Nieuwe Website

Aanbevolen berichten

Een hele verbetering.

Mooie kleurstelling.

Flash bovenin is wel TE nerveus vind ik.

En hoewel het logo persoonlijker geworden is (leuk, zo'n poppetje ;)) is de site zakelijker geworden, wat nog eens versterkt wordt door de erg voor de hand liggende stockfoto's die gebruikt zijn (en bij 'diensten' heeft die gast een aan snelle veroudering onderheving laptop modelletje voor zich staan)

 

Link naar reactie

hier mijn op/aanmerkingen

 

Layout:

* je website is rood... misschien iets te rood (zie post victor) (je zou misschien dat flash filmpje juist wit kunnen laten?)

* duidelijke navigatie!

* doordat de scrollbalk aan de rechterkant altijd aanstaat lijkt het net ofdat je op iedere pagina naar beneden kan scrollen.

* op 800x600 is je website ook nog goed te bekijken

 

Techniek:

(hier heb ik weinig goeds over te zeggen, html is gewoon zeer brak, geen xhtml1.1)

* er is wel een stylesheet... maar nog worden er in de html kleuren, margins etc gedefineerd, waarom is er dan een stylesheet?

* geen meta keywords/descriptions

* This page is not Valid HTML 4.01 Transitional! (http://validator.w3.org/)

 

Het lijkt erop dat je het laat maken door NRG Design, dus ik zou toch nog wel eventjes over enkele onderwerpen wat vragen, zoals die stylesheet bijvoorbeeld...

 

veel suc6 met je website!

 

Link naar reactie

Ik stoor me aan het feit dat bij iedere kleer heel de pagina opnieuw wordt geladen terwijl veel delen het zelfde blijven....

 

Flash is bij mij altijd minpunten dus ook hier. Daarbij weet ik niet hoevrij jij bent om zelf je site te onderhouden (CMS modules?) maar dat is wellicht iets waar je op moet letten. De site komt niet onderhoudsvriendelijk over.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie

Ik stoor me aan het feit dat bij iedere kleer heel de pagina opnieuw wordt geladen terwijl veel delen het zelfde blijven....

 

Flash is bij mij altijd minpunten dus ook hier. Daarbij weet ik niet hoevrij jij bent om zelf je site te onderhouden (CMS modules?) maar dat is wellicht iets waar je op moet letten. De site komt niet onderhoudsvriendelijk over.

 

eerste deel ben ik wel een beetje met je eens, alleen zou je dan met frames moeten werken ... en dat is weer slecht voor je indexering in zoekmachines en dergelijke...

 

Link naar reactie

Iedereen bedankt voor deze geweldige reacties!! Hier kan ik wat mee.

 

Annedien:

Bedankt voor je hulp nog! Ik ben ook zeer tevreden met het ontwerp. Komt zakelijk en toch persoonlijk over.

 

Over de code etc weet ik niet, daar heb ik het reeds over gehad met NRG Design en die zou er nog even naar kijken. Is XHTML 1.1 nodig/beter dan?

Ik ga gebruik maken van een CMS systeem ja.

 

Is het voor de rest toonbaar aan het publiek? Nog enige tips/aanmerkingen qua uitbreidingen of features ofzo?

 

 

Link naar reactie

Design en die zou er nog even naar kijken. Is XHTML 1.1 nodig/beter dan?

 

Niet nodig, er is nog steeds niks mis met HTML, maar de code zou gewoon wat netter kunnen. Of het voldoet aan de W3C standaard is een ander verhaal, maar ze zouden de code gewoon wat beter kunnen opmaken. Dus duidelijk kiezen voor een stylesheet, of niet, maar niet beide. Maar normaals; dit is natuurlijk nog een site die gebouwd wordt, en zo te zien nog niet gekoppeld aan een CMS dus ik denk dat dat helemaal goed gaat komen. :)

 

Is het voor de rest toonbaar aan het publiek? Nog enige tips/aanmerkingen qua uitbreidingen of features ofzo?

 

Nog niet. De site heeft een leuk eigentijds ontwerp, maar er zijn nog een aantal dingen waar misschien nog naar gekeken moet worden:

 

- De kleur. De site is nu rood. Te rood. Een randje oranje erdoor zou het al wat compenseren. Beter is nog om de sfeerfoto's niet te voorzien van een rode kleur, maar gewoon in de kleuren van de foto's. De bewegende randjes kunnen dan wel rood blijven zodat je nog steeds een leuk effect hebt. Probeer deze animaties echter te beperken tot de index. Vooral die knipperende + tekentjes storen heel erg als je de site doorleest.

 

- Plaats van logo. De website heeft een niet-standaard ontwerp. Dat is heel mooi, want je ziet maar al te vaak standaard ontwerpen. Soms zijn standaard zaken echter zo standaard geworden dat het bijna verplicht is. Het logo neem ik daarvoor als voorbeeld. Die past mijns inziens het beste links bovenin. Het is standaard, maar wel duidelijk. Is toch weer een stukje usability wat je daarmee creeërt.

