• 0

Affiliate issues / gemiste sales & transacties

Met zo'n 30 websites draaiende ben sinds een paar maanden met van deze sites ook begonnen als Publisher. Allemaal leuk en aardig… vooral omdat ik zelf de 'links' wil kiezen en plaatsen. Verder geen banners of ongecontroleerde spam op mijn site hiervoor doe ik zaken met Daisycon (waar ik ook adverteerder ben) Tradtracker en Zanox. Met de eerste 2 clubs niets anders dan positieve ervaringen (ik praat dus nu over MIJN persoonlijke ervaringen)

 

Met de laatste club ben ik ff minder tevreden….Hierop heb ik ook met 'ze' gecorrespondeerd en heb ze een bezoek gebracht. Niet eens omdat het om zo spannend veel geld zou gaan maar omdat er iets niet klopt. Mijn probleem is bij ze bekend en deze klacht krijgen ze van meerdere publishers.

Wat is de issue? Heel simpel, the core van de business/relatie; sales/transacties worden niet geregistreerd.

 

Dit hebben wij ook getest met meerdere links…. heel vervelend maar nu de vraag (1), hoe kunnen wij een en ander verder testen…. Zanox heeft een 'tool' waar ik gemiste sales alsnog kan claimen maar hoe weet ik wat een gemiste sales is(2)?

 

Volgens mij is dit de core business van die club en moet betrouwbaar zijn…. Iemand een idee op deze 2 vragen?

 

Thanks!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op jouw site zelf bijhouden op welke affiliate links bezoekers klikken. Dat is technisch niet zo spannend.

 

Het vaststellen van een conversie is lastiger. Als de aanbieder van de advertentie meewerkt kun je op zijn conversiepagina ('bedankt voor de bestelling' bijvoorbeeld) een afbeelding van jouw site opnemen en het opvragen daarvan door middel van een cookie bijhouden.

Link naar reactie
  • 0

Op jouw site zelf bijhouden op welke affiliate links bezoekers klikken. Dat is technisch niet zo spannend.

 

Het vaststellen van een conversie is lastiger. Als de aanbieder van de advertentie meewerkt kun je op zijn conversiepagina ('bedankt voor de bestelling' bijvoorbeeld) een afbeelding van jouw site opnemen en het opvragen daarvan door middel van een cookie bijhouden.

 

Thanx! Inderdaad het bijhouden van de conversie is het 'echte probleem'

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een tijd terug een soortgelijk issue bij Zanox gehad, toen bleek het 'probleem' dat de betreffende adverteerder gewoon strenger was gaan keuren: een groter deel van de conversies werd ineens afgekeurd. Feitelijk ging het dus niet om een technisch probleem, en de schuld lag ook niet bij Zanox zelf.

 

Als je kliks wél gewoon correct worden getrackt (maar enkel de conversie ineens een stuk lager is), vermoed ik dat het bij jou om eenzelfde probleem gaat.. Zanox is een behoorlijk professioneel bedrijf en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zij hun tracking niet op orde heb. (Want dat is idd de core van hun business.)

 

Het vervelende is wel dat je tegen het arbitraire 'keuren van conversies' door de adverteerder vrij weinig kunt doen. Je zou het promoten van de betreffende adverteerder kunnen staken, en ze dan laten weten dat je bereid bent hun advertentie terug te plaatsen, mits het goedkeuren van conversies weer gewoon 'fatsoenlijk' gebeurt. Maar zoiets werkt waarschijnlijk alleen als je een grote promoter bent en relatief veel leads voor de adverteerder binnen kunt halen. Anderzijds kun je je ook afvragen of je überhaupt wel met een dergelijke adverteerder wilt samenwerken.. (één die zijn kosten probeert te drukken door het over de rug van affiliates afkeuren van (vermoedelijk) correcte leads)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf een tijd terug een soortgelijk issue bij Zanox gehad, toen bleek het 'probleem' dat de betreffende adverteerder gewoon strenger was gaan keuren: een groter deel van de conversies werd ineens afgekeurd. Feitelijk ging het dus niet om een technisch probleem, en de schuld lag ook niet bij Zanox zelf.

 

Als je kliks wél gewoon correct worden getrackt (maar enkel de conversie ineens een stuk lager is), vermoed ik dat het bij jou om eenzelfde probleem gaat.. Zanox is een behoorlijk professioneel bedrijf en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zij hun tracking niet op orde heb. (Want dat is idd de core van hun business.)

 

Het vervelende is wel dat je tegen het arbitraire 'keuren van conversies' door de adverteerder vrij weinig kunt doen. Je zou het promoten van de betreffende adverteerder kunnen staken, en ze dan laten weten dat je bereid bent hun advertentie terug te plaatsen, mits het goedkeuren van conversies weer gewoon 'fatsoenlijk' gebeurt. Maar zoiets werkt waarschijnlijk alleen als je een grote promoter bent en relatief veel leads voor de adverteerder binnen kunt halen. Anderzijds kun je je ook afvragen of je überhaupt wel met een dergelijke adverteerder wilt samenwerken.. (één die zijn kosten probeert te drukken door het over de rug van affiliates afkeuren van (vermoedelijk) correcte leads)

 

Ook bedankt voor het antwoord! Hierom heb ik juist zelf aankopen gedaan v.a. een nieuwe PC, zonder cookies of wat dan ook en deze werden ook niet geregistreerd.

 

Omdat ik ook betrokken ben bij 'die' airline weet ik dat de transacties goed zijn doorgekomen.....

Verder heb ik een aankoop gedaan bij het mooiste warenhuis van Nederland en de goederen zijn 1) betaald en 2) keurig afgeleverd. Dus ik denk niet dat -ik kan het mis hebben hoor- deze transacties niet afgekeurd mogen worden... Of heb ik het mis en ben ik te onervaren in deze business... Nogmaals ik loop al heel lang in de internetbusiness mee maar dit is gewoon nieuw voor mij.....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1

Heb je wel een tracking cookie gekregen na het klikken van de affiliate link?

 

Is de click geregistreerd bij zanox? Je kunt waarschijnlijk alleen aantal kliks zien maar je kunt een campagne maken waar alleen je test link gebruik van maakt

 

Kloppen je affiliate links uberhaupt wel? Ik heb links eens zelf gemaakt vanuit product feeds en daar bleek een fout in te zitten waardoor de links ongeldig waren.

 

Misschien kun je iets met hun real time tracking functie. Zo te lezen stuurt dit rechtstreeks informatie naar jouw server vanuit de browser van de bezoeker die je links klikt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.