• 0

Wat vinden jullie van onze kleding webshop?

Omschrijving van je concept:

Wij hebben een webshop met herenkleding. We richten ons met de 2 merken die we momenteel hebben op de jonge, modebewuste man.

 

De kwaliteit staat voorop, zowel bij onszelf als bij onze klanten. Optimale klantenservice staat bij ons hoog in het vaandel. De kleding welke wij leveren zijn allemaal uit voorraad leverbaar.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wij hebben zo'n beetje alles m.b.t. onze webshop uitbesteed aan 'experts'. De bestellingen worden door ons verstuurd. De nieuwe kleding plaatsen wij zelf online.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De conversie moet omhoog, momenteel ligt deze rond de 1%. Dit percentage hopen wij steeds verder op te krikken.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

-

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wij hopen opbouwende kritieken en goede, bruikbare tips te ontvangen van jullie. Tips en kritieken op onze webshop om de conversie / usability te verhogen. Tips om zoveel mogelijk klanten verleiden een bestelling te laten plaatsen bij ons.

 

Alvast dank voor jullie tips en kritieken!

 

Klik hier om naar onze webshop te gaan.

 

 

www.fashionshoponline.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Dan,

 

In de basis heb je een nette webshop laten ontwikkelen. Ziet er verzorgd uit, pagina's laden (bij mij) althans lekker snel, goede productfoto's, etc. Veel klopt er al maar wat ik nog vind missen is vooral een stuk (essentiële) marketing. Ik denk hierbij aan:

- Op wie richt jij je?

- Wat is het probleem van jouw doelgroep / doelgroepen?

- Hoe los jij dit probleem op voor jouw doelgroep?

- Hoe verbind jij jouw oplossing effectief aan het probleem van de doelgroep?

- Waarom moet ik bij jou kopen?

- Ben je betrouwbaar?

- Wat maakt jou uniek en de moeite waard voor jouw potentiële klanten?

 

Als ik op de homepage land, heb ik nog geen idee op wat voor soort website ik ben aanbeland. Moraty? Cold Method? Het zal allemaal best, ik ken die merken niet en weet ook nog niet wat ik er aan heb. Is deze site wel voor mij bestemd? Helemaal onderaan de pagina licht je een tipje van de sluier. Je vertelt over de merken die je voert en op wie jij je richt. Dit soort zaken moet direct duidelijk zijn, zeker in een webshop. Zoals je het nu hebt ingericht, kun je er niet van uitgaan dat mensen jouw positionering lezen, daarvoor moet je helemaal naar beneden scrollen.

Bij binnenkomst op je site moet eigenlijk direct duidelijk zijn voor wie de site bestemd is en wat je te bieden hebt. Ik vraag me ook af welk probleem jij voor mij oplost. Wat zoeken de mannen op jouw site en waarom? Kunnen ze geen goede fashion vinden? Of is Italiaanse merkkleding te duur? Of is Moraty kleding in Nederland niet te koop maar heb jij de hele collectie? Een goede website beantwoordt dit soort vragen voordat een bezoeker daar bewust over na begint te denken.

 

Een ander punt is je onderscheidend vermogen. Wat maakt jou nu uniek voor je klanten? Je zegt zelf dat het kwaliteit en goede klantenservice zijn. Ik chargeer even maar dat zegt natuurlijk iedereen al. Ik zou benadrukken dat jij alles van Moraty en Cold Method hebt en nog op voorraad ook. Levering binnen 24 uur met als pluspunt dat er achteraf kan worden betaald. Op het gebied van positionering is er nog werk aan de webwinkel.

 

Dan nog wat andere opmerkingen:

 

Je linkerblok (redenen om te kopen, webshopkeurmerk en payment mogelijkheden) staat in een zogenaamd advertising block. Bezoekers met een adblocker - dat zijn er steeds meer - zien jouw hele linkerkant niet. Met een adblocker worden ongewenste advertenties geblokkeerd, volgens mijn adblocker staan die op jouw site! Ik zie dus bijvoorbeeld niet dat ik achteraf mag betalen...

 

Puntje klantvriendelijkheid en SEO: Geef goede productomschrijvingen bij ieder product. Op veel pagina's aanwezig, op behoorlijk wat pagina's afwezig.

