• 0

faillssement - hoe gaat dat?

Hallo,

 

Mijn bedrijf bestaat pas 9 maanden en heeft het nu erg zwaar.

Inmiddels heb ik mijn werknemer moeten ontslaan, een achterstand op de loonbelasting van 4 maanden en 3 maanden achterstand op de leasewagen. Morgen ga ik de leasewagen inleveren deze was aan het einde van zijn contract, maar er blijft wel voor 7.500 euro aan rekeningen open staan. Uiteraard heb ik iedereen aangeschreven.

Wat moet ik doen het faillssement aanvragen of alles ontbinden ??

 

Bedankt

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is nog niet afgelopen helaas. Inmiddels met 2 van de drie schuldeisers een afkoop bedrag overeengekomen. De bank wil niet meewerken met een overdracht van de portefeuilles en lening naar de andere partij, is geen prioriteit door de mega grote instroom van bedrijven in zwaar weer. Ik ben niet belangrijk aangezien ik aan mijn betalingsverplichting voldoe.

 

Ik ben wel vrolijk blijven doorwerken hierdoor komen er wel gelden binnen de aankomende 2 maanden. De volgende opties blijven over : zelf de stekker uittrekken. (geen optie), blijven doorgaan maar ik heb dan spoedig 20.000 euro nodig of een andere financierder vinden voor de overdracht van de portefeuilles. In mijn optiek is doorgaan de beste optie alleen moet voor 10 mei wel even 20.000 euro ophoesten.

Link naar reactie
  • 0

Zolang je betaalt doet een bank niks, ze hebben geen probleem. Ze wachten tot je gaat verzuipen.

 

Misschien een gedachte om de onderneming te verkopen aan een sterke onderneming en dan zelf daar weer aandeelhouder van te worden?

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.