• 0

Research in China uit laten voeren

Hallo allen,

 

ik zit met het volgende vraagstuk:

 

Ik heb een Chinese student bereid gevonden DNA onderzoek voor mij uit te voeren, naast zijn hoofdwerkzaamheid als onderzoeker aan een Chjnees onderzoeksinstituut. Dit onderzoek zal 1 tot 3 maanden duren. Voor het onderzoek moet hij bij een Chinees bedrijf DNA bestellen; dit zal tussen de 10,000 en 25,000 euro kosten.

 

Wat is nu de handigste en goedkoopste vorm om dit in te gieten? En hoe zit dat belastingtechnisch?

 

-hij werkt voor mij als freelancer; hoe zit het dan met de kosten voor het DNA?

 

-ik neem van hem een dienst cq. product af; moet hij zich dan als bedrijf in China registreren?

 

-nog meer opties?

 

Het eindresultaat is een klein plaatje met DNA-structuren, te verzenden als gewone post. Moet dit via de douane, of kan het gewoon als communicatie gezien worden? Levert hij mij een product, of kan het als onderdeel van de onderzoeksservice gezien worden?

 

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

hmmm.... heb een beetje hetzelfde voorgevoel. De manier waarop je het topic opent, schept de indruk dat je hiermee even met grote halen snel thuis bent, maar bij roept dit veel vragen op;

 

- is dit voor een onderneming? Zie de context niet helemaal.

- hoeveel weet jij van DNA onderzoek? Hoe kan jij de kwaliteit bepalen van het onderzoek wat ver van jou vandaan gebeurd.

- hoe bepaal jij de kwaliteit van het gekochte DNA?

- Ga, jij iemand die jij niet goed kent, 'een chinese student', een cheque geven van 10.000 tot 25.000 om wat DNA te kopen?

- Weet niet wat dit doet met invoeren, maar als je die vraag gaat stellen bij de officiële kanalen, dan denk ik dat jij je voor moet bereiden op verschillende antwoorden, omdat dit ze dit mogelijk niet gecategoriseerd hebben.

 

 

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Goede vragen.

 

- het is structural DNA voor een nanotech starter

- ik weet genoeg van DNA onderzoek op dit gebied

- de kwaliteit wordt bepaald adhv. AFM beelden, die gewoon via internet verstuurd kunnen worden

- het werk wordt in kleine gedeelten uitgevoerd; het risico dat ik per keer loop is ongeveer 2000 euro

- het gaat hier om een serieuze onderzoeker aan een gerenommeerd onderzoeksinstituut, geen obscuur Chinees bedrijfje

- het onderzoek levert hem een mooie positie binnen mijn bedrijf, mocht het slagen en een succesvol eindproduct opleveren (het is Nobelprijs potentieel onderzoek)

- op basis hiervan en op basis van de gevoerde mailwisseling durf ik dit risico wel aan.

Link naar reactie
  • 0

Ok, dat klinkt al wat beter, helaas kan ik jou niet echt helpen met jouw vragen, maar als ik er als leek naar kijk zou ik zeggen;

Nee, hoeft zich niet ls bedrijf te registreren wat jou betreft, tenzij jij dan een eventueel btw af kan trekken, maar geen idee of dat een relevante opmerking is t.a.v. China. Maar kan me ook voorstellen dat China zou willen dat hij zich registreert omdat ie ineens zoveel waarde verkoopt?

 

Mocht je vragen over invoer stellen bij de overheid hier, verwacht ik wel, zoals ik eerder aangaf, dat de antwoorden laat en verwarrend kunnen zijn. Bedenk dan goed hoe je de vraag stelt zodat ze jou niet onnodig in een duur hokje stoppen zodat de ambtenaar veilig zijn rug kan dekken. Leg het antwoord ook vast. Ik denk namelijk dat dit vrij bijzondere invoer is en er zullen vast ambtenaren zijn die dit liever in een hoger risico hokje duwen, omdat ze het niet weten dan een lager risico hokje.

 

Succes!

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.