 

E-commerce is vooral een kwestie van vertrouwen hebben in de webshop. Ik moet eerlijk zeggen dat je op dit punt niet overtuigt. Onderaan staat een 06 nummer, klik ik op contact dan kom ik op een uiterst summier contactformulier (Subject is engels en de foutmeldingen zijn echt het werk van een programmeur) waar ik ook weinig verder mee kom. Pas bij klantenservice en vervolgens (opnieuw) contact krijg ik een adres te zien. Dit zou ik even goed aanpakken. Maak een goede pagina met alle contactmogelijkheden inclusief een bezoekadres indien mogelijk. Een soortgelijk advies zou ik ook willen geven bij Over ons. Laat zien wie je bent en waarom je deze webshop hebt. Toon je passie voor mode, dat heeft meer impact dan het verhaal dat er nu staat.

 

Zo, dit advies lijkt me wel 12 FSO punten waard ;-) Ik hoop dat je er wat mee kunt (en doet) en wens je in ieder geval veel succes!

 

Groet,

iOptimize

 

 

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Hallo Dan,

 

Op zich een mooie shop. Toch valt me wel het een en ander op na een eerste blik:

 

- als ik klik op "gratis verzending" of "gratis ruilen" verwacht ik informatie over die onderwerpen, maar ik kom altijd op je "over ons" pagina waar daar niets over vermeld staat

- links zie ik dat verzending altijd gratis is, maar rechts in de winkelmand staat "Verzendkosten € 0,00"; dat voelt alsof daar elk moment alsnog een bedrag kan verschijnen als ik iets in mijn winkelmand doe

- in het afrekenproces werkt de link voor het lezen van je voorwaarden niet

- kijk nog even naar je teksten: bijv. "Bij aanschaffing" => "Bij aanschaf", "FSO besteed" => "FSO besteedt" en je gebruikt "u" en "je" door elkaar

- je "informeer een vriend" functie is (nog) in het Engels en voldoet bovendien niet aan de wettelijke regels

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

- kijk nog even naar je teksten: bijv. "Bij aanschaffing" => "Bij aanschaf", "FSO besteed" => "FSO besteedt" en je gebruikt "u" en "je" door elkaar

 

Inderdaad, laat iemand nog even naar de spelling kijken. Ik kwam fouten tegen als:

Fashionshoponline.nl besteed veel tijd

Bank/Giro overschrijving

Rond altijd naar boven af en houdt rekening

Wij streven erna

Traningsjassen

kleding markt

scherpen prijzen

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik onderschrijf de mening van mijn voorgangers, ik ken toevallig Morato, maar voor de meesten onbekend, dus het zou je goed doen om er ook een bekend merk bij te halen om de herkenning te vergroten.

 

Wat mij nog opviel is dat ik je KvK-nummer niet kon vinden op je contactpagina, maar die kwam ik dan weer tegen bij 'over ons' , ik zou ze op beide zetten.

het 06-nummer kan je tegenwoordig ook op een vaste lijn laten zetten, dat straalt echt meer betrouwbaarheid uit.

 

Bij 'over ons' kwam ik als eerste zin tegen "Wij richten ons op de jonge, modebewuste man. Op deze manier onderscheiden wij ons van de rest" , nu kom ik in meerder kledingzaken maar die doen dat allemaal, ik zie wat dat betreft geen enkel onderscheidend vermogen? ik vind deze net zo'n dooddoener als "wij zijn een jong en dynamisch bedrijf" .... :P

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Allereerst allemaal al erg bedankt voor jullie input en de moeite die jullie genomen hebben om eens met een kritische blik onze webshop te benaderen.

 

Als ik op de homepage land, heb ik nog geen idee op wat voor soort website ik ben aanbeland. Moraty? Cold Method? Het zal allemaal best, ik ken die merken niet en weet ook nog niet wat ik er aan heb. Is deze site wel voor mij bestemd?

 

Mensen die op onze homepagina landen komen veelal binnen via Google, zowel organisch als via de Adwords. Dit zijn mensen die gericht zoeken op Morato en Cold Method. Meteen op de homepagina staat bovenaan een banner met afwisselend een afbeelding en link naar de Cold Method kleding als een afbeelding en link naar de Antony Morato kleding.

 

Om deze reden snap ik niet helemaal wat jij bedoeld. Kan je wellicht aangeven hoe je dit precies anders ziet voor onze shop?

