• 0

Bidbook voor online platform

Beste allen,

 

Graag zou ik met jullie mijn bidbook willen delen voor mijn online platform genaamd Cultural Treasures.

Hopelijk kan men mij nog wat tips geven wat er nog mist of wat er niet goed is.

Mochten jullie nog iemand kennen die dit project zou willen sponsoren dan hoor ik dat natuurlijk ook graag ;)

Maar feedback is voor mij op dit moment het meest belangrijk, aangezien ik dit platform helemaal perfect wil hebben.

Alvast bedankt voor de moeite.

 

Bidbook_CT_2.0_lite.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Marco,

 

Een paar opmerkingen.

 

Het voelt hier en daar wat vaag. Bijvoorbeeld als je zegt "There seems to be a strong need for a community ...", dan vraag ik me af waar dat vandaan komt. Je hebt het blijkbaar niet onderzocht, anders zou er niet "seems" staan. Dus als je op basis hiervan een sponsor wilt aantrekken, dan zou ik wat meer onderbouwing toevoegen.

 

Dat geldt ook voor de toegevoegde waarde van het platform. Want er zijn al redelijk wat sites over "etiquette" uit verschillende culturen en er zijn boeken over volgeschreven. Behalve allerlei marketing termen vind ik nergens een praktisch voorbeeld van wat jij daaraan gaat toevoegen. Jij opent "a door to information that has never been seen or published before". Dan vraag ik me af of er geen goede reden voor is dat dat nooit eerder gebeurd is. Wellicht omdat je op een forum over dit soort onderwerpen ellenlange discussies kunt hebben en als lezer uiteindelijk nog steeds niet weet hoe te handelen in een bepaalde situatie? Of misschien simpelweg omdat er geen belangstelling voor is?

 

Het voorbeeld van je poster vind ik wat dat betreft wel treffend. Want waarom zou iemand naast het feit dat je in Nederland best (of juist niet?) de appelmoes door mag geven ook nog willen weten wat daar de diepere culturele achtergrond van is?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Beste John,

 

Bedankt voor de goede feedback.

De zin "There seems to be a strong need for a community ..." is inderdaad verkeerd geformuleerd. Ik heb een onderzoek gedaan en daar is uit gekomen dat men behoefte heeft aan een community hiervoor. Dit moet ik dan inderdaad ook beter aankaarten.

 

De toegevoegde waarde van het platform ligt hem vooral in het feit dat ik inzicht wil gaan bieden in de achtergrond van de manieren. Belangrijke sleutelfactoren daarin zijn de landen, de regio, de etnische groep, de religie en de onderwerpen die in verbinding staan met de manieren. In alle boeken en website is hier vaak moeilijk een beeld bij te vormen maar ook is dit niet altijd even duidelijk weergegeven. Dit wil ik dus met dit platform wel zien te bereiken en deze data wil ik dan gelijk overzichtelijk en duidelijk visualiseren met statistieken en infographics.

 

Hopelijk is het zo duidelijker voor je John, wel bedankt voor de opmerkingen want dit moet ik dan dus duidelijker aankaarten

Link naar reactie
  • 0

 

Ik vind het een interessant idee. Hoewel er veel vragen bij me op komen wil ik vooralsnog 1 mogelijkheid opperen.

 

 

Een dergelijk platform is afhankelijk van content die er nog niet is, dus zal daar iets mee moeten doen om het netwerk effect te overkomen. Hierover is veel te vinden op www.quora.com

 

Ik zou overwegen om te starten met Facebook of Linkedin als distributiekanaal. Net zoals je tegenwoordig uitjes kan boeken via facebook zou je dan een app hebben om hierover info te vinden, danwel zelf bij te dragen. Op termijn kun je daar een platform naast bouwen i.v.m. de monetization die je ooit een keer wil hebben, maar dat is waarschijnlijk wel een effectieve manier om naar je kritische massa te komen.

 

Overigens, misschien moet je je richten op Nederland en een specifieke provincie in China. Uiteraard daar waar de economie/handel het actiefst is. China is ook cultureel heel divers. Dan creer je meer echte niche-content waardoor de waarde van je content hoger is, en je user acquisitiekosten of concurrentie op keywords lager zijn.

 

En vergeet even je database. Begin met een meer discussion-based platform rondom niche-content. Zoek bloggers die dingen van dat specifieke onderwerp afweten. Op basis van de leercurve daarin kun je verder gaan denken over je toekomstige backbone voor 'automatisering', en content-wise gaan uitbreiden naar de volgende regio(s).

 

Je kunt dit zonder techneut opzetten (even zoeken naar SaaS-based tools, ben namen even kwijt) en op die manier heel snel testen of er vraag naar is (vergeet enquetes e.d.). Als je GEBRUIKERS hebt kun je a. leren wat ze ECHT willen en b. wordt je mogelijk interessant voor financiering (maar dat is echt op de zaken vooruit lopen).

