• 0

Flyers van concurrent voor mijn deur...

Hoi HL-ers.

 

Vraagje aan jullie.

 

Kwam vandaag een klant mijn winkel binnen: "Hey kreeg een fleyer van je concurent onder mijn raam"

Ik toch maar even kijken, vond onder alle ramen een flyer, aanbieding dit, korting voor dat.

 

Ze zitten zelf een 600 meter verderop, 3 straten zeg maar.

Opzich geen last van, wij hebben samen met een supermarkt een parkeerplaats, draaien al jaren +

 

Maar dit voelde een beetje zuur!

 

Wat zouden jullie doen ?

 

Er naar toe lopen, even als collegas onderelkaar praten dat wij dit niet waarderen.

 

Daar flyeren is voor mij niet een optie, het is redelijk respectloos en mogelijk een kat in het nouw?

 

 

Hoor graag jullie reactie of idee.

 

 

Groet uit het Gooi,

Michan

 

Ik kwam dit topic tegen, maar open een nieuwe ivm leeftijd van het topic.

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=8802;start=msg74019#msg74019

 

[titel aangepast - mod]

www.jumper-bussum.nl / www.degooisediersuper.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 2

Er naar toe lopen, even als collegas onderelkaar praten dat wij dit niet waarderen.

dat zou ik als eerste doen, als dat niet werkt kan je altijd nog verdere stappen nemen.

 

 

wij hebben samen met een supermarkt een parkeerplaats, draaien al jaren +

privé-terrein of gemeente?

als het eigen terrein is mag er zowiezo niet geflyerd worden zonder toestemming eigenaar

bij gemeente terrein de APV erop naslaan.

 

je kan hem bovendien gelijk wijzen op zijn opruimplicht, dat is bij flyeracties altijd verlicht ivm ronslingerend papier.

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1

Er naar toe lopen, even als collegas onderelkaar praten dat wij dit niet waarderen.

Neem een taart mee. Vraag telefonisch bij je collega om een bak koffie en zeg dat je iets wil bespreken en dat je graag even langskomt om dat persoonlijk te doen. Dan samen rustig aan een tafel gaan zitten en zeggen dat je er smakelijk om hebt gelachen maar dat je het eigenlijk niet echt respectvol vindt en vraag hem er mee op te houden.

 

Je kunt altijd even een kijkje nemen in de plaatselijke APV. Daarin staat hoe jouw gemeente omgaat met het verspreiden van "strooibiljetten", folders, flyers, samples etc.

Link naar reactie
  • 1

 

Daar flyeren is voor mij niet een optie, het is redelijk respectloos en mogelijk een kat in het nouw?

 

 

Persoonlijk zou ik het er bij laten zitten mits zoals Bas al aangaf het parkeerterrein eigen terrein is.

 

Flyeren kan effectief zijn maar zoals je al aangeeft is korting geven vaak een noodsprong en daarin meegaan is wel de slechtste keuze die je maken kan. Het is een zuur en er zullen vast wel een paar klanten daardoor naar de concurrent gaan maar dat zijn net de klanten waar je weinig aan hebt omdat die altijd de goedkoopste oplossing zoeken en alleen bij jou komen als het echt niet anders kan.

Gewoon doorgaan met je eigen strategie en vooral niet kijken hoe de concurrent het doet want dat scheelt je een hoop slapeloze nachten.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 2
Maar dit voelde een beetje zuur!

Wat zouden jullie doen ?

Er naar toe lopen, even als collegas onderelkaar praten dat wij dit niet waarderen.

Daar flyeren is voor mij niet een optie, het is redelijk respectloos en mogelijk een kat in het nouw?

 

Zuur? Dat heet gewoon concurrentie hoor ! Parkeerplaats van een supermarkt in de nabijheid van je winkel is een prima mogelijkheid om te flyeren. Dat jij daar met jouw winkel ook zit is toch helemaal niet van belang, je hebt niet het alleeen recht op al die potentiele klanten. (Even er vanuitgaande dat de flyer actie gewoon legaal is).