 

Je linkerblok (redenen om te kopen, webshopkeurmerk en payment mogelijkheden) staat in een zogenaamd advertising block. Bezoekers met een adblocker - dat zijn er steeds meer - zien jouw hele linkerkant niet. Met een adblocker worden ongewenste advertenties geblokkeerd, volgens mijn adblocker staan die op jouw site! Ik zie dus bijvoorbeeld niet dat ik achteraf mag betalen...

 

Erg interessant wat je hier zegt, dit heb ik nog nooit gehoord. Is er iets wat ik hier aan kan doen zodat dit niet meer geblokkeerd kan worden? Ik neem aan dat dit blok geblokkeerd wordt vanwege het feit dat er iets in de code staat m.b.t. advertising? Zodra hier iets in aangepast wordt wordt dit niet meer geblokkeerd?

 

ik onderschrijf de mening van mijn voorgangers, ik ken toevallig Morato, maar voor de meesten onbekend, dus het zou je goed doen om er ook een bekend merk bij te halen om de herkenning te vergroten.

 

Ja hier heb je inderdaad gelijk in. Wij zijn ook op zoek geweest naar een A-merk. Vanaf augustus / september voegen we daarom Pepe Jeans toe aan onze collectie.

 

 

Ik heb ook nog even een vraag aan jullie allemaal. Ergens waar ik erg nieuwsgierig naar ben is de bestelbutton op onze website. De tekst die hier nu in staat is Winkelmand. Graag verneem ik van jullie wat een goede bestelbutton is? Hierbij zit ik vooral te denken aan de beste kleur ervan, de beste tekst en de grootte van de button.

 

 

www.fashionshoponline.nl

Link naar reactie
  • 1

Leuke shop!

 

Enkele aandachtspunten qua usability:

 

Benaming voor bestellen is in deze webshop 'winkelmand', deze benaming kan je beter aanpassen in 'Klik hier en bestel' o.i.d.

De knop meer details werkt niet bij mij.

Aan de rechterkant heb je twee knoppen, te weten winkelmand en bestellen. Deze knoppen doen hetzelfde, kan je er daarom niet beter een weg halen?

Ik zou het Facebook gedeelte weg halen of op een andere manier verwerken. Wat je met dit Facebook gedeelte kan creëren, is dat mensen gaan denken van 'ow ik heb mijn Facebook nog niet gecheckt.' Vervolgens kunnen zij hun Facebook gaan checken en komen misschien niet meer terug op je webshop. Volgens mij heeft Bol.com dit in het verleden eens geprobeerd, waarna zij hun omzet zagen dalen!

 

Enkele aandachtspunten qua techniek:

Niet geheel zoekmachine vriendelijk.

Fouten op de pagina, zie 'http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.fashionshoponline.nl%2Fjassen%2F397-cold-method-jas-112010706.html&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0'.

 

Je bent goed op weg, enkele aandachtspunten, maar dit kan wat worden!

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
  • 0

Als ik op de homepage land, heb ik nog geen idee op wat voor soort website ik ben aanbeland. Moraty? Cold Method? Het zal allemaal best, ik ken die merken niet en weet ook nog niet wat ik er aan heb. Is deze site wel voor mij bestemd?

 

Mensen die op onze homepagina landen komen veelal binnen via Google, zowel organisch als via de Adwords. Dit zijn mensen die gericht zoeken op Morato en Cold Method. Meteen op de homepagina staat bovenaan een banner met afwisselend een afbeelding en link naar de Cold Method kleding als een afbeelding en link naar de Antony Morato kleding.

 

Om deze reden snap ik niet helemaal wat jij bedoeld. Kan je wellicht aangeven hoe je dit precies anders ziet voor onze shop?

 

Je zou die sliders kunnen voorzien van begeleidende tekst. Teksten waarmee je de shop nog wat beter positioneert. Ik denk aan iets als: "De nieuwe collectie Antony Morato 2012 is binnen. Betaalbare Italiaanse mode voor de modieuze man van nu.". Zo'n tekst geeft zowel bezoekers als zoekmachines een (nog) betere indicatie van de inhoud van je shop. Je kunt er niet van uit blijven gaan dat iedereen via Google (organisch + betaald) binnen blijft stromen. Over een poosje komen ze op de meest onverwachte manieren op jouw site, bijvoorbeeld via een startpagina of een blog. Ook voor deze bezoekers moet direct duidelijk zijn wat jij in de aanbieding hebt. Ik denk dat hier nog winst voor je te behalen valt.

