• 0

Antwoorden aangifteprogramma inkomstenbelasting 2011 omgedraaid

hallo

 

ik ben bezig met de de aangifte inkomstenbelasting 2011 voor ondernemers. Ik heb het programma wa2011 voor linux gedownload.

 

Onder het kopje 'ondernemeraftrek' staat de vraag

 

"Hebt u in de periode 2006 tot en met 2010 minimaal 1 kalenderjaar geen eigen onderneming gedreven" Ja / Nee

 

De mogelijke antwoorden betekenen mijns inziens:

 

1) Ja: ik heb *geen* eigen ondermening gedreven

2) Nee: ik heb *wel* een eigen onderneming gedreven

 

 

maar als ik 'nee' invul, verschijnt er een vervolgvraag: 'heeft u meer dan 50% van uw werktijd besteed aan uw onderneming'. Als ik 'ja' invul verdwijnt die vraag. Dit suggereert dat de antwoorden het omgekeerde betekenen:

 

of iig: 2) Nee, ik heb geen onderneming gedreven

 

 

Ik vind het een beetje verwarrend. Strikt genomen betekent 'nee' dat je wel een onderneming hebt gedreven (dubbele ontkenning) maar in algemeen spraakgebruik kan het antwoord ook zijn "nee, ik heb geen onderneming gedreven'

 

wat moet het nu zijn?

 

jos

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De betekenis van een vraag is m.i. wat er taalkundig gezien staat, niet wat je uit de logica van de vragenboom zou moeten afleiden.

 

Ik zou dus zeggen:

 

Ja: ik heb in de periode 2006 tot en met 2010 minimaal 1 kalenderjaar geen eigen onderneming gedreven

Nee: ik heb in de periode 2006 tot en met 2010 niet minimaal 1 kalenderjaar geen eigen onderneming gedreven

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.