• 0

Productie films....

Om met de deur in huis te vallen; ik wil graag in contact komen met bedrijven die zich bezig houden met het produceren, distribueren of vermarkten van films. .

 

Waar het om gaat:

 

Ik ben enkele jaren geleden gestart met een denktank genaamd 'Gisse Jongens' (zie www.gissejongens.nl)

5 professionals uit de media steken elke maand de koppen bij elkaar om ontwikkelingen in (online)markt met elkaar te bespreken en nieuwe ideeën uit te broeden of door te ontwikkelen. De ideeën plaatsen we op onze website met de open uitnodiging dat iedereen die dat wil de ideeën op mag pakken en verder mag brengen.

 

Eén specifiek concept willen we echter zelf mee aan de slag.

 

Het idee heeft betrekking op (in eerste instantie) speelfilms. Het concept is concreet, heeft een duidelijk verdienmodel, biedt een oplossing voor het afkalvende inkomsten van producenten en is technisch niet heel complex.

 

Echter, om het idee te laten slagen is de samenwerking met een producent onontbeerlijk.

 

Dus wie voldoet aan, of kan ons in contact brengen met iemand met dit profiel en heeft zin eens een kop koffie met ons te drinken om verder te praten over het concept.

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Groet, Sieds Wijnja

 

[Mod edit: oproepen voor investeerders verwijderd, zie de gebruiksvoorwaarden]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sander,

 

Het gaat ons niet om het produceren van films (of reclamespotjes) zelf, maar om het in de markt zetten van een concept behorende bij films. En om dat te laten slagen is het noodzakelijk om van meet af aan samen te werken met een producent van films. Overigens behoren TV-films en series ook tot de mogelijkheden, maar als we het concept toepassen op bioscoop producties zal de impact het meest concreet en groot zijn.

 

Begrijp ik daarmee je vraag?

 

gr. Sieds

Link naar reactie
  • 0

Als ik begrijp wat je bedoelt, dan tik ik op Linkedin het woord "filmproducenten" in en krijg als resultaat 1 bedrijf (ik zal geen naam noemen) met als ondertitel "De plek waar productieleiders, tv en filmproducenten, omroepen, castingbureau's en aanverwante bedrijven elkaar treffen en informatie uitwisselen."

 

Kan natuurlijk overdreven zijn. Maar misschien kun je gewoon eens bellen. Niet geschoten is altijd mis ...

Link naar reactie
  • 0

Bel Louis Priem op en zeg dat ik zijn naam heb laten droppen. HIj is producent van toneel, ook buitenlucht theater, en heeft ook met films gewerkt. Dus ik weet niet of het een goede match is.

 

Maar ook al wil hij het zelf niet aan, stuurt hij je zeker de goede kant op.

 

Groetjes,

 

Jeannine

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Corrino maakt speelfilms. (Ik heb daar ooit stage gelopen :) )

 

Heeft jullie concept een lange adem?

In Nederland ligt de productietijd van een speelfilm vaak tussen de 2 en 5 jaar. (Mede door de afhankelijkheid van filmfondsen waar vaak telkens maar een deel van het budget kan worden 'opgehaald'.)

 

Het beste verdienmodel voor een speelfilm is overigens nog altijd dat van Star Wars: bergen aan merchandise (games, spellen, speelgoed, strips, verzameldingen, etc) verkopen.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.