• 0

producten importeren uit buitenland

Hi

 

ik zit met een paar vragen geschept.

 

Ik ben bezig met mijn financieel plan en die heb ik bijna af.

Ik wil electronica producten zoals mp3 players, dig. cameras enz vanuit het buitenland hier naar toe laten overkomen om ze door te verkopen aan de consument.Nu zit ik met een paar vragen:

 

Waarom zijn de prijzen bij hetzelfde bedrijf zo verschillend?

Ik noem een voorbeeld.Waarom betaal je meer voor een product bij benq nederland en betaal je bij benq amerika de helft van de prijs?

 

Voor de duidelijkheid, ik wil een reseller worden van bekende producten.

 

Mijn volgende vragen zijn :

 

Hoe zit het met transport, douane en BTW>?

Ik wil voor ongeveer 20000 euro aan beginvoorraad inkopen.

 

Bij wie kan ik het beste terecht?

 

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

Bij voorbaat dank

 

 

 

 

Bezoek www.gadget4jou.com voor de goedkoopste gadgets!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Wellicht dat onderstaande link je meer informatie geeft:

Stap voor stap importeren

 

En als je een specifiek land in gedachten hebt kun je ook bij EVD terecht. Alhoewel die meer informatie heeft over exporteren dan over importeren. Maar er staan wel wat interessante douanefeitjes op.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Even een paar tips die ikzelf ook had kunnen gebruiken:

 

Zorg voor een verlegging van BTW bij de belastingdienst (pas als je een leverancier hebt) Hierdoor hoef je geen BTW te betalen aan de douane, maar wordt dit verekend met je BTW aangifte.

 

Zorg ervoor dat je al wat zekerheden hebt dat je je spullen kan verkopen, je hebt een beetje bluf nodig, maar het is beter als met 20000 euro aan niet verkoopbare goederen te zitten.

 

Laat eerst een proefzending komen van een paar goederen, dat geeft je wat meer zekerheid dat je niet een lading dozen met daarin bakstenen krijgt toegestuurd.

 

Maak goede afspraken over wie de zending betaald en verzekerd!!

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als we het over het merk BENQ hebben www.benq.com dan heeft deze een officiele importeur in Nederland (zoals de meeste merken). Deze levert aan detaillisten.

 

Officieel kan je dit product alleen inkopen via deze vestiging. Duurder dan uit USA, maar dat komt omdat die Hollanders ook wat willen verdienen.

Je kan bkende merken proberen in te kopen via grijze import, maar dan koop je vaak eenmalig partijen op.

Mogelijkheid 2: Je koopt B of C merken (in hoge aantallen) in van Chinese fabrikanten en probeert deze te verhandelen of direct aan consumenten te verkopen.

 

Veel succes.

 

Jeroen

 

Link naar reactie
  • 0

Vergeet ook niet dat sommige importeurs exclusiviteits-deals met bepaalde merk producenten hebben.

 

Kan voor nog wat hete adem in je nek zorgen als deze er achter komen dat je grijs importeerd. Daarnaast zullen sommige producenten je al direct doorverwijzen naar lokale / nationale importeurs.

 

Dus ga op zoek naar "nieuwe merken" of produkten. En ja Azië is een mooie markt voor electronica, wel moet je dan wellicht prijs-kwaliteit verhoudingen dan nog even onder de loep nemen.

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.