• 0

feedback over nieuw sociaal netwerk

beste lezers, ik ben hier nieuw dus ik zal voorzichtig maar onwennig proberen dit high level forum te gebruiken.

 

Ten eerst, ik ben nog geen ondernemer. Toch loop ik wel met dit idee rond, niet zozeer omdat ik graag ondernemer wil zijn, maar meer omdat ik al enige tijd met een idee/concept rondloop wat enorme potentie heeft. Ik heb een netwerksite gemaakt met alle functies die bijvoorbeeld een hyves ook heeft. Nu realiseer ik mij dat Nederland niet zit te wachtten op een nieuw sociaal netwerk, maar ik denk wel dat er bepaalde doelgroepen zitten te wachtten op netwerken. Ik heb mijn netwerksite getest en hij werkt. Ik moet hem echter qua design nog aanpassen aan de doelgroep. Over die doelgroep doe ik niet geheimzinnig, dat worden voetballers, voetbalclubs en voetballiefhebbers. Ik heb een sterke domeinnaam vastgelegt en dus kan ik principe het product afmaken. Toch heb ik enige bedenkingen. bestaat er echt niet een dergelijk netwerk (dus echt met de functies van hyves?), en een andere uitdaging is; hoe zet ik dit netwerk in de markt met nul budget, want een netwerk is pas een netwerk wanneer er leden zijn. heeft iemand suggestie''s en tips?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Over die doelgroep doe ik niet geheimzinnig, dat worden voetballers, voetbalclubs en voetballiefhebbers. (...) Toch heb ik enige bedenkingen. bestaat er echt niet een dergelijk netwerk (dus echt met de functies van hyves?)

 

Nou, je bent in ieder geval niet de enige:

 

http://www.voetbal.nl

http://www.zamante.com/nl

http://www.sharethematch.com

 

Verder zou ik het boek van de oprichter van Hyves, "Van 3 naar 10.000.000 vrienden", aanraden om wat gevoel hierbij te krijgen. Niet echt een tipsboek, maar wel leuk om gelezen te hebben en zo meer achtergrond te krijgen bij hoe Hyves is begonnen.

Link naar reactie
  • 0

En dan heb je nog wijzijnvoetbal.nl, voetbalforum en dergelijk als een wat eenvoudiger netwerk, naast de vele pagina's en groepen die je hebt op facebook.

 

Denk dat je jezelf vooral de vraag moet stellen; wat wil je er mee bereiken en wat kan ik nu al?

 

Als je nu de site al operationeel hebt dan heb je het grootste struikelblok al weggenomen denk ik. Ik zou eens binnen jouw eigen netwerk je site onder de aandacht brengen en vragen of men zich daar wilt registreren. Ik neem aan dat je lid bent van een voetbalclub dus vraag daar eens rond wat men er van vindt en of men wilt bijdragen door lid te worden van jouw site. Als het aan slaat zal het vanzelf over waaien naar andere clubs en zo heb je voor je het weet je site bevolkt. En zo niet, dan weet je dat ook en heb je weer wat geleerd. :)

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor je reactie.

wijzijnvoetbal.nl en voetbalforum vind ik niet een volwaardig sociaal netwerk. Je kan er geen groepen op maken, foto's en video''s plaatsen, chatten, etc. Een forum is maar 1 aspect van sociaal netwerk, mijn website heeft echt alle faciliteiten bijelkaar.

maar je hebt gelijk, zelf promoten is waarschijnlijk de enige oplossing.

Link naar reactie
  • 0

He Jeroen, sorry voor de late reactie. Heb de websites even bekeken. Eerste twee websites niet echt een open platform. Voor de niet voetballer , maar wel voetballiefhebber niet erg interessant. De Engelse website daarentegen weer heel open en interessant. Zitten bruikbare features bij. Maar.............................. in Engeland dus........

Bedankt voor het meedenken.

Ik heb wel gehoord van socialsoccer.com. Deze gaat deze zomer de lucht in. Dit is volgens mij concurrentie, maar ik weet alleen dat het door een internetondernemer wordt gemaakt die meerdere voetbalwebsites (ook succesvolle) exploiteert.

Link naar reactie
  • 0

Worldface,

 

De vraag die je stelt komt in feite neer op: wat is de waarde van mijn idee? Ook al is dat idee inmiddels wat uitgewerkt en bestaat er een werkende versie.

