• 0

kippenpootjes voor aziatische markt

Aanbevolen berichten

  • 0

haha sorry, het is niet mn bedoeling om zo over te komen.

maar ik kom er niet uit, over bijvoorbeeld anti-dumping wet, invoerrechten. (niet dat ik zelf ga inklaren, maar puur ter informatie).

als iemand dit al eerder heeft gedaan, misschien dat ik er van kan leren :)

 

Link naar reactie
  • 0

of die problemen oid heeft gehad met import? valkuilen?

 

Zou dat voor kippenpootjes dan zoveel anders zijn dan voor kalkoenvleugels?

 

Zou anders kunnen zijn, omdat kippenpootjes in de westerse wereld gezien wordt als restafval en kalkoenvleugels niet

Link naar reactie
  • 0

Max, je hebt het over kippenpootjes voor de aziatische markt.

 

Bedoel je daarmee dat je in Nederland geproduceerde kippenpootjes bij wijze van spreken naar China wil exporteren?

(je hebt het namelijk ook over inklaren en anti-dumping)

 

Als dat zo is dan is een aflevering van de Keuringsdienst van Waarde (uitzendinggemist) mogelijk interessant voor je. Dat ging o.a. over biologische kip die vanwege overproductie naar Afrika (ik meen Gambia) werd geexporteerd. Daar zitten ongetwijfeld aanknopingspunten voor je in.

Link naar reactie
  • 0

Ken wel iemand die er mee bezig is geweest voor China.

Inkopen en exporteren was niet zo'n probleem, importeren in China wel. Dat ging volgens mij ondergronds.

 

Je zou eens kunnen beginnen met een Advertentie plaatsen op Alibaba dat je die dingen CIF Hong Kong oid kan verkopen. Dan komen daar vanzelf wel reacties op en hopelijk van partijen die daar verder mee kunnen helpen.

 

Mvg

Mark

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een vermoeden dat er al een behoorlijk overschot aan kippenpoten is in China zelf. In Guangdong vinden ze het lekker maar hierbuiten zie je ze niet veel.

 

Er word veel kip gegeten en of de poten gaan in de soep of ze maken er frikandellen van en sturen deze weer naar nederland.

 

 

Serieus? Kun je daar frikandellen van maken? (of was dat als grap bedoeld?)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het even uitgezocht en heb vernomen dat alleen directe import uit USA, Brazil, Agentina, France mogelijk is.

 

De pootjes hebben de HS code 020714, alleen ik kan niet vinden wat de exacte import tarieven zijn, iemand die mij hierbij hulp kan bieden?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een vermoeden dat er al een behoorlijk overschot aan kippenpoten is in China zelf. In Guangdong vinden ze het lekker maar hierbuiten zie je ze niet veel.

 

Er word veel kip gegeten en of de poten gaan in de soep of ze maken er frikandellen van en sturen deze weer naar nederland.

 

 

Serieus? Kun je daar frikandellen van maken? (of was dat als grap bedoeld?)

 

Ik meen mijzelf te kunnen betrappen op een grap, alhoewel ik niet verbaasd zal zijn indien dit toch het geval blijkt te zijn.

Deze week ben ik toevallig weer een keer in NL, en getest of de frikandellen nog steeds zo lekker waren als voorheen. Dat blijkt zo te zijn, net als de bitterballen, kibbeling en broodjes haring. Dat mis ik toch wel in China.

Link naar reactie
  • 1

Ok, genoeg frikandellen gebabbel haha. Hier wat nuttige informatie.

 

http://www.hscode.com.cn/ is de chinese website voor productcodes. Helaas in het chinees. Hier een vertalingen van wat ik heb kunnen vinden:

 

HS code van bevroren kippepoten = 02071422   冻的鸡爪

Klikken op de link ga je naar >>> http://www.juwuliu.com/app-customs-hscode-view-12758.html

Met translate.google.nl kun je de website vertalen en er redelijk wat informatie uit halen.

 

Invoerrechten = 0%

Verbruiksbelasting = 13% (ik gok dat dit de BTW is)

Betreft regelgeving,vergunning&inklaring > denk ik dat het beste is dat je met een Chinese importeur samenwerkt die de weg kent en deze zorgen op zich kan nemen.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Screencapture.thumb.JPG.0d899a4a67b787cb775f0d00044a067c.JPG

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.