• 0

Bank in de USA vanuit NL bedrijf

Hallo,

 

Ons bedrijf krijgt de laatste tijd steeds meer klanten in de USA. Wij bieden die klanten de mogelijkheid om met creditcard te betalen. Echter het wordt, gezien de enorme provisies voor cc maatschappijen e.d. handiger om een bankrekening in de USA te hebben. De Citibank waarmee we inmiddels in zee zijn gegaan stellen echter onmogelijke eisen, waaronder een door het consultaat gewaarmerkt document. Maar het consulaat voorziet hier niet in en wil dat ook niet op schrift stellen. Zijn er mensen die ervaring hebben met het openen van een bankrekening in de USA? Duitsland, Denemarken, België etc, allemaal geen probleem, maar bij de USA lopen we telkens tegen een muur op die veel weg heeft van ontmoedigingsbeleid.

 

Noot: we hebben en willen geen juridische entiteit in de USA

 

Bvd

Erwin

www.schnelluebersetzer.de

Übersetzungsbüro

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het misschien een idee om met Paypal te werken? Daarmee kun je internationale betalingen ontvangen, van wat ik ervan hoor werkt het goed. :)

 

Dat klopt. Maar het gaat om grotere bedrijven en grotere bedragen en dan moet je toch gewoon een bankrekening hebben. Paypal en Creditcard is leuk voor kleine bedragen. Werkt overigens inderdaad perfekt.

www.schnelluebersetzer.de

Übersetzungsbüro

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp wil je dus dat die bedrijven geld over kunnen maken op jouw amerikaanse bankrekening, zodat ze juist geen creditcard (met bbh kosten) hoeven gebruiken?

 

Is in dat geval 'wire transfer' geen betere optie? Natuurlijk kost dat ook geld, maar bij grote bedragen (thousands) is het wel weer goedkoper dan creditcards.

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp wil je dus dat die bedrijven geld over kunnen maken op jouw amerikaanse bankrekening, zodat ze juist geen creditcard (met bbh kosten) hoeven gebruiken?

 

Is in dat geval 'wire transfer' geen betere optie? Natuurlijk kost dat ook geld, maar bij grote bedragen (thousands) is het wel weer goedkoper dan creditcards.

Inderdaad. Maar waar zou die wire transfer dan naar toe gaan? Als die naar Nederland gaat, dan is dat geen oplossing. In verband met de lokale aanwezigheid met website en contactpersonen voor de klant is het niet de bedoeling dat de klant te maken krijgt met Nederlandse bank/administrateurs etc.

www.schnelluebersetzer.de

Übersetzungsbüro

Link naar reactie
  • 0

Hoe dan ook ben je altijd geld kwijt voor een betaling. Groot - Klein maakt volgens mij niet echt uit. Ik zie het probleem niet om internationale betalingen te ontvangen IBAN - BIC/SWIFT CODE. Je betaalt zelf - of laat de klant voor de overboeking betalen.

 

US komt neer op 20 % van onze klanten, zij betalen gewoon via wiretransfer op onze NL rekening, waarbij wij de kosten voor onze rekening nemen (stukje service).

 

Daarnaast gebruiken wij ook Paypal | Western Union en Escrow om betalingen te ontvangen. En het gaat hierbij om grote bedragen, ik zie het probleem dus niet.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

US komt neer op 20 % van onze klanten, zij betalen gewoon via wiretransfer op onze NL rekening, waarbij wij de kosten voor onze rekening nemen (stukje service).

 

En het gaat hierbij om grote bedragen, ik zie het probleem dus niet.

Het probleem is dat de klant in eerste instantie met onze Amerikaanse website te maken heeft en onze wens eruit bestaat om een Amerikaanse bankrekening te openen. Alle oplossingen betreffen tot nu toe andere betaalmethoden. Die zijn me bekend. Het gaat om die bankrekening. Dat is het probleem dus.

www.schnelluebersetzer.de

Übersetzungsbüro

Link naar reactie
  • 0
Het probleem is dat de klant in eerste instantie met onze Amerikaanse website te maken heeft en onze wens eruit bestaat om een Amerikaanse bankrekening te openen.

