• 0

bestuurdersverzekering?

Hallo,

Ik ben mede eigenaar van een bedrijf in de financiele sector. Wij handelen op de beurs, en hebben geen klanten want we doen zaken op de beurs zelf. Een soort hedge fund, maar dan met ons eigen vermogen en geen participaties oid.

 

Nu een kleine vraag : we hebben geen enkele verzekering. Ook de bestuurders hebben dat niet. Enerzijds is ons risico laag want we hebben geen eigen pand (we huren), geen auto's of ander materieel.

 

Wat zijn onze bedrijfs risico's? We kunnen natuurlijk failliet gaan. En misschien hebben we dan wel iets slordigs wat we gedaan hebben of iets dergelijks. Kunnen we ons daarvoor verzekeren? En hoeveel kost dat *ongeveer* ? Nu hebben de bestuurders / handtekening zetters geen enkele baat of extra salaris voor hun werk.

 

Dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Wat zijn onze bedrijfs risico's?

Er van uit gaande dat er ook geen personeel in dienst is zijn de voornaamste risico's faillissement, fraude, bedrijfsaansprakelijkheid en bestuurdersaansprakelijkheid

 

En hoeveel kost dat *ongeveer*

 

 

[*]faillissement: geen verzekerbaar risico

[*]fraude: interne fraude verzekerbaar, maar voorkomen door goede taakscheidinge en controleprocedures is beter dan genezen

[*]bedrijfsaansprakelijkheid: aanname:geen personeel, geen klanten, dus alleen een derdenrisico (bezoekers en op bezoek ) voor zaak- en letselschade. Premie is meestal omzetgebaseerd, maar zal niet boven de 200-300 Euro uitkomen

[*]bestuurdersaansprakelijkheid: verzekerbaar, maar financiële instellingen komen niet in aanmerking voor basisdekkingen met vaste premies, zal dus altijd een maatwerk offerte voor aangevraagd moeten worden. Acceptatie, premie en eigen risico afhankelijk van kennis en ervaring bestuurders , aard werkzaamheden, balanstotaal