• 0

Ervaring met import uit Pakistan / kleding

Hallo,

 

Heeft er iemand ervaring met import uit Pakistan?

 

Ik ben via Alibaba in contact gekomen met een kleding producent in Pakistan. Na wat e-mails heb ik besloten om een zending monsters via DHL te laten komen. Het was een gok twv 1.000 euro, omdat ik natuurlijk niet 100% wist wat ik kon verwachten. De ontvangen monsters zien er goed uit en ik ben tot op heden tevreden met de producent uit Pakistan

 

Nu sta ik op het punt om een eerste bestelling te plaatsen. Alleen gaat het hier niet om 1.000 euro, maar eerder 10.000 tot 15.000 euro en dat maakt mij een beetje huiverig. Gaat het wel goedkomen met mijn order? Wat als er bij aankomst in Nederland kwaliteitsissues blijken te zijn? Late levering? Etc.? Eigenlijk komt het allemaal neer op vertrouwen.

 

Wat moet ik doen om er zeker van te zijn dat het goedkomt met mijn order van 10-15k? Een bezoekje zit er nu nog niet in. En ik weet ook wel kleinigheidjes blijf je houden...

 

Welke adviezen hebben jullie voor mij? Kan ik iets doen met betalingstermijnen? Lokale Westerse intermediair inschakelen? Min BuZa / Nederlands consulaat inschakelen? Anything!

 

Alvast bedankt!

 

Groet Bas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heren dank!

 

@Robbert12:

EVD / Agentschap ga ik zeker benaderen. Ik heb ook al de Nederlandse ambassade in Islamabad gemaild om advies.

 

@Peter:

Weinig info? Wat bedoel je precies? Ik heb geen ervaring met Pakistan, ben er nog nooit geweest, maar weet door ervaring wat ik koop als het gaat om kwaliteit. Het is de eerste keer dat ik in Azie op deze manier producten direct inkoop. Verder is Pakistan de juiste markt en dat de prijs / kwaliteit verhouding goed is. De basis is er alleen de ervaring met de markt ontbreekt, waardoor ik niet weet wat mij te wachten staat.

 

Ik heb zelf in China gewoond en gewerkt en weet hoe fijn het is als er een Westers tussenpersoon aanwezig is om zaken te regelen en kwaliteit te waarborgen en dan maar iets meer betalen.

 

Pakistan is toch weer anders dan China en inkopen vanuit Nederland resulteert in een ander soort communiceren.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Na jou verhaal te hebben gelezen, wil ik je hier best in helpen. Alvorens ik verder op in ga, zou ik graag van je willen weten om hoeveel monsters het ging, dat je 1000 euro ervoor hebt betaald. Ik zelf doe zaken met Pakistan met betrekking tot kleding, maar zelfs toen ik ging starten heb ik geen cent voor de monsters betaald. Je moet het zo zien, de monsters zijn een kleine investering van hun kant.

 

Voor de rest hangt ervan af hoe professioneel zo een fabriek is. Kun je me een pm sturen dan kan ik je hier nader over uitleggen.

 

Groeten,

 

Zi

Link naar reactie
  • 0

@Peter: betrouwbaarheid is een lastige, aangezien ik de leverancier in real life nooit heb gezien of gesproken. De ontvangen producten waren in ieder geval goed.Kinderhandjes, geen idee. Als ik er naar vraag hoe betrouwbaar is dan hun reactie.

 

Zoals @Blous al aangeeft, zal ik ter plekke iets moeten regelen om 100% zeker te zijn.

 

Verder blijft het een gok...

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af of er geen importrestricties zijn die je de nek gaan kosten als je geen zaken als kinderarbeid e.d. hebt opgehelderd. Er komt steeds meer druk op westerse bedrijven aangaande de omstandigheden waarin hun artikelen in lage-loon-landen worden geproduceerd.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Heeft er iemand ervaring met import uit Pakistan?

 

Ik ben via Alibaba in contact gekomen met een kleding producent in Pakistan. Na wat e-mails heb ik besloten om een zending monsters via DHL te laten komen. Het was een gok twv 1.000 euro, omdat ik natuurlijk niet 100% wist wat ik kon verwachten. De ontvangen monsters zien er goed uit en ik ben tot op heden tevreden met de producent uit Pakistan

 

Nu sta ik op het punt om een eerste bestelling te plaatsen. Alleen gaat het hier niet om 1.000 euro, maar eerder 10.000 tot 15.000 euro en dat maakt mij een beetje huiverig. Gaat het wel goedkomen met mijn order? Wat als er bij aankomst in Nederland kwaliteitsissues blijken te zijn? Late levering? Etc.? Eigenlijk komt het allemaal neer op vertrouwen.

 

Wat moet ik doen om er zeker van te zijn dat het goedkomt met mijn order van 10-15k? Een bezoekje zit er nu nog niet in. En ik weet ook wel kleinigheidjes blijf je houden...

 

Welke adviezen hebben jullie voor mij? Kan ik iets doen met betalingstermijnen? Lokale Westerse intermediair inschakelen? Min BuZa / Nederlands consulaat inschakelen? Anything!

 

Alvast bedankt!

 

Groet Bas

 

Van welke stad ben je ontvangt product van Pakistan?

Ik kwam uit van Pakistan, als je laat het me weten misschien kan ik je helpen.

 

gr.

 

Bobbybell

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.