 

je zou eventueel ook een bedrijf/vestiging in de VS kunnen starten, dat past nog beter in je plaatje dat je de amerikanen niets in de weg wilt leggen. want dan doen ze zaken met een amerikaans bedrijf. er zullen vast wel mogelijkheden zijn om zo'n bedrijf snel op te starten.

 

zie verder ook de website van de evd. handig voor zakendoen in het buitenland.

Link naar reactie
  • 0

Het is dus vooral een uitstralingskwestie, en het gaat niet echt om de transactiekosten... Ik vermoed dat je toch een bepaalde aanwezigheid in de US moet hebben (in juridische zin) om daar een bankrekening voor je bedrijf te kunnen openen - je geeft zelf echter al aan dat dit niet gewenst is.

 

Wat je nou zou kunnen proberen is een aantal verschillende banken contacteren met een gedetailleerde beschrijving van wat je precies wilt, en navragen of zoiets mogelijk is en tegen welke voorwaarden. De eisen kunnen namelijk best per bank verschillen.

 

Ook zou je eens kunnen kijken naar een nederlandse bank die ook in de VS aanwezig is (ABN?) en daar vragen of er mogelijkheden zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja misschien even langs gaan bij:

 

- Bank of America

- Goldman Sachs

- JP Morgan

- Lehman Brothers

- Merrill Lynch

- Morgan Stanley

 

hoe dan ook zullen de uiteindelijke kosten hoog zijn.

 

Misschien is het mogelijk om gewoon via je paypal account ( is uiteindelijk bank of america ) met je persoonlijke code geld te onvangen.

 

Dus als klanten in Amerika geld storten bij Bank of America met als toevoeging je persoonlijke code komt dit geld op je paypal account zonder dat de klanten dit hoeven te weten.

 

Link naar reactie
  • 0

Ja misschien even langs gaan bij:

 

- Bank of America

- Goldman Sachs

- JP Morgan

- Lehman Brothers

- Merrill Lynch

- Morgan Stanley

 

hoe dan ook zullen de uiteindelijke kosten hoog zijn.

 

Misschien is het mogelijk om gewoon via je paypal account ( is uiteindelijk bank of america ) met je persoonlijke code geld te onvangen.

 

Dus als klanten in Amerika geld storten bij Bank of America met als toevoeging je persoonlijke code komt dit geld op je paypal account zonder dat de klanten dit hoeven te weten.

 

Hee, dat is interessant en de moeite van het uitzoeken waard. Bedankt

www.schnelluebersetzer.de

Übersetzungsbüro

Link naar reactie
  • 0
Ook zou je eens kunnen kijken naar een nederlandse bank die ook in de VS aanwezig is (ABN?) en daar vragen of er mogelijkheden zijn.

 

Dat zou ook mijn suggestie zijn. Ga eens praten met een Nederlandse bank met een Amerikaanse vestiging of overweeg een agent aan te stellen die voor jouw factureerd en incasseerd. Met een beetje mazzel doe zo'n agent ook de locale acquisitie.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Met belangstelling heb ik de suggesties gelezen hoe een bankrekening in Amerika te openen. Ik heb al contact opgenomen met een paar banken maar kom er dan toch op uit dat ik een SSN of een Tax ID nodig heb.

 

Ik wil een bankrekening in de US die niet als voornaamste doel heeft om handel te faciliteren. Ik wil de bankrekening om dollars naar over te maken en dan vanaf de rekening kosten te betalen, met een credit card of liever een pinpas.

 

De berichtgeving is al van een tijdje terug maar ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen om een bankrekening in Amerika te openen zonder dat ik daar een vestiging van mijn bedrijf registreer.

 

Kan iemand mij op weg helpen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.