• 0

Zijn deze koerierskosten vanuit china niet te hoog?

Goedemorgen allen!

 

Ik ben bezig om sjaals te importeren vanuit China.

Een leverancier kan deze tegen een voordelige prijs leveren.

Maar de verzendkosten bedragen:

 

Goedkoopste koerier: 275 dollar met FedEx (7-8 dagen)

Duurste: 325 dollar met DHL (4-5 dagen)

 

Het gaat om 500 "licht gewicht" sjaals.

Is deze prijs reëel?

 

En moet ik nog op extra kosten rekenen als ze voor mijn deur staan?

En als ik ze maandag bestel dat ze dan ook daadwerkelijk over 7-8 of -4-5 dagen voor mijn deur staan? Dat ze niet nog een extra week rondzwerven ergens?

 

Dit gaat mijn eerste keer worden en hopelijk kunnen jullie mij wat info geven!

 

Gr Stephen

 

[Mod edit:titel aangepast]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, de kosten hangen natuurlijk af van het gewicht en het formaat doos.

 

Wij laten modelvliegtuigen uit China komen en de prijzen hiervan liggen vaak zo rond de 3 a 400,-- euro verzendkosten.

Dit gaat dan om pakket met een gewicht van +/- 15 kg en een formaat van bijna 2mtr lang en 50cm hoog en 50cm breed.

 

Over het algemeen komen deze met TNT en duurt dat +/- 1 week.

 

Aan de deur zal de vervoerder nog met een rekening komen voor inklaringskosten, importkosten en btw.

Die btw kan je dan weer terugvragen.

 

Je kan ook formulieren invullen zodat je de btw niet hoeft te betalen maar daar moet ik zelf nog eens achteraan, dat was toentertijd even nog te ingewikkeld voor me.

Maakt verder eigenlijk weinig uit, behalve dat ik nu een extra handeling heb voor het terugvragen.

 

Maar hou er dus nog wel even rekening mee dat er iets extra kosten bijkomen, alles natuurlijk afhankelijk van de waarde van de verzending.

 

Grt,

Berto.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je snelle respons,

 

Als ik zegmaar (om het makkelijk te maken) een bedrag van 1000,- euro heb (inc inkoop en verzendkosten).

Waar moet ik dan ongeveer op rekenen aan extra kosten?

 

Ik heb hier nog weinig kaas van gegeten en het is me allemaal erg onduidelijk.

 

Ik neem gewoon aan dat het thuis word afgeleverd en niet dat ik naar de haven van Rotterdam moet.

 

Gr Stephen.

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Stievie,

 

Zoals je kunt zien ben ik hier zelf ook nieuw, ik kijk hier echter al enige tijd als gast rond. Ik denk dat ik het antwoord op je vraag weet, maar pin mij er alsjeblieft niet op vast!

 

Transport is nu eenmaal 'duur', je koopt een product aan de andere kant van de wereld en gaat deze helemaal naar Nederland transporteren. Koeriers zijn dan ook nog eens duurder, omdat zij gebruik maken van luchtvracht.

 

Het is lastig om iets over de prijs te zeggen met deze informatie, omdat de koeriers hun prijzen baseren op het gewicht, aantal en de afmetingen van de dozen. Je zult echter niet opgelicht worden door deze partijen, ze berekenen dit volgens een specifieke methode waardoor ook je buurman dezelfde prijs zou betalen.

 

Wanneer de goederen worden afgeleverd kun je rekenen op een rekening voor BTW, inklaren en de invoerrechten. Deze kun je berekenen door het tariefnummer (HS-code, statistieknummer, tariffnummer) te achterhalen. Kijk bijvoorbeeld eens op gebruikstarief.douane.nl. Het gebruikte materiaal voor de sjaals is wel van invloed op de invoerrechten.

 

Een week rondzwerven vind ik lang, maar ik heb wel eens meegemaakt dat er een doos is kwijt geraakt en pas 2 weken later werd afgeleverd. Een uitzondering, maar dus wel mogelijk. Indien je de sjaals voor wederverkoop gaat gebruiken, probeer dan altijd wat speling te houden! Een dag of 2 'te laat' is helemaal niet uitzonderlijk.

 

Tip: Indien je dit regelmatig gaat doen en ook binnen Nederland regelmatig zendingen verstuurd, kun je contact opnemen met een koerier (DHL, UPS, etc.). Vaak kun je hier leuke kortingsafspraken mee maken!

 

Nog een tip: De ontvanger van de pakketten krijgt deze rekeningen, dus stuur de pakketten nooit direct door naar je klant! Transparantie is belangrijk, maar je kunt ook iets te ver gaan :-).

 

Groeten en succes!

 

- Janick

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie!

 

Ik heb nog even onderzoek gedaan en ik heb met een kennis gesproken die expediteur is geweest in het verleden.

Over het totaal bedrag incl. verzenden betaal je 12% invoerrechten (als het goed is, ik weet niet hoe het met polyester zit?).

Dan heb je een x bedrag en daarover moet je nog 19% betalen (dit betaal je dan aan de deur)

 

Je kan dan "sample + value for customs purposes only" op het pakket laten zetten en dan heb je geen invoerrechten.

 

Wat ik me nog afvraag is wat het percentage is van de invoerrechten voor polyester voor in de toekomst?

 

Gr.

Link naar reactie
  • 0

Vervoerskosten uit china per koerier zijn heel simpel te berekenen.

 

2 mogelijkheden

 

1) op basis van gewicht (reken op ong 40rmb/kg)

2) op basis van volume/gewicht.

 

Welke van de 2 duurder is wordt dan als transportkosten in rekening gebracht.

 

Dus:

 

1) 15kg x 40rmb = 600rmb

of

2) ((l X b X h) /5000) x prijs per kg (laten we 40rmb nemen) = (50x150x50)/5000 * 40 = 3000rmb

 

Zo zie je dus dat een groot pakket 50x150x50cm met een gewicht van 15 Kg dan 3000rmb kost om te versturen.

 

Indien je een blok staal verstuurd is situatie 1 weer de goedkoopste.

 

Dit zijn zo zaken die je tegenkomt. Prijs per KG is natuurlijk flexibel maar de manier van berekenen is vrij standaard.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.