 

Ik zou dan ook helemaal niet langsgaan om aan te geven dat je dit niet kunt waarderen? Het risico dat je loopt is dat er vanaf dat moment iedere dag een flyer onder de autoruiten zit!

 

Slik, en zorg dat je concurrerent bent. Desnoods stop je naast zijn flyer die flyer van jou !

 

Gr

Devlinx

 

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Ik zie het probleem ook niet zo.. je concullegas zetten zich in de markt door de flyeren, geen ongebruikelijk marketingmiddel natuurlijk. Respectloos zou ik het zeker niet noemen, ze brengen gewoon hun propositie op de markt, en kiezen ervoor dat met papiertjes te doen - niets mis mee an sich.

 

Mocht het per APV verrboden zijn dan kun je daar wellicht wel over gaan zeuren bij de gemeente, al zou ik me eerder gaan afvrfagen hoe je je eigen toko kunt presenteren als een beter alternatief tov die flyerende concurrent.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af hoe goed mensen op die flyer kijken. Ze zien reclame voor producten voor dieren, worden er daardoor aan herinnerd dat ze nog voer, kattenbakvulling e.d. moesten kopen, kijken even om zich heen, zien jouw winkel en stappen naar binnen.

 

Die specifieke aanbiedingen zien ze vervolgens niet (als ze die al nodig hadden), maar ach, de auto staat hier op de parkeerplaats en waarom zouden ze 600 meter gaan lopen (zoeken?) naar die andere winkel en dan met die spullen gaan sjouwen?

 

Ik zou het wel leuk vinden als je nog even liet weten of je deze week dus een hogere omzet hebt gehaald dan normaal ...

Link naar reactie
  • 2

of je nu een hogere of lagere omzet hebt door die flyer actie van je concurrent maakt niet uit.

Je stuurt hem hoe dan ook een taart met een brief erbij waarin je hem bedankt voor de extra promotie met de flyers en dat je dankzij die flyers van hem voor je deur een flink hogere omzet hebt gehad.

 

Je concurrent denkt dan dat door de flyers die hij heeft laten verspreiden JIJ dus een hogere omzet gedraaid hebt en laat het voortaan ook wel uit zijn hoofd om nog voor jou deur te flyeren.

Link naar reactie
  • 0

of je nu een hogere of lagere omzet hebt door die flyer actie van je concurrent maakt niet uit.

Je stuurt hem hoe dan ook een taart met een brief erbij waarin je hem bedankt voor de extra promotie met de flyers en dat je dankzij die flyers van hem voor je deur een flink hogere omzet hebt gehad.

 

Je concurrent denkt dan dat door de flyers die hij heeft laten verspreiden JIJ dus een hogere omzet gedraaid hebt en laat het voortaan ook wel uit zijn hoofd om nog voor jou deur te flyeren.

 

Hebben ze bij jou ook al eens voor de deur gefleerd vosje?

Link naar reactie
  • 0

of je nu een hogere of lagere omzet hebt door die flyer actie van je concurrent maakt niet uit.

Je stuurt hem hoe dan ook een taart met een brief erbij waarin je hem bedankt voor de extra promotie met de flyers en dat je dankzij die flyers van hem voor je deur een flink hogere omzet hebt gehad.

 

Je concurrent denkt dan dat door de flyers die hij heeft laten verspreiden JIJ dus een hogere omzet gedraaid hebt en laat het voortaan ook wel uit zijn hoofd om nog voor jou deur te flyeren.

 

Hebben ze bij jou ook al eens voor de deur gefleerd vosje?

Tijdje terug heb ik eens een flyer van een (tot dan toe mij onbekende) concurrent in de bus gehad en die flyer ook in de supermarkten in de omgeving tegengekomen.