 

 

Je linkerblok (redenen om te kopen, webshopkeurmerk en payment mogelijkheden) staat in een zogenaamd advertising block. Bezoekers met een adblocker - dat zijn er steeds meer - zien jouw hele linkerkant niet. Met een adblocker worden ongewenste advertenties geblokkeerd, volgens mijn adblocker staan die op jouw site! Ik zie dus bijvoorbeeld niet dat ik achteraf mag betalen...

 

Erg interessant wat je hier zegt, dit heb ik nog nooit gehoord. Is er iets wat ik hier aan kan doen zodat dit niet meer geblokkeerd kan worden? Ik neem aan dat dit blok geblokkeerd wordt vanwege het feit dat er iets in de code staat m.b.t. advertising? Zodra hier iets in aangepast wordt wordt dit niet meer geblokkeerd?

 

Ik weet niet precies wat een adblocker triggert (black list adverteerders, gebruikte code?) maar ik vermoed dat met declaraties in de code als:

 

 

je het een adblocker wel heel gemakkelijk maakt :-) Vervang dit eens door iets als:

 

 

Succes weer!

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

maak het navigeren voor de bezoekers makkelijk

 

je hebt gekozen voor 2 zijbalken maak daar dan ook goed gebruik van. je zou een navigatie blok aan de linkerkant kunnen zetten. De een houdt van een top navigatie en de ander voor een navigatie (of misschien verfijning van producten) aan de linker kant.

 

Je kan in prestashop "standaard" blockviewed products gebruiken of een brands droplist maak er gebruik van. nu staan er aan de linkerkant statische dingen die je eigelijk niet meer hoeft te zien nadat je het 1 keer gezien hebt dus die kan je dan wat naar beneden plaatse.

Gespecializeerd in websites, webshops, webapplicaties en design. Daarnaast doen wij ook aan (retail) productontwikkeling en print en drukwerk. Bekijk onze website www.classymedia.nl voor meer informatie!

Link naar reactie
  • 0

Aangezien je de conversie al noemt in je topic. Ga ik er even vanuit dat je Google Analytics gebruikt. Vaak kan je met behulp van Google Analytics al snel verbeterpunten vinden met betrekking tot conversie.

 

Als je kijkt naar de statistieken in Google Analytics:

- Zie je dan dat bezoekers direct je website verlaten op de landingspagina?

- Bekijken bezoekers enkele producten en verlaten ze vervolgens je website?

- Haken bezoekers af in het bestelproces? Heb je in Analytics ook een doel voor je bestellingen met trechter weergave ingesteld?

 

Vaak kan je op basis van bovenstaande informatie je webshop optimaliseren/veranderen en vervolgens toetsen of de conversie hierdoor omhoog gaat.

Energie + Alcohol in een voordelig mixdrankje: FourMaxed || http://www.fourmaxedshop.nl

Piercings kopen doe je bij de specialist! Online Piercings Kopen || Onlinepiercingskopen.nl

Link naar reactie
  • 0

De basis van de website is prima. Ik denk dat je dit prima kan uitbouwen naar een converterende webwinkel.

 

De homepage vind ik nogal druk. Teveel dingen om te gaan klikken waardoor een gebruiker kan gaan twijfelen.

De banner bovenin is mooi maar zou wellicht wat sterker kunnen, dit zijn dingen die je goed met een marketing communicatie adviseur kan doen.

Sterkere beelden en een typografie waardoor de banner echt opvalt. De banner werkt misschien zelfs beter als hierop één actie te zien is, met een duidelijke 'call to action' naar een kortings pagina / landingspagina.

 

De content links is leuk maar kan wat mij betreft subtieler.

Door een rustige homepage te maken creëer je ook vertrouwen bij de klant.

 

De fotografie is niet slecht, maar kan beter.

Op veel foto's staat het model er een beetje als een zoutzak bij. Ik krijg hierdoor geen zin om mij te identiferen met iemand die dat product aan gaat trekken. Wat ik persoonlijk ook storend vind is dat de foto's niet uniform zijn.

