• 0

Na bijna 2 jaar ziekte, binnen 4 weken opnieuw ziek, maar met andere klachten.

Hallo,

 

Een van onze medewerkers zou binnenkort 104 weken ziek zijn.

Er is een WIA aangevraagd.

Recent hebben we hem 100% hersteld gemeld voor zijn eigen functie.

Dit is ook aan het UWV medegedeeld, dus de WIA is uiteraard afgekeurd.

Het probleem: Nu meldt werknemer zich weer ziek (binnen 4 weken), echter nu met een totaal ander ziektebeeld, dan het vorige. Waarschijnlijk is ook dit een langdurige ziekmelding.

 

Ik heb gelezen dat indien een nieuwe ziekmelding binnen 4 weken plaats vindt, deze bij de 104 weken wordt geteld, dus dat het gezien wordt als één ziekmelding.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Het UWV geeft aan dat omdat het een ander ziektebeeld is, de 104 weken opnieuw zouden gaan tellen!! Volgens mij klopt dit toch niet?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

tja blossom, ik denk dat je erg gelijk hebt in je conclusies!

 

Ik probeer mee te denken maar behalve te adviseren om je goed te laten ondersteunen door iemand met veel ervaring met het UWV kan ik inhoudelijk weinig zinnigs zeggen. Reintegratie gaat nu niet, FML opmaken gaat niet (gaat wel maar zal vanwege de operatie nu niet zo zinvol zijn), ontslag gaat nu niet, die operatie heeft dat van doen met reeds bestaande klachten, dus van de vorige melding of helemaal nieuw? Gezien het verhaal neem ik aan het laatste, anders maakt het de zaak wel sterker lijkt me.

 

Wat betreft termijnen: ze mogen bij het UWV behoorlijk lang doen over het afhandelen van een bezwaar en die tijd nemen ze ook! Wellicht dat enig aandringen en ze 'mede eigenaar maken van het probleem' kan helpen, en wie weet zit er zomaar iemand bij de zitting die meedenkt. De werknemer is niet in bezwaar gegaan?

 

WGA met terugwerkende kracht zou een goed begin zijn. Veel succes

Link naar reactie
  • 0

Hallo Blossom,

 

Triest maar waar.

In beroep gaan bij de bestuursrechter (denk aan de beroepstermijnen en het tijdig betalen van griffierechten) lijkt mij gelet op de gebeurtenissen zeker een overweging waard. Houd wel rekening met een beroepsduur van zo'n jaar.

Als u in beroep gaat is mijn advies om de werknemer te vermelden dat u dat doet met weer de aantekening dat uw betalingen aan de werknemer nog immer op een later tijdstip verrekend kunnen gaan worden.

Sterkte in de beroepsstrijd (wie helpt u daarbij?),

 

Groeten,

Hans van Dongen / SAZ / 8-8-2012

Hans van Dongen Steunpunt Arbeidszaken - Arbeidsjuridische kwesties in het Nederlandse bedrijfsleven.

Link naar reactie
  • 1

Hier weer een kleine update.

We hebben bezwaar aangetekend tegen de beslissing van het UWV bij de rechtbank. Onze advocaat is momenteel de zaak aan het voorbereiden, en zal die binnen 4 weken indienen bij de rechtbank.

Medewerker is nog steeds 100% arbeidsongeschikt, en krijgt binnenkort wederom een nieuwe operatie.

Tot zover....

Link naar reactie
  • 0

Hier weer even een update;

Het UWV en de medewerker hebben inmiddels een verweerschrift ingediend, we wachten nu op de oproep van de rechtbank voor de mondelinge behandeling, maar ook dit kan nog enkele maanden duren.

De medewerker is overigens nog steeds niet hersteld.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.