 

Het punt is: ideeën, prototypes en eerste versies hebben geen waarde. De waarde komt pas op het moment dat mensen het gaan gebruiken. Hoe ze het gaan gebruiken is in dit stadium niet te voorzien. Dat zul je moeten afwachten.

 

Je kunt er in elk geval niet vanuit gaan dat mensen je website gaan gebruiken op de manier die jij voorziet. Vrijwel alle succesvolle bedrijven zijn ooit gewoon begonnen en pas later ontdekten de oprichters wat ze precies aan hun klanten konden bieden waarvoor die klanten bereid zijn te betalen. Denk Facebook, Google of TomTom.

 

Dus lanceer de site gewoon en ontdek hoe je bezoekers hem gebruiken. Verander de site op basis van die ervaringen en ga op basis van het gebruik zoeken naar een verdienmodel. Aanvankelijk geen budget vrijmaken voor marketing. Dat doe je pas als je een duidelijke inkomstenstroom hebt gesignaleerd.

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, dat bedoel ik ook met een netwerk. Er is pas sprake van een netwerk wanneer je een volwassen aantal deelnemers hebt. Dus volstrekt met je eens. Het product heeft nu geen enkele waarde. Ik heb wel een verdienmodel voor ogen, echter ook dit zal zich moeten bewijzen. Budget voor marketing is er niet dus dit vergt creativiteit. Ik focus me nu eerst op het design. Er moet sprake zijn van een open karakter en dat is nog zwak. Trouwens wees gerust, ik plaats mij niet in het rijtje van oprichters die jij noemt. Deze nobody moet zich nog bewijzen. Leuk forum trouwens, eindelijk een plek waar je reacties krijgt.

 

Ik zal proberen ook regelmatig een bijdrage te leveren.

bedankt henny

Link naar reactie
  • 0

 

Google eens op The Lean Startup van Eric Reiss. Dat gaat precies over met minimale middelen zo snel mogelijk stappen vooruit maken om richting te bepalen (aanpassen concept op basis van feedback). De basis van die 'filosofie' ligt bij internet start-ups.

Link naar reactie
  • 0

Teamlink.nl inclusief met apps, reminders voor je website, prachtige statistieken en zelf een functie in de app die bepaald wie pils moet halen. Koppeling met voetbal.nl, om die data heeft amstel een sociaal netwerk gebouwd.

 

Het gaat om amateurvoetbal en het is echt leuk gedaan. Foto's kijken van de tegenstander enzo. Wij hebben het gebruikt dit seizoen voor ons team.

 

Verder is voetbalzone een prachtige community, niet echt een sociaal netwerk maar de content heeft een giga pullfactor en ze hebben veel leden.

 

Met het huide social media landschap is het zelfs makkelijker om iets nieuws te lanceren. Lees even hoe pinterest.com zo hard is gaan groeien.

Link naar reactie
  • 0

Als je van plan bent om een boek te lezen. Facebook van Ben Mezrich is een aanrader. Op de cover staat " Het krankzinnige verhaal van twee nerds die per ongeluk de grootse netwerksite ter wereld oprichten."

 

Ik denk dat " per ongeluk" hier een aardige sleutelwoord is tot dit succes. Een ander woord voor het succes van Zuckerberg is (ongelooflijk veel) mazzel. Dat zal je zeker nodig hebben als je nul budget hebt om te promoten.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

 

WorldFace, je vertelt dat je je eigen netwerk hebt getest en dat hij werkt, maar dit betekent nog niet dat hij feilloos is of voldoet aan de wensen van je doelgroep. Kan je je site niet een soort beta-test laten ondergaan bij een selecte groep gebruikers?

Gebruikers zijn toch essentieel om je idee te laten slagen.

 

Met die feedback kan je zaken verbeteren en/of overwegen om aan te passen. Als ondernemer heb je soms oogkleppen op, waardoor je je product/dienst soms niet meer objectief kan beoordelen.

 

Ik zou mij niet laten ontmoedigen om het feit dat een idee al bestaat. Wellicht is jouw idee beter of heb je een bepaalde doelgroep die nog niet volledig word bediend in hun behoefte. In mijn ogen is er altijd ruimte voor mee, het is alleen wel van belang om duidelijk te hebben (en te communiceren) waarom ze jou moeten kiezen boven de andere spelers.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 80 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.