• 0

Indonesisch kabelbedrijf onderzoekt vestigen in Nederland

Voor een bevriende relatie uit Indonesië zijn we de mogelijkheden aan het onderzoeken een vestiging of bedrijf te beginnen in Nederland. Het bedrijf is producent van draad en Kabel. Het bedrijf maakt o.a. laag voltage kabels, Medium, Telecommunicatie kabels, kabels voor power stations en Industrie.

 

Is er iemand die weet waar we de informatie kunnen vinden over fiscale regelgeving of iemand die dit beknopt uit kan leggen? Zijn er regelingen die het aantrekkelijk maken om je hier te vestigen?

 

Er is een verschil tussen een vestiging in Europa en een nieuw op te starten onderneming. Wie heeft hier ervaring mee? Wat zou de beste optie kunnen zijn?

 

Zijn er ook mensen die ervaring hebben in de wereld van de kabels? Ik kom graag in contact met jullie!

 

In afwachting van jullie reactie,

 

 

 

Het enige plezierige aan je eigen fouten, is dat je er soms anderen gelukkig mee maakt..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Autoindustrie.

 

Lijkt me niet gemakkelijk om daar tussen te komen.

 

Carrosserie-bedrijven en aanhangwagens.

 

Lijkt me dat daar gemakkelijker kansen liggen.

 

Scheepsbouw

 

Voor plezierjachten e.d. liggen wel kansen

 

Caravanbouw.

 

Liggen wel kansen.

 

Fietsenindustrie

 

Liggen wel kansen.

 

Div. besturingen

 

Liggen wel kansen als je wat nieuws voor maatwerk zou bedenken.

 

En dan nog de gevestigde orde natuurlijk, die ook naarstig op zoek is naar uitbreiding van de markt.

Link naar reactie
  • 0

Beste Peter,

 

Bedankt voor je bericht. Ook ik denk dat er kansen zijn. Prijs, kwaliteit, snelheid en betrouwbaarheid zijn een paar dingen die nodig zijn... ( deze heb je met elke zaak nodig) Het meest belangrijk is natuurlijk iemand vinden met het juiste netwerk en een uitstekende reputatie op het gebied van draad en kabel.

 

Het bedrijf heeft ervaren mensen nodig in Nederland en Duitsland die dit zien als een uitdaging. Van wat ik er van begrepen heb zijn de productiekosten een behoorlijk lager dan in Europa. Men werkt daar met machines uit Europa die ook de kwaliteit kunnen leveren die wij hier gewend zijn.

 

De gevestigde orde zal het lastig gaan krijgen met alle dreigende gevaren uit het oosten... Qua innovatie en techniek loopt men hier voor. Vergeet niet dat ook veel studenten uit Azie studeren en werken in Europa. Veel kennis gaat weer mee terug op de harde schijf en kan daar weer geïmplementeerd worden.

 

Een samenwerking is ook een mogelijkheid voor dit bedrijf.

 

Weet jij ook iets van de fiscaliteiten af?

Het enige plezierige aan je eigen fouten, is dat je er soms anderen gelukkig mee maakt..

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niks van fiscaliteit. Joost weet dat zeker wel.

 

Maar er bestaan b.v. Zwitserse machines die kabel vanaf de rol automatisch stript, de aderhulsjes monteert en dus ook de lengte afwerkt. Ik heb zelf zo'n machine en daar heb ik een heleboel afgegooid dat ik toch niet gebruikte. Machine staat nu bij Paul Stuyver in China.

 

In de reparatiewereld en de machinebouw waar stukwerk wordt gemaakt, wordt gewoon van de rol af handmatig gewerkt. Enige vorm van industrialisatie is dus pas zinnig als er z.q. kabelbomen worden geproduceerd. Ik weet toevallig dat daar (enkele jaren geleden) ook sociale werkplaatsen aan werkten. De grootste massa gaat naar de autoindustrie. Ik denk dat die goedkoper te leveren is vanuit Indonesia, met evt. vertegenwoordiging in Europa om hier de beurzen af te werken en van evt. fiscaliteit te profiteren. Maar in India hebben ze ook niet stil gezeten ondertussen natuurlijk.......

Link naar reactie
  • 0

Beste Peter en Benm,

 

Bedankt voor jullie reacties. Het bedrijf heeft zelf een klein onderzoek gedaan en is tot de conclusie gekomen dat er wel markt is.

Hoe groot de markt is die nu al uit het oosten komt is mij niet bekend.

 

Gebruik jij ook veel kabels Peter?

Het enige plezierige aan je eigen fouten, is dat je er soms anderen gelukkig mee maakt..

Link naar reactie
  • 0

Afhankelijk van de omvang van de onderneming is het wellicht verstandig om contact op te nemen met de Kamer van Koophandel of Economische Zaken. Een aantal provincies geven subsidies wanneer een bedrijf zich daar gaat vestigen. Voor zover ik nu kan bekijken is het verstandig dat de Indonesische partij / ondernemer een Nederlandse onderneming gaat oprichten. Dat kan een besloten vennootschap zijn. Vanuit de Nederlandse onderneming kan geleverd worden aan andere Europese landen. Wanneer je meer informatie hebt dan wil ik er weleens naar kijken. Groetjes, Rob

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.