Notice of Intellectual Property-Trademark Name, wat denken jullie hiervan?

Aanbevolen berichten

Ontving zojuist een mailtje met bovenstaand onderwerp en het volgende bericht:

"Dear Manager:

We are a Network Service Company which is the domain name registration center in Anhui, China. On March,30th,2012, We received Huafen Company's application that they are registering the name "XXXX" as their Internet Trademark and "XXXX.cn","XXXX.com.cn" ,"XXXX.asia"domain names etc.,It is China and ASIA domain names.But after auditing we found the brand name been used by your company. As the domain name registrar in China, it is our duty to notice you, so I am sending you this Email to check.According to the principle in China,your company is the owner of the trademark,In our auditing time we can keep the domain names safe for you firstly, but our audit period is limited, if you object the third party application these domain names and need to protect the brand in china and Asia by yourself, please let the responsible officer contact us as soon as possible. Thank you!

Kind regards

Angela Zhang

Anhui Office (Head Office)

Registration Department Manager

web: www.gytrademark.com"

De naam heb ik vervangen door XXXX omdat dit de naam en internetdomeinnaam is van een klant van mij. Ik vraag me af wat ik moet denken van bovenstaande, met name omdat:

1. de domeinnaam en merknaam niet aan mij toebehoren maar aan mijn klant (op zijn website staat wel een verwijzing naar mij omdat ik bepaalde werkzaamheden doe voor hem waar zijn klanten mij rechtstreeks over kunnen benaderen, overigensn iets van doen met domein of internet)

2. de merk/domeinnaam is een zeer Hollandse naam. Ik kan me niets voorstellen bij iemand in het verre Oosten die deze naam zou willen gebruiken

Ik vermoed dus als ik ("nietsvermoedend") zou antwoorden dat de domeinnaam beschermd moet worden in China/Azië er een leuke factuur gaat volgen. Mijn klant val ik er maar niet mee lastig, die heeft toch al niets/weinig met internet en beschermen van zijn naam aan de andere kant van de wereld levert hem geen enkel voordeel op.

Wat vinden jullie van bovenstaande?

NB: de volledige adresgegevens van de afzender stonden wel in de mail maar die heb ik maar even weggelaten.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Dit is een vorm van spam/oplichting die al jaren over het internet dwaalt. Gewoon verwijderen. Enige wat ze willen is jou een hele lading domeinen verkopen voor een veel te hoge prijs. Google maar, internet staat vol met waarschuwingen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar