• 0

Wel/niet een afslag nemen van je bedrijfsplan?

Wij zijn een producent van elektronica met veel ingebouwde software.

Met die technologie hebben we een virtueel bellentableau gemaakt, specifiek voor toegang van gebouwen bij vandalisme gevoelige situaties, denk aan parkeergarages of voorportalen.

 

maakt hopelijk eea duidelijker.

Deze technologie gebruiken we dus op een specifiek segment/markt, welke helaas relatief gering van omvang is.

Een interne brainstormsessie leverde op dat wij deze technologie ook kunnen toepassen op een winkelruit.

Dan kunnen we de etalage van een leegstaande winkel in het winkelcentrum dus toch attractief maken

of we kunnen de etalage van de makelaar of het uitzendburo in het weekend toch nog aantrekkelijker maken.

Die markt is vast veel groter,

maar dan moeten we het product dus ietsje aanpassen en vooral een andere markt gaan bedienen met andere sales-spelregels.

Wat vinden jullie ?

Vasthouden aan de bestaande Product/Markt-combinatie ?

of een afslag nemen van het oorspronkelijke plan en gaan voor de kans in een andere Markt ?

 

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

En dat vraag je hier

 

 

Man, meteen doen.

Ik heb het vaker gezien, dit is nu nog geen algemeen goed maar dat duurt niet lang meer.

 

Grote uitkomst voor vrouwen die iets leuks in de etalage zien en het alvast willen reserveren.

Winkel 'verkoopt' dan ook als deze gesloten is (en nee juist geen koppeling met webshop je wil mensen in de winkel hebben)

 

Heb je al contact gezocht met Rene van Zandwijk?

 

Een game op de gevel van een speelgoed winkel, gamification is op veel plaatsen helemaal in.

Weet nog wel een plaats waar misschien iets van een pilot willen doen met een groep zorgjongeren (niet te verwarren met probleem jongeren)

 

Ook leuk als wachttijd killer met een spelletje.

Treintjes laten rijden als je op de trein wacht. potje worfreud bij een bushokje enz enz

 

 

Plattegrond van een stad met zoeken op adres

Bij weergave meteen vanaf 'de muur' een taxe bellen enz enz

  • 0

Waarom het één loslaten voor het ander? Een extra PMC maakt toch meer mogelijk?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

@Nico en @Hans,

 

Natuurlijk is een nieuwe PMC een kans

maar je loopt ook het risico om het er 'even' bij te doen

en dan later te ontdekken dat je eea niet goed hebt ingeschat.

Eigenlijk zou je voor een nieuwe PMC dus een apart ondernemingsplan moeten maken

met specifieke markt/concurrentie-analyse.

Zo heb ik zelf het gevoel dat ik met de genoemde afslag op onze technologie-activiteiten

al snel in de wereld van narrow casting en reclamebureaus terecht kom.

'Even' met een nieuw Product in een nieuwe Markt actief worden is volgens mij het meest risicovolle wat je als ondernemer kunt doen.

Is deze koudwatervrees terecht in jullie ogen ?

 

 

 

  • 0

Goed dat je dit overweegt en er goed over nadenkt. Het verleggen of verdelen van je focus kan veel invloed hebben. Zowel persoonlijk, hoe tevreden ben je, als zakelijk: Focus is een essential en tegelijkertijd een van de lastigere zaken van ondernemen wat mij betreft.

 

Ik zou starten met een overweging, hoeveel tijd moet er in beide zaken gestoken worden. Op basis daarvan, een soort takenlijst zeg maar, heb je een scherp beeld. Daarmee kan je keuzes gaan maken. Kan het beide, kan maar 1 tegelijk of zou je een deel uit kunnen besteden bijvoorbeeld. Door iemand in te huren, een externe partij te zoeken die een tijdrovend deel doet etc.

 

 

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

  • 0

Even flauw voorbeeld, maar wel serieus bedoeld: Je hebt al jaren luiers in het schap liggen, PMC hiervan is luiers/ouders/eindgebruikers: baby's. Nu kom je erachter dat deze propositie - na enig aanpassen - ook geschikt is voor incontinente volwassenen, PMC: incontinentieluiers/volwassenen/eindgebruikers: incontintinente volwassenen.

 

Geen compleet nieuw businessplan nodig, maar wel een extra product in het schap van de winkel met nog steeds dezelfde kernwaarden. Tja, wel even goed voor de marketingmix (de P's of de C's) gaan zitten.

 

M.a.w.: je kunt het jezelf ook te moeilijk maken.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Deze technologie gebruiken we dus op een specifiek segment/markt, welke helaas relatief gering van omvang is.

Wat een mooi product.

 

En daar schuilt eigenlijk ook meteen het probleem in. Het product gebruiken als virtueel "beltableau" is knap bedacht. Volgens mij is het probleem daarbij echter dat de bouwwereld nogal conservatief is (als ik me vergis hoor ik het graag).

 

Juist daarom zou een andere pmc, die gericht is op een afnemergroep die meer openstaat voor innovatie cq die gedwongen wordt open te staan, zaken in een stroomversnelling kunnen brengen.

  • 0

 

M.a.w.: je kunt het jezelf ook te moeilijk maken.

 

 

Ook mijn idee, keep it simple.

 

Zonder aanpassingen is het eenvoudig te gebruiken door bv de detailhandel.

 

Als je op Linkedin een account heb is het een kwestie van inschrijven bij de detailhandel groepen en je product met de legio mogelijkheden voorstellen. Daar men altijd op zoek is naar nieuwe mogelijkheden de boodschap te verkondigen zal men het ongetwijfeld oppikken zonder dat je daarvoor een hele marketingsstrategie hoeft op te zetten.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

  • 0

ik heb zoiets dergelijks gezien bij onze lokale rabobank, kon je door op het raam te drukken bladeren door het woningbestand van de makelaar, reuze interactief en vernieuwend.

 

Lijkt mij een mooie manier om lege etalages 'op te leuken' en er zijn nog wel legio mogelijkheden te bedenken zeker als het mobiel inzetbaar is, zoals evenementen, beurzen, demonstraties, etc, etc...

"zoek het maar uit"

  • 0

Nog een voorbeeld: In 1892 was Wrigley pas begonnen als bedrijf. Het richtte zich op het verkopen van huiselijke items: zeep, bijvoorbeeld, en bakpoeder. Met de bakpoeder kreeg je een extraatje er "even" bij: een pakje kauwgom. Juicy Fruit en munt smaken.

 

Nu 120 jaar later is Wrigley een multi-biljoen bedrijf, in 140 landen bezig, maar je hebt niet recentelijk bakpoeder ervan gekocht, denk ik. Ik heb geen herinneringen uit mijn jeugd van Wrigleys zeep.

 

Volg de klant. Volg de doelgroep. Zoek partners en contacten waar je nieuwe kansen liggen en natuurlijk is het goed om hard te werken, ook aan je plannen. Maar staar je niet blind op een businessplan,.

 

Wrigleys_Gum_1920_Ad.thumb.jpg.15c00e57b3c18c5c88f8e42602832064.jpg

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.