Op sommige foto's staat het model schuin, soms met een paspop, soms niet. niet alle foto's zijn qua pixels even groot.

Mijn tip is echt om met een paspop te gaan werken en veel aandacht te besteden aan de uniformiteit van de foto's. Hierdoor krijg je een professionele en betrouwbare uitstraling. Wat ook helpt is om bij alle foto's de achtergronden te verwijderen zodat de achtergrond overal strak en 100% wit is. Dit scheel ook enorm.

Laats las ik nog een case-study waarbij een webwinkel de productfotografie had verbeterd met betere foto's en ook meerdere aanzichten per product. Hierdoor bleef een bezoeker gemiddeld 2 minuten langer op een productpagina en is de omzet met 10% gestegen.....

 

Bij de producten met een 'sale' label kan je misschien nog een van > voor prijs neerzetten op de overzicht-pagina zodat mensen ook daar zien hoeveel er van de prijs afgaat.

 

kijk goed hoe andere succesvolle webwinkels het doen.

lees veel blogs ook zoals twinkle en emerce om inspiratie op te doen

 

succes!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het inderdaad met Bastiaan eens. De key voor een goede product presentatie is professionele MOD EDIT, goede tips zijn welkom zonder te spammen voor jezelf, zie de huisregels, weblink verwijderd. Met een witte achtergrond en op iedere foto dezelfde belichting, wordt de webshop in 1 keer veel overzichtelijker en professioneel. Deze foto´s zijn ook weer erg goed te gebruiken op de nieuwe opkomende social media kanalen zoals Pinterest of zelfs Google Shopping. Op die manier vergoot je je verkoopkanalen met een eenmalige investering.

 

Presentatie en distributie zijn dan twee woorden die op een groot gebied 1 worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

Erg bedankt voor jullie reacties en meedenken voor het verbeteren van onze shop.

 

Afgelopen tijd is onze webbouwer druk bezig geweest met een aantal aanpassingen door te voeren aan onze shop. Eigenlijk is de layout compleet veranderd (zie http://bit.ly/je2AbX).

 

Wat vinden jullie ervan geworden?

www.fashionshoponline.nl

Link naar reactie
  • 0

De pagina's laden bij mij wel erg traag.

 

Er lijkt iets fout te gaan in je menu (IE9/Vista) (zie plaatje).

 

En pas dat tikfoutje nog even aan ... ;D

 

Samen hebben zij, eind 2009, het plan gemeden om een online winkel te beginnen ...
Link naar reactie
  • 0

Volgens mij hebben jullie hard gewerkt Dan?! De fout die John beschrijft heb ik ook op een Mac op Chrome.

 

Mijn eerste indrukken zijn positief. Duidelijke menu-indeling, goede intro op de homepage. Een paar dingen vielen me op:

 

- Bij de verschillende productgroepen kun je sorteren op maat, eigen sortering of Manufacturer. Ik zou dat laatste woord dan ook maar vertalen, staat wel zo netjes.

- Ik mis de "Van € xx,xx" en "Voor € xx,xx" prijzen een beetje. Merkkleding is best prijzig, als je dan toch aan afprijzen doet laat het dan tenminste ook zien. Nu kan ik pas op productniveau zien dat je ergen 25 euro van de prijs afhaalt. Overigens zijn niet alle Sales als zo dusdanig gelabeld zag ik, bij de korte broeken ontbreekt het sale label.

- Bij de Sales heb je nu productcategorieën staan zonder inhoud. Dat levert een melding op dat er geen producten zijn. Persoonlijk zou ik zo'n lege categorie uit de navigatie willen hebben, als iets er niet is en ook niet meer komt dan kun je het beter ook maar niet laten zien.

- Ik hoop dat jullie de matentabel nog aanvullen? Nu behandel je alleen shirts, voor broeken lijkt me een pashulp ook wel zinvol.

- Bij Over ons staan nog wat foutjes in de tekst. Jullie schrijven:... ‘iets voor hun zelf te beginnen’. Samen hebben zij, eind 2009, het plan gesmeden, dit moet zijn 'iets voor zichzelf beginnen' en 'het plan gesmeed'. Details maar toch.

 

De kritieken komen nu op detailniveau uit... Dat betekent dat het goed gaat, hopelijk gaat de verkoop net zo voorspoedig!

 

Succes,

iOptimize

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.