 

Maar bij mij maakt dat niet heel veel uit omdat ik geen stenen vestiging heb maar enkel internetshops

Link naar reactie
  • 1

Best allemaal.

 

Mijn dank voor alle reacties!

 

Ookal is het verschil groot qua reacties, allen zijn leerzaam voor mij.

 

wat ik verder ga doen, wat we altijd al deden -> eigen koers aanhouden!

www.jumper-bussum.nl / www.degooisediersuper.nl

Link naar reactie
  • 0

of je nu een hogere of lagere omzet hebt door die flyer actie van je concurrent maakt niet uit.

Je stuurt hem hoe dan ook een taart met een brief erbij waarin je hem bedankt voor de extra promotie met de flyers en dat je dankzij die flyers van hem voor je deur een flink hogere omzet hebt gehad.

 

Je concurrent denkt dan dat door de flyers die hij heeft laten verspreiden JIJ dus een hogere omzet gedraaid hebt en laat het voortaan ook wel uit zijn hoofd om nog voor jou deur te flyeren.

 

Hebben ze bij jou ook al eens voor de deur gefleerd vosje?

Tijdje terug heb ik eens een flyer van een (tot dan toe mij onbekende) concurrent in de bus gehad en die flyer ook in de supermarkten in de omgeving tegengekomen.

 

Maar bij mij maakt dat niet heel veel uit omdat ik geen stenen vestiging heb maar enkel internetshops

 

Dan ga je toch op het internet flyeren.....

Link naar reactie
  • 0

Zo zie je maar weer, de concurrent kan zijn eigen glazen ingegooid hebben. Toch ben ik zeer benieuwd of het om privéterrein ging of gemeenteterrein. Als het om privéterrein ging heb je een zeer sterke positie en zou ik er toch wat aan doen. Trouwen een goed businessplan, een wasstraat op het parkeerterrein van een goede supermarkt ;D

 

Sander

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 1

Je kunt altijd even een kijkje nemen in de plaatselijke APV. Daarin staat hoe jouw gemeente omgaat met het verspreiden van "strooibiljetten", folders, flyers, samples etc.

 

Let op!

In veel gemeenten zijn de afval- en reinigingsvoorschriften overgeheveld van de APV naar een specifieke afvalstoffenverordening.

Zoek via de gemeente-zoekmachine dus ook even op de laatstgenoemde term.

 

De gemeenten waar ik betrokken was bij het tot stand komen van de afvalstoffenverordening volgden het standaard voorschrift uit het model van de VNG. Dit artikel luidt:

 

Wegwerpen van reclamebiljetten of ander promotiemateriaal

Degene die in de openbare ruimte reclamebiljetten of dergelijke of ander promotiemateriaal onder het publiek verspreidt, is verplicht deze of de verpakking daarvan terstond op te ruimen of te laten opruimen, indien deze in de omgeving van de plaats van uitreiking op de weg of een andere voor het publiek toegankelijke plaats door het publiek worden weggeworpen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

deze week meer omzet, en toeval? of niet, iig 1 van de akties die op de flyer stond verkochten we er deze week meer van dan vorige week :P

Nog wat te zeggen over welke producten er uitsprongen? Je zou verwachten dat mensen die bij de AH hondenvoer vergeten zijn nog even de dierenwinkel ingaan als ze een flyer krijgen. Eenmaal daar heb je ook meer impulsaankopen zoals een speeltje voor de hond.

 

Als een flyer (van een ander) werkt dan zal m.i een betere zichtbaarheid ook helpen. Wellicht daar eens naar (laten) kijken.

Link naar reactie
  • 0

@ sander, het is openbaar terrein. Dus, indien ze er een melding van gemaakt hebben, legaal/

 

@Hans, het verschil in omzet / meer verkochte producten was minimaal, maar er was een klein verschil.

 

www.jumper-bussum.nl / www.degooisediersuper.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.