• 0

derde keer op rij te laat met btw afdracht :((

Je zlt wel denken, hoe stom kun je zijn, maar mij is het gebeurd. De maand december één dag te laat met

betalen (btw aanslag van een paar honderd euro), waarschuwing gekregen van de fiscus.

De maand januari wéér te laat (vijf dagen), en dit keer een boete van 2% met een minimum van € 50 (dit laatste bedrag dus).

En ja hoor, ook nu weer te laat, voor de derde keer op rij, btw afdracht komt op 2 april a.s. binnen bij de fiscus.

Brandende vraag: kom ik ervan af met weer een boete van € 50 (ik hoef maar een paar honderd euro per maand te betalen)

of wordt deze derde keer gezien als stelselmatig en is het maximum van € 4920 een reëel gevaar ?

Begin 2011 hebben ze me al uit de kwartaal regeling gegooid naar de maandelijkse betaling. Daarna is het steeds goed

gegaan, tot december dan. Deze maand is ook nog eens de laatste maand dat mijn onderneming bestaat.

Ik kan natuurlijk maandag met de fiscus bellen, maar slaap hier slecht van.

Kan iemand een 'educated' inschatting maken van wat mij boven het hoofd hangt ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

De kans is zeer aanwezig dat er een flinke boete wordt opgelegd. Of dat het genoemde maximum zal zijn... wie zal het zeggen.

 

In ieder geval is duidelijk dat je stelselmatig verwijtbaar in gebreke bent en de belastingdienst is er, zeker met de btw afdracht, wel op gebrand af te dwingen dat je aan je fiscale verplichtingen voldoet.

 

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Rolo, dat doet de belastingdienst met mensen die keer op keer te laat zijn geweest met hun aangifte en/of betalingen, dat is dus al een strafmaatregel, populair gezegd als je het eens per kwartaal vergeet dan moet je het elke maand doen zodat je het niet vergeet (je moet tenslotte ook elke maand huur, gas en licht, en nog een zooi kosten betalen.. daarnaast verkleind de belastingdienst daarmee het risico dat ze niet betaald krijgen omdat ze elke maand geld krijgen en ook sneller maatregelen kunnen nemen als mensen dan weer niet op tijd zijn of helemaal geen aangifte doen

 

@nieuweling, in het algemeen kun je wel zeggen dat de maximale boetes voornamelijk worden opgelegd aan de notoire wanbetalers waar steeds invorderingsmaatregelen (dwangbevel e.d.) , voor domoren en chaoten die steeds 2 of 3 dagen te laat zijn ze iets milder, als je wel aangifte hebt gedaan maar de betaling is te laat dan is er alleen sprake van een betaal verzuim en in principe geld dan de regel 2% van de aangifte met een minimum van 50 en een maximum van 4920 euro. Maar de hoogte is dus afhankelijk van de hoogte van de aangifte er word niet zomaar de maximum boete opgelegd (bij aangifteverzuim, geen aangifte doen kan dat wel). Of daar nog een extra boete bijkomt omdat je een regelmatige overtreder bent weet ik zo niet, sluit ik niet uit maar lijkt me niet waarschijnlijk.

Link naar reactie
  • 0

Beste nieuweling,

 

Ga maar rustig slapen, ik heb het nog nooit meegemaakt dat de boete wegens een betaalverzuim hoger wordt dan 2 % of € 50.

Die boeten worden automatisch opgelegd. Wil de inspecteur een hogere boete opleggen dan moet hij ingrijpen en dat doet hij in 99,9 van de 100 gevallen niet, omdat hij het helemaal niet ziet.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.