• 0

Passiva activa belastingaangifte voor ondernemers

Ik moet een aangifte doen voor mijn eenmanszaak, maar ik loop vast op de activa passiva invulling van het programma.

 

Activa

 

Materiële vaste activa: 2400

Vorderingen (debiteuren): 29433 (behoorlijk bedrag, maar wel gerealiseerd dus in 2011)

Liquide middelen (banksaldo 31-12): 5332

 

Passiva:

 

Ondernemersvermogen: 25589 (berekend, W&V is 20262 + liquide middelen 5332 - af te dragen BTW 5 euro)

Kortlopende schulden: 5 (btw af te dragen)

 

Totaal niet in balans uiteraard. Ik begrijp alleen niet wat ik verkeerd doe. Bereken ik het ondernemersvermogen verkeerd? Volgens andere topics hier klopt deze formule.

Hopelijk kan iemand mij in de goede richting duwen :)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Eerste vraag is: heb je gedurende het jaar wel een boekhouding bijgehouden? Balans hoort altijd in evenwicht te zijn, niet alleen op 1.1 en 31.12

 

Opmerking: liquide middelen (activa) tel je niet bij je EV.

 

EV 31.12 = EV 1.1 + gerealiseerde winst (omzet-kosten) + privé stortingen - privé opnamen.

 

Veelal heb je aan de passiva kant ook nog een af te dragen bedrag aan BTW staan en mogelijk andere schulden (leningen of kredieten, crediteuren)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Na enig rekenwerk met een online boekhoudpakket kom ik op een ondernemingsvermogen van 37160:

 

Activa:

Liquide middelen5332
Materiele vaste activa2400
Vorderingen op handelsdebiteuren29433
Totaal37165

      

Passiva:

Eigen vermogen37160
Schuld omzetbelasting5
Totaal37165

 

Ervanuitgaande dat dit je eerste ondernemingsjaar is, moet er nog een prive storting zijn van 16898 die bij je winst van 20262 opgeteld wordt.

 

Groeten,

Hans

Link naar reactie
  • 0

beemsoft: mooi dat je daar zo naar toe kan rekenen, dat hielp mij in de conclusie dat mijn winst en verlies niet klopte

Marjan: ja via een boekhoudprogramma goed altijd bijgehouden. Maar er was wel een boekhoudkundig foutje ingeslopen. Nu dat gecorrigeerd is klopt het

 

Dank voor het meedenken :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.