• 0

Wat vinden jullie van AdvertentieMatch.nl - Vraag & aanbod van advertentieruimte

Omschrijving van je concept:

AdvertentieMatch.nl is een nieuw landelijk platform dat vraag en aanbod van offline advertentieruimte bij elkaar brengt. Van een grote steiger in de stad tot op een zeil in het weiland langs de A2 en van de zijkant van vrachtwagens tot op de shirts van een meidenjaarclub: overal past reclame op! Deze site biedt bedrijven de kans om aan een nieuwe vorm van marketing te doen en extra op te vallen. Voor aanbieders van advertentieruimte is AdvertentieMatch.nl daarentegen een makkelijke manier om in contact te komen met geïnteresseerde bedrijven. En wie origineel is, heeft veel meer advertentieruimte beschikbaar dan hij denkt. Dat levert geld op!

 

AdvertentieMatch.nl is een intelligente website. Hij is aangesloten op diverse registers, zoals het CBS en geeft de adverteerder direct inzicht in omgevingsfactoren. Zaken als inkomensgegevens, opleidingsniveau, bevolkingsopbouw en inbraakcijfers van de nabije omgeving, bepalen of het wel of niet aantrekkelijk is om ergens een bepaald product te promoten. AdvertentieMatch.nl werkt volgens een biedsysteem en is te vergelijken met de werking van Marktplaats. Dankzij de beschikbare gegevens, kan de potentiële adverteerder goed inschatten wat voor hem de waarde van aangeboden advertentieruimte is.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We hebben zelf het gedeelte webdesign en functionaliteit gedaan. Programmeren is uitbesteed.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Veel mensen bezitten advertentieruimte. Alleen beseft bijna niemand dat. Denk maar eens aan winkels in een verbouwing, de laptopschermen in de plaatselijke electronicawinkel of de shirts waarmee een studentenvereniging op stap gaat. Die ruimte is geld waard. In een tijd waarin bedrijven extra hun best doen om op te vallen, bestaat er grote interesse in nieuwe manieren van adverteren. Onze uitdaging is dan ook om het marketingbudget van bedrijven zo efficiënt mogelijk te laten benutten, en om particulieren en/of bedrijven wat extra's te laten verdienen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er is in deze vorm nog geen landelijk platform waarin advertentieruimte wordt aangeboden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Misschien wat extra functionaliteiten, bugs, en wat optimilisatietips in het algemeen.

 

https://bitly.com/HtvqTH

 

 

www.iholding.eu

www.ardeka.nl

www.advertentiematch.nl

www.exqlusiv.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 1

Op verzoek. ;)

 

Hallo Remy,

 

het idee is best aardig. Het zal even een uitdaging worden om voldoende traffic op je site te krijgen maar ook daar liggen best mogelijkheden.

 

Qua teksten (en dan met name typo's) rammelt het (abri's, abir's etc). Dat haalt het "proffesssionneele" karakter altijd meteen naar beneden. Gewoon eens na laten lezen door een kritische tante, oom, neef, broer, zus etc.

 

Aan je belangrijkste invulscherm (een advertentie opgeven) kun je merken dat je de inbreng mist van iemand die kennis heeft van hoe je een site qua intuïtie goed in elkaar zet. Daar is nog veel winst te halen.

 

Vraag anders eens een offerte bij John Bouwmans, Henri Kroeze of Ruben van den Oord, die tillen het hele zaakje misschien wel binnen die 2 weken naar een hoger plan.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Reacties op eerder bericht.

 

Plaats hem even opnieuw hier en probeer de teksten dan een stuk minder wervend en een stuk meer objectief te maken. Hoe werkt het systeem precies? Hoe ga je klanten werven (hopelijk niet door op andere forums soortgelijke berichten als bovenstaande te plaatsen) Hoe komt vraag en aanbod samen? Moeten mensen dat zelf maar uitzoeken of maak jij de match en het materiaal? En bestaat er niet al zo iets?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vind het een prima idee. Deze vorm van adverteren werd een tijdje geleden omschreven als ambient media. Je kan actief op zoek gaan naar ongewone reclamedragers en vraag & aanbod acrtief bemiddelen. Persaandacht voor opvallende campagnes is aandacht voor jullie. Helaas heb je daarvoor geen goeie merknaam. Te beschrijven. Geen verbeelding.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoor ik daar mijn naam voorbijkomen? ;)

 

Hallo Remy,

 

Bij dit soort sites heb je altijd twee soorten gebruikers. In jouw geval de mensen die advertentieruimte aanbieden en de mensen die willen adverteren. Op de pagina "Zo werkt het" bedien je alleen de eerste groep. Voor de andere groep kan ik geen heldere informatie vinden. Met het vage "Neem een pakket af" (wat voor pakketten heb je?) en opmerkingen in je algemene voorwaarden over "credits" is het mij in elk geval niet duidelijk geworden.

 

Ook is het mij niet gelukt om op een advertentie te reageren. Ik klik op "contacteer de adverteerder", dan krijg ik de melding dat ik me eerst moet registreren en dan heb ik vervolgens alleen de keuze uit het plaatsen van een gezocht advertentie of het inschrijven voor de mailing.