 

Nu is het echt tijd om e.e.a. aan de binnenkant van mijn ogen te gaan bekijken. Succes.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me juist iets wat prima te bootstrappen is. Begin zelf met de eerste top100 leuke wist je datjes toe te voegen en verspreid je links via socialmedia. Je merkt snel genoeg of bezoekers je content deelbaar achten en of ze het na 1, 10 of 100 wist je datjes al hebben gezien. Welk percentage bijdraagt in content, etc.

 

Ik vind het een leuk idee maar ik zie mezelf alleen op zoek gaan naar grappige wist je datjes. Ik zou juist heel snel heel breed proberen te gaan en die top100 lijsten zo snel mogelijk van ieder land te krijgen. Zeker kleinere landen, voor landen als China zijn er boekjes te krijgen, bahrein gaat lastiger worden:)

 

Verder is het verdienmodel voor mij niet duidelijk uit het plan te halen. Om investeerders te interesseren zou ik daar een losse paragraaf voor maken.

 

Als laatste wil ik zeggen dat ik het wel zie gebeuren dat bezoekers 4 uur achter elkaar door weetjes gaan klikken maar een sustainable community zie ik minder snel gebeuren. Ik vrees dat de content te slow moving is voor een of meerdere bezoeken per dag. Ik denk dat een bezoekerspatroon zoals een 'community' zoals zoover.nl eerder zou ontstaan dan een bezoekerspatroon zoals higherlevel.nl dat heeft.

 

Mijn tip: content gaan kloppen en over twee weken live gaan. Altijd bij dit soort ideeën zou ik direct gaan bouwen en geen tijd steken in een bidbook ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Joost en Pjoter,

 

Heel erg bedankt voor jullie uitgebreide reactie en feedback.

Ik weet dat de content van cruciaal belang is en ik ben dan ook hard aan het werk om dit allemaal kloppend te maken.

De gegeven feedback zal ik dan ook zeker meenemen in mijn ontwikkeling.

Nogmaals bedankt.

 

Groeten Marco

Link naar reactie
  • 0

Beste allen,

 

Bij deze wilde ik graag mededelen dat mijn online platform genaamd Manguru eindelijk online is!

Deze is te bezoeken op: http://www.manguru.nl

Bij deze wil ik jullie graag uitnodigen een bezoek te brengen aan Manguru, en eventueel een do of don't toe te voegen uit China.

Mochten er vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Link naar reactie
  • 0

Je Engelse uitspraak en schrijven zijn niet goed. Echt, het is customs en niet manners en category ipv catagory. Overdreven: je klinkt als een Oost-Europeaan of een Kazak.

 

De dingen die je noemt zijn dingen die je in elk artikeltje over China leest - behalve dat waar jij zwart zegt, ik denk te weten dat dit wit is. Ze gelden eigenlijk ook voor heel China - als ze uberhaupt gelden. Je kunt misschien wel een onderscheid maken tussen boven en onder de rivieren. Dat van je niet laten zien van de onderkant van je voet is dacht ik alleen in het zuiden van China en nog verder naar het zuiden.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Color_in_Chinese_culture

 

Persoonlijke verhalen met achtergronden zijn zo veel leuker te lezen.

 

Ga bijvoorbeeld eens onderzoeken hoe men tegen geld en mensen aankijkt en hoe dit met de geschiedenis te maken heeft. Ik vind het nog steeds fascinerend hoe dit o.m. op bouwplaatsen en in fabrieken tot uiting komt.

 

Een tip als je hier mee door wilt gaan: zoek een paar relevante QQ groepen op, bijvoorbeeld. En lees alsjeblieft Chinese meningen. De ervaringen en meningen van buitenlanders zijn bijna altijd van mensen als jou - als je ze niet had gelezen had je meer van de wereld begrepen door eigen onbevongen observatie. Het is als de juf die je de slurf van de olifant aanwijst op een tekening, zodat je niet meer let op de rest van het dier als je het in de dierentuin tegenkomt.

Link naar reactie
  • 0
Je Engelse uitspraak en schrijven zijn niet goed. Echt, het is customs en niet manners en category ipv catagory. Overdreven: je klinkt als een Oost-Europeaan of een Kazak.

 

In Engeland heb ik soms ook het idee dat ik in Kazakhstan ben als ik sommige dialecten hoor ;D

 

verder vind ik je reactie vrij grof en belerend, :-\ Misschien had je beter kunnen adviseren om de tekst in te laten spreken door iemand wiens moedertaal engels is. ;)

 

En als echte chinees zou je Ts misschien wat tips over cultuur en verschillen kunnen geven. of te wel wat minder zwart/wit reageren.

