• 0

Nieuw contract en openbreken straat

Hallo,

 

Sinds december vorig jaar, ben ik samen met mijn vrouw een winkel begonnen.

De verhuurder en makelaar gevraagd of er ontwikkelingen in de buurt bekend waren of in wijzigingen van het bestemmingplan o.i.d. Zij wisten van niets.

Toch voor de zekerheid maar even bij de gemeente geïnformeerd of er wijzigingen in de planning stonden of bekend waren voor de buurt. Dit was niet het geval volgens hen.

 

Nu blijkt dat ze gedurende 6 maanden (Minimaal!) vanaf de zomer tot eind November de weg open gaan breken.

Zowel de makelaar als de verhuurder zeggen dat dit niet hun verantwoording is en wij beter hadden moeten informeren bij de gemeente of andere instanties.

 

Daarnaast, sinds dat wij het pand ingetrokken zijn, bleken er op meerdere punten gebreken te zijn.

Deze worden niet snel opgelost, maar ze blijven er wel mee bezig.

Ook zijn er destijds beloften gedaan door de verhuurder, maar omdat er één regel niet op papier staat. Zeggen zij dat wij hiervoor moeten betalen. En zij alleen ervoor zouden 'zorgen'.

 

Dus al met al zijn wij hier niet gelukkig mee.

Vooral met het eerste, het openbreken van de straat, voelen wij ons toch belazerd om het maar zo te zeggen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, dit is een lastig geval.

In ieder geval heeft u geen geluk met de timing.

 

Ik hoop dat u het antwoord van de gemeente schriftelijk heeft gehad, dan heeft u wellicht nog wat meer kand. Maar ik ben geen jurist om dit te beoordelen. Voor een relatie ben ik hier achteraan gegaan, de informatie wat hier vermeld staat vond ik wel nuttig.

 

In het kort kunnen we stellen dat onderhoud nodig is van tijd tot tijd. Uw timing is heel onprettig (voor mijn relatie ook), maar het is een lastig verhaal. Uw verzoek tot informatie hieromtrent maakt uw zaak wat sterker, verder adviseer ik u om de tips van de link op te volgen.

 

Sterkte en succes.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Maar waarom wil je nu de verhuurder aansprakelijk houden en voel je je door hem belazerdd? terwijl je eigen navraag bij de gemeente niets opleverde? volgens mij komt dat meer door de frustratie over de andere zaken.

 

Een verhuurder kan meestal niet zo veel doen aan geplande werkzaamheden aan de openbare weg dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de gemeente, natuurlijk is het vervelend en mogelijk zelfs een groot probleem als dat in je startjaar gebeurd, maar ik zie niet direct wat de verhuurder hier aan kan doen..

 

Misschien is de officiele beslissging pas gevallen nadat jullie hebben geinformeerd of heeft de ambtenaar bij wie jullie navraag hebben gedaan niet goed gekeken naar werkzaamheden die wel voorgenomen zijn maar nog niet gepland.

 

Ik zou mijn pijlen richten op de gemeente en bekijken hoe je nog invloed kan hebben op de werkzaamheden, voorkomen zal je ze toch niet kunnne, bij voorkeur samen met andere winkeliers, dat soort dingen levert meer op als klagen bij de verhuurder..

 

 

voor wat betreft je andere klachten over gebreken en het verhelpen ervan.. laat het een les zijn.. zolang er geen schriftelijke toezegging is word het erg lastig om ze eraan te houden, ook al zijn mondelinge afspraken in principe ook rechtsgeldig, maar als ze met teksten komen als "we hebben gezegd dat we ervoor zouden zorgen, niet dat we het zouden betalen" dan heb je natuurlijk ook weinig aan die mondelijke toezegging..

Zorg dus dat je zaken altijd schriftelijk regelt met dit soort partijen. (wederzijds) vertrouwen is goed, contracten zijn beter..

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik ben het met Roel eens dat je eerst je pijlen op de gemeente moet richten, 6 maanden is onacceptabel.

 

schakel ook je buren in, samen sta je sterker. vergeet daarbij ook niet de winkeliersvereniging, wordt lid als je dat nog niet bent, als de vereniging enigszins functioneert weten zij heel goed aan welke bel ze moeten trekken bij de gemeente, of kunnen je in ieder geval op weg helpen.

 

als je er met andere winkeliers en gemente er niet uit dreigt te komen, schakel dan ook het HBD in, die hebben vaker met dit bijltje gehakt (verdien je gelijk je bijdrage weer terug)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Bedankt voor de reacties.

 

Ik ben zeker met de winkeliersvereniging in gesprek.

Deze heeft ook al stappen ondernomen, maar de gemeente doet gewoon wat ze willen.

Ze hebben hier ook al stappen ondernomen en zijn met andere instanties (HBD en zelfs een advocaat) in gesprek geweest. Maar zonder resultaat, alles gaat volgens de regels zeggen zij. Al had de gemeente het beter kunnen plannen.

 

En ik heb het misschien niet duidelijk uitgelegd, maar achteraf is dus gebleken door een verspreking van de verhuurder, dat zij al MEER DAN een jaar op de hoogte waren van toekomstige werkzaamheden in de buurt.

En inderdaad, volgende keer neem ik een voice recorder mee, zodat ik zeker bewijs heb m.b.t. de andere beloftes.

Ik houd me altijd aan mijn beloftes, mondeling of schriftelijk, maar houd niet van deze manier van zakendoen.

 

Heb nu een afspraak gemaakt met de gemeente, omdat diverse hoofd aansluitingen recht voor mijn pand liggen, en of zij deze eventueel in de bouwvak vakantie (zover deze nog bestaat) kunnen vervangen. Zonder dat ik teveel getroffen wordt.

 

Nogmaals bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
  • 0

En ik heb het misschien niet duidelijk uitgelegd, maar achteraf is dus gebleken door een verspreking van de verhuurder, dat zij al MEER DAN een jaar op de hoogte waren van toekomstige werkzaamheden in de buurt.

En inderdaad, volgende keer neem ik een voice recorder mee, zodat ik zeker bewijs heb m.b.t. de andere beloftes.

Ik houd me altijd aan mijn beloftes, mondeling of schriftelijk, maar houd niet van deze manier van zakendoen.

 

Feitelijk is een mondelinge overeenkomst ook een overeenkomst. Omdat het moeilijk te bewijzen is het verstandig per email even achteraan te sturen:

"Zoals zojuist besproken; etc." Hierbij ontvangstbevestiging aanzetten.

 

Dan dek je je in ieder geval zoveel mogelijk in.

Berik.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.