 

Je hebt naar hartelust geleend van andere sites. Daar is niets mis mee, behalve als ik lees "Jullie kunnen dan informatie uitwisselen en een afspraak maken om de kamer te gaan bekijken" ... ;D

 

Technisch gaat het hier en daar niet goed (zie plaatje).

 

Groet,

 

John

AdvertentieSite.thumb.jpg.351b3d7a94012eb9151027fe9ef97a5f.jpg

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie, hoe bedoel je precies "Daarvoor heb je geen goede merknaam"?

 

Dan loopt er ineens een campagne met reclame op de bovenkant van politiepetten. Gaat alle aandacht naar de adverteerder en het reclamebureau, want de journalist wil best aandacht besteden aan de leverancier van de media maar AdvertentieMatch klinkt helemaal niet creatief.

 

Je kan altijd reuring maken in je eigen media.

 

Of een blog beginnen over Ambient Media met een inspirerende naam. Popads. Eyepop. iPop. pop-i.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoor ik daar mijn naam voorbijkomen? ;)

 

Hallo Remy,

 

Bij dit soort sites heb je altijd twee soorten gebruikers. In jouw geval de mensen die advertentieruimte aanbieden en de mensen die willen adverteren. Op de pagina "Zo werkt het" bedien je alleen de eerste groep. Voor de andere groep kan ik geen heldere informatie vinden. Met het vage "Neem een pakket af" (wat voor pakketten heb je?) en opmerkingen in je algemene voorwaarden over "credits" is het mij in elk geval niet duidelijk geworden.

 

Ook is het mij niet gelukt om op een advertentie te reageren. Ik klik op "contacteer de adverteerder", dan krijg ik de melding dat ik me eerst moet registreren en dan heb ik vervolgens alleen de keuze uit het plaatsen van een gezocht advertentie of het inschrijven voor de mailing.

 

Je hebt naar hartelust geleend van andere sites. Daar is niets mis mee, behalve als ik lees "Jullie kunnen dan informatie uitwisselen en een afspraak maken om de kamer te gaan bekijken" ... ;D

 

Technisch gaat het hier en daar niet goed (zie plaatje).

 

Groet,

 

John

 

Bedankt voor de reactie, ik heb e.e.a. doorgevoerd. Op welke browser bekeek je de site?

 

Met vriendelijke groeten,

 

Remy

www.iholding.eu

www.ardeka.nl

www.advertentiematch.nl

www.exqlusiv.com

Link naar reactie
  • 0

Begrijp ik goed dat het businessmodel is dat adverteerders zich moeten registreren en aan jullie betalen, om in contact te komen met de partij achter de aangeboden advertentieruimte? Het lijkt me dat je daarmee hoge drempels hebt ingebouwd om klanten binnen te halen. Eerst moet een potentiële adverteerder jullie site vinden, dan moet hij geïnteresseerd raken door een anonieme en soms nogal vage beschrijving van een advertentieruimte, dan moet hij zich registreren, vervolgens betalen en dat alles in de hoop dat hij daarna teruggebeld wordt. Ik vind het idee wel leuk, maar dit lijkt me een taaie conversietunnel.

 

Er staan in het algemeen te veel taalfouten in de teksten op de site, de voorbeeldadvertenties, de voorwaarden etc. (met jou merk, met een zijl en reclametekst erop, degene die de advertentie plaatst betaald niets, weiland reclame). De site maakt daardoor een amateuristische indruk.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie, hoe bedoel je precies "Daarvoor heb je geen goede merknaam"?

 

Of een blog beginnen over Ambient Media met een inspirerende naam. Popads. Eyepop. iPop. pop-i.

Pop eye.nl (een naam die al redelijk bekend is) is op dit moment blijkbaar gewoon te koop. (ik heb er even een spatietje tussengezet) en dan als tagline: power to the people

 

Link naar reactie
  • 0

Op welke browser bekeek je de site?

Ik vermoed dat jij Safari gebruikt, want dat is de enige browser waar het probleem bij mij niet optreedt ...

 

Ik gebruik Chrome en Safari op Mac, beide geen probleem.. hmm

 

Met vriendelijke groeten,

 

Remy

www.iholding.eu

www.ardeka.nl

www.advertentiematch.nl

www.exqlusiv.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Remy,

 

Sowieso denk ik dat het een goede manier is om mensen met aanbod en wensen bij elkaar te brengen. Het is misschien zelfs interessant voor onszelf, maar daar gaat het hier niet om.

 

Een aantal punten die ik zag die mogelijk verbetering zouden kunnen opleveren:

[*]De donkerblauw is een goede kleur, maar wel heel hard. Door overmatig gebruik kan ik mijn niet concentreren op hetgeen waar jij mij op wilt laten concentreren. Bijv. de categorieën aan de rechterkant komen heel dominant over

[*]Zoeken is natuurlijk een goede manier van snel je advertentie plek vinden, maar als ik bijvoorbeeld 3903 invul komt er geen resultaat. Tip: Laat altijd iets zien, bijv. in de buurt of een knop naar een andere pagina.

[*]Waarom is er een knop "Ik zoek advertentieruitme" rechtsboven. Ik ben toch al op de pagina waar ik deze kan zoeken?

[*]REGEL: plaats maximaal 3 a 4 punten op je website om aandacht te trekken, want bij meer punten werkt het averechts

 

(kijk naar website layouts van de grootheden als www.dropbox.com , www.mailchimp.com )

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.