Link naar reactie
  • 0

@acrobat reader,

 

Ik weet niet goed hoe ik jouw reactie moet plaatsen. Het is niet mijn bedoeling om Xiaodi negatief neer te zetten (dat had ik veel simpeler kunnen doen met een anonieme kneus)

 

Als iemand feedback vraagt dan mag dat best kritisch maar graag wel opbouwend.

 

LoL maken doen we in het vrijmibo-topic (indien aanwezig) ;D

 

Link naar reactie
  • 0

ben 10 jaar de bekendste Paul van Vliet imitator geweest van Sichuan en Yunnan

 

Gelukkig dat de herinnering van die tragedie nog in jou voortleeft.

 

Ik heb kritiek gegeven om TS nog eens na te laten denken over zijn plan. Als hij hier mee verder wil heb ik hem hopelijk extra motivatie gegeven om zijn leercurve stijler te doen worden dan dat hij nu is. En ik heb hem daar handvaten voor gegeven.

 

TS loopt het risico veel tijd te verdoen met dit idee. Om hem een goede beslissing te doen laten maken is een goed begrip van de werkelijkheid onontbeerlijk. Ik zie geen plek voor zalvende woorden. Of toch: a journey of a thousand miles begins with a single step.

 

Link naar reactie
  • 0

Nog iets.

 

De segmentatie in verschillende gebieden vind ik geen goed idee, in ieder geval niet in zulke kleine gebieden. Het resultaat is dat je een paar gebieden hebt waar wat staat, en in de overgrote rest niets. Dat nodigt niet uit mee te doen. Beter die segmentatie niet in het begin te maken. Als je voldoende content en gebruikers hebt kun je de segmentatie later misschien nog doen.

 

Ik gaf verder eerder al de tip van QQ groepen. Een andere, minder goede misschien, is Quora

 

http://www.quora.com/Africa/What-are-your-thoughts-on-Chinese-interests-presence-in-Africa

 

Dit, of dit in sterk gewijzigde vorm (pivot!), is een project waar je je liefde voor de Chinese en Nederlandse cultuur en mensen misschien kunt delen en overbrengen, en waar je jarenlang met plezier aan kunt werken als je die liefde voelt. Het is geen get rich quick scheme, wat je publicatie van een bidbook suggereert.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht even dat ik Alfred aan het woord hoorde in dat filmpje. Zo noem ik n.l. de mannelijke Siri-stem. Losstaand van de vraag of hier erg veel vraag voor zal zijn, mis ik de twee-taligheid ofwel beter, de bi-lateraligheid. Chinezen hoef je niks te vertellen over hun eigen manieren en gebruiken. Maar misschien zijn ze wel heel nieuwsgierig naar westerse manieren en gebruiken. Uiteindelijk zijn de Chinezen nu de bovenliggende partij en velen daarvan zoeken zelf naarstig de westerse markten af naar business. De zoek van westerlingen in China is alweer op z'n retour. De business is in China op gang gebracht, de Chinezen hebben nu alle geldmiddelen in handen om dat op hun eigen manier te gaan inzetten.

 

Je bestrijkt dus slechts een afbouwend deel van de markt. Tuig je site op met een Chinese partner in Engels/Chinees en biedt de Chinezen een portaal naar het westen. Daar liggen nieuwe kansen!

Link naar reactie
  • 0

Betreffende deze opmerkingen wil ik even een kanttekening plaatsen:

 

 

“De zoek van westerlingen in China is alweer op z’n retour”

"Je bestrijkt dus slechts een afbouwend deel van de markt".

 

Onderstaand wat nieuws dit jaar:

 

China is de grootste groeimarkt. In 2011 werd er ruim elf keer meer naar dit land uitgevoerd dan in 1996. (Bron CBS april 2012)

 

China is een interessante markt voor de Nederlandse agribusiness. Inmiddels bedraagt de Nederlandse agro-export naar China ongeveer €700 miljoen op per jaar. Dit was 5 jaar geleden nog zo’n €250 miljoen. (Bron Rijksoverheid.nl juni 2012)

 

Ik denk wel dat tweetaligheid van toegevoegde waarde is zoals P.J. vermeldt. Dit zal wel moeten leiden tot goede vindbaarheid in de zoekmachines aldaar of een sterk marketingplan gericht op de Chinese markt.

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
  • 0

Sorry voor het misverstand. Ik bedoelde met mijn opmerking dat de dienstverlening die westerlingen zoeken al terug loopt. Dat China nu een potentiele markt is geworden staat buiten kijf. Er komen dus dagelinks ook inkopers bij in China. Daar liggen dus nieuwe kansen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.