren om te kijken wat er gebeurd:
W&V
Opbrengsten € 935
Inkoopkosten € 154
Bedrijfskosten € 1230
Saldo verliesrekening € -449
Activa
Liquide middelen € 154
Passiva
Ondernemingsvermogen €154
Specificatie samenwerkingsverband
Overal € 0
HEEELP :)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36134-aangifte-vof-hulp-nodig/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag