ik ben bezig met de de aangifte inkomstenbelasting 2011 voor ondernemers. Ik heb het programma wa2011 voor linux gedownload.
Onder het kopje 'ondernemeraftrek' staat de vraag
"Hebt u in de periode 2006 tot en met 2010 minimaal 1 kalenderjaar geen eigen onderneming gedreven" Ja / Nee
De mogelijke antwoorden betekenen mijns inziens:
1) Ja: ik heb *geen* eigen ondermening gedreven
2) Nee: ik heb *wel* een eigen onderneming gedreven
maar als ik 'nee' invul, verschijnt er een vervolgvraag: 'heeft u meer dan 50% van uw werktijd besteed aan uw onderneming'. Als ik 'ja' invul verdwijnt die vraag. Dit suggereert dat de antwoorden het omgekeerde betekenen:
of iig: 2) Nee, ik heb geen onderneming gedreven
Ik vind het een beetje verwarrend. Strikt genomen betekent 'nee' dat je wel een onderneming hebt gedreven (dubbele ontkenning) maar in algemeen spraakgebruik kan het antwoord ook zijn "nee, ik heb geen onderneming gedreven'
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
josvanr
josvanr
hallo
ik ben bezig met de de aangifte inkomstenbelasting 2011 voor ondernemers. Ik heb het programma wa2011 voor linux gedownload.
Onder het kopje 'ondernemeraftrek' staat de vraag
"Hebt u in de periode 2006 tot en met 2010 minimaal 1 kalenderjaar geen eigen onderneming gedreven" Ja / Nee
De mogelijke antwoorden betekenen mijns inziens:
1) Ja: ik heb *geen* eigen ondermening gedreven
2) Nee: ik heb *wel* een eigen onderneming gedreven
maar als ik 'nee' invul, verschijnt er een vervolgvraag: 'heeft u meer dan 50% van uw werktijd besteed aan uw onderneming'. Als ik 'ja' invul verdwijnt die vraag. Dit suggereert dat de antwoorden het omgekeerde betekenen:
of iig: 2) Nee, ik heb geen onderneming gedreven
Ik vind het een beetje verwarrend. Strikt genomen betekent 'nee' dat je wel een onderneming hebt gedreven (dubbele ontkenning) maar in algemeen spraakgebruik kan het antwoord ook zijn "nee, ik heb geen onderneming gedreven'
wat moet het nu zijn?
jos
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36148-antwoorden-aangifteprogramma-inkomstenbelasting-2011-omgedraaid/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag