• 0

Unieke kruidenmix, hoe verder?

Hallo,beste mensen;ik heb een unieke kruidenmengsel met een paar andere ingredienten alles uit de mediterriaanse streek.wijzelf gebruiken het thuis op bv.brood,pasta,soep, marinades enz.Ik zie veel mogelijkheden voor een breed scala aan toepassingen van deze byzondere mix.voor b.v smeerkaas,chips,sauzen,marinades.....mijn vraag is hoe nu verder?hoe kom ik in contact met een( betrouwbare) investeerder,partner of producent.Zelf produceren is geen optie dus?graag wat tips s.v.p. ??? ::)

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoiets?

Mediterrane kruidenmix

2 eetlepels zout

2 eetlepels gemalen koriander

2 eetlepel kaneelpoeder

1 eetlepel gemalen komijn

1 eetlepel gemalen nootmuskaat

1 eetlepel zwarte peper

Recept van: Kristy Bach

 

Elke amateur kok kent een flink aantal kruidenmixen een chef bedenkt er meerdere per week. Nadeel van 1 universele mix is dat alles hetzelfde gaat smaken. Ik ken dat van thuis. ;D Het gaat er dus vooral om wat je er mee doet zoals Twabla aangeeft. Ben je in staat om anderen te overtuigen dat je "goud" in handen hebt?

 

De markt voor kruiden en kruidenmixen is verzadigd mischien zelfs oververzadigd en in handen van een paar heel grote spelers. Met één mix de markt op gaan heeft m.i. weinig kans op succes. Maar ook met een aantal unieke mixen heb je weinig kans.

Maar, om het toch positief te houden, ook in een verzadigde markt zijn altijd kansen. Lees bijvoorbeeld dit ter inspiratie.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk ook dat een kruidenmix helaas nooit echt 'uniek' kan zijn. Mocht je de hele moeite nemen om een nieuwe smaak te introduceren door een mix van bekende kruiden, dan heb je veel startkosten en ontwikkeling voor een relatief klein product. Tegen de tijd dat het twee dagen in de schappen van AH etc. ligt en daadwerkelijk verkoopt, hebben de grote jongens van Silvo of het huismerk etc. er ook eentje gemaakt tegen een fractie van de productiekosten en lig jij eruit nog voordat je je kosten terug hebt verdiend.

Een patent op het mengen van bestaande kruiden in een specifieke verhouding zal namelijk niet gaan.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn heel veel "homemade" producten die een leuk succes kennen. Ga eens uitzoeken hoe je homemadecollega's in de wereld van jam's, soepen, sauzen je voor zijn gegaan.

 

De "Twabla-route" is prima.

 

Verzin een leuke naam, plak ieder etiket "gegarandeerd scheef", maak een leuke website in een blog-opmaak (Ruben leest ook mee ...) en dan foto's erbij hoe je in die vijzels aan het malen bent. Dat je oma ook meehelpt. Een receptje voor een mooi pastagerecht etc

 

Juist in deze tijd kun je je "eigen plekje" in de markt krijgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Helemaal duidelijk dank je wel,inderdaad als het alleen een kwestie zou zijn van een kruiden melange mix zoals jij het bijvoorbeeld beschrijft,begrijp ik ,maar deze mix bestaat niet alleen uit kruiden (4),ook uit 6 andere ingredienten,waarvan er een paar in Nederland onbekend of niet als zodanig gebruikt.Wat deze mix verder zo bijzonder maakt is uiteraard de unieke,nieuwe, heerlijke geur, smaak en de ruime toepasbaarheid in div. produkten of gewoon verpakt?En ik weet zeker dat dit een onbekend produkt is voor de Nederlandse markt,zoals het ook door nog maar zeer weinig lokale mensen uit deze streek gekend wordt. totaal 9 ingredienten waarvan 4x kruiden,2x noten,zaden(geroosterd),2xvruchten(gedroogd)en1x...olie/en.vr.groeten.

Link naar reactie
  • 0

dan heb je wss wel iets unieks in handen, dan wordt het natuurlijk wel de vraag hoe je dat bij de gemiddelde nederlander gaat vermarkten?

 

je zou ook eens kunnen denken aan delicatessenwinkels, die willen juist graag iets unieks bieden, vooral als er ook een goed verhaal bij zit. als test de lokeale en iets groter de Gastrovino of Kaas&Zo, daar zou ik eerst aan denken.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Mijn kruidenkast puilt uit...maar ben zeer benieuwd.... maak eens wat proefzakjes welke je laat beoordelen ? Blanco zakje, geen info over ingrediënten, maar wel een vragenlijstje erbij en natuurlijk tips met toepassingen !

 

Nieuwsgierig geworden groet,

Marcel

Link naar reactie
  • 0

Misschien leuk voor je : een tomatenkweker uit de omgeving probeert ook andere markten aan te trekken en dit gaat prima. (Denk ik) Alles in eigen beheer, vanuit de keuken, enzovoorts. Verkoop via jaarmarkten en dergelijke.

 

 

www.natuurlijktomaat.nl

 

 

Link naar reactie
  • 0

Blanco zakje, geen info over ingrediënten ...

 

... totaal 9 ingredienten waarvan 4x kruiden, 2x noten, zaden (geroosterd), 2x vruchten (gedroogd) en 1x ...olie

Houd er rekening mee dat er aardig wat mensen zijn met een notenallergie. Die zijn bij de term "kruidenmengsel" vaak niet bedacht op het feit dat er ook noten in kunnen zitten. Dus helemaal blind laten proeven zou ik niet doen ...

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen , dank jullie allen voor de geweldige tips,ik was een beetje te enthousiast waardoor ik te ;D groot ging denken dit komt omdat ik nu dus die mix al heb en deze kan verrijken tot diverse delicatesse produkten zoals pastasaus,dressing etc.nu heb ik (met wat steun van mams ::) mijn eerste pot olijfolie/mix,olijfen gefikst.Als dank voor jullie hulp zou ik jullie allen t.z.t. graag mijn mix willen laten proeven.Met de mensen met noten allergie zal ik uiteraard mee rekening houden ;).Ja,ik ga stap voor stap eerst 1 product vervolgens misschien de volgende?Nu nog uitzoeken hoe ik het aan de man breng,jullie tips zal ik zeker toepassen.GROETJES

Link naar reactie
  • 0

Koppel een duidelijke indentiteit aan je product, waardoor mensen het al leuk vinden om het te proeven voordat ze uberhaupt weten hoe het smaakt. Zo'n reggae is natuurlijk fantastisch; mensen willen zo'n flesje al kopen terwijl ze misschien niet eens weten hoe het smaakt. Zo zijn er nog honderden producten die zich onderscheiden in een verzadigde markt, omdat er een leuke, positieve en/of grappige identiteit aan wordt gehangen.

 

Denk ook aan events: het mooie weer komt er weer aan, en dus bij uitstek geschikt voor exotische hapjes. Kijk of je misschien een vergunning kunt krijgen om met wat dienbladen de terrassen af te gaan. (ik weet helemaal niet of dat mag, maar misschien kan iemand anders daar wat zinnigs over zeggen)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.