 

- Indeling. Ik vind de indeling leuk. Jammer alleen dat op 800x600 de halve pagina wordt gevuld met het menu + animatie. Als het menu iets meer naar boven wordt verplaatst en het tekstblok ook dan heb je nog steeds een eigentijdse look en hoef je minder te scrollen.

 

- menu. De link naar de algemene voorwaarden zou ik zelf als een klein linkje (Verdana 8pt, rode kleur) helemaal onderin zetten. Nu is dat namelijk de grootste menu-link, en dat is niet de bedoeling.

 

- Kleine dingetjes. Op mijn scherm lijnt het rechterlijntje van de tekst niet goed uit met de stippelrand bij de balk bovenin. Scheelt 1px. Op zich niet storend, maar het viel mij op. Bij het kopje internet op de eerste pagina lijkt mij de link naar je website overbodig, je bent er immers al. Die zou ik weghalen en van het kopje internet E-mail maken.

Het laatste wat mij opviel was het telefoonnummer. Waarom is dat een mobiel nummer?

 

Nou, het is een hele lap tekst geworden, en ik hoop dat je er wat mee kan.

 

Succes ermee!

 

Groet, Victor. :)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Bij de verhuizing van het topic is mijn reactie gesneuveld geloof ik, maar ik had 'm nog lokaal dus voor de geschiedkundigen onder ons plaats ik 'm nog maar een keer :)

 

 

 

Lekker strakke vormgeving. Je bedrijfsnaam en je 06-nummer maken duidelijk dat je een eenmanszaak(je) bent, maar het zakelijke design en het gebruik van de stockphoto's (standaard, maar daardoor wel erg toegankelijk) maken duidelijk dat je er serieus mee bezig bent. Volgens mij een goeie mix.

 

Echt helemaal kapot ben ik er echter niet van, daarvoor is het ontwerp wat te basic, te recht-toe-recht-aan. Elke pagina ziet er hetzelfde uit, heeft een stuk tekst en that's it. Met name je homepage triggert me in de huidige vormgeving niet echt. Zou je er niet meteen een aantal producten of diensten ni de spotlight zetten in plaats van er 20 regels tekst neer te zetten? 95% van de bezoekers van je site ziet de homepage, elke andere pagina mag blij zijn met 10-15%. Juist daarom zou ik veel meer met je homepage doen dan de huidige lay-out doet vermoeden.

 

Het monochrome rood maakt het geheel wat drammend. De kleur is mooi maar het wordt nogal overheersend gebruikt.

 

De Flash-animaties vind ik, net als anderen, nogal nerveus en afleidend. Het is leuk om er een accent op te leggen maar het moet niet storend werken, en dat doet het nu in mijn ogen wel.

 

Ik vind de tekst wel gruwelijk klein. De site wordt nu bekeken als design, maar ik denk dat op het moment dat er echte content staat en je die wilt lezen, je je een ongeluk zit te turen naar je scherm. "Form follows function" hoeft van mij echt niet ten alle tijde rigoreus te worden opgevolgd, maar wanneer iets essentieels als de leesbaarheid er onder gaat lijden heb ik er wel problemen mee.

 

Technisch vind ik de HTML niet echt brak, vergeleken met de meeste sites zit het vrij stevig in elkaar en de W3-validator-warnings zijn niet iets om 's nachts gillend van wakker te worden. Zorg echter wel dat er ALT-tags toegevoegd worden voor het menu. Daarnaast vind ik het opmerkelijk dat er gigantische lappen code wordt gebruikt voor tabellen terwijl het met een paar simpele CSS-oplossingen met 60-70% minder code zou kunnen. Nou zijn de pagina's niet zo groot dus het gaat om een verschil van een paar kB, maar scheelt wel en het bouwt ook visueel veel sneller op.

 

Overall: een lekkere frisse, zakelijke insteek dat nog wel een beetje jeu kan gebruiken.

 

Succes ermee!

 

 

 

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Bij mij zie ik ALT-tags op de site. Maar misschien heb ik een andere browser. :)

 

Ik nu ook. Gisteren zag ik ze niet maar ik sluit niet uit dat ik of mijn browser toen kuren hadden.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Bij mij zie ik ALT-tags op de site. Maar misschien heb ik een andere browser. :)

 

Ik nu ook. Gisteren zag ik ze niet maar ik sluit niet uit dat ik of mijn browser toen kuren hadden.

 

 

ik denk dat de site is aangepast, de knipperende + zijn nu ook verdwenen...

Link naar reactie

Bij mij zie ik ALT-tags op de site. Maar misschien heb ik een andere browser. :)

 

Ik nu ook. Gisteren zag ik ze niet maar ik sluit niet uit dat ik of mijn browser toen kuren hadden.

 

 

ik denk dat de site is aangepast, de knipperende + zijn nu ook verdwenen...

 

Dat klopt. Deze is aangepast naar aanleiding van jullie commentaar.

 

Hartstikke bedankt Anders! Het was ook de bedoeling om het persoonlijk maar toch zakelijk te maken.

De tekst wordt ook groter gemaakt maar over diensten te laten zien weet ik nog niet. Zie er ook eerlijk gezegd weinig plek voor. Maar je hebt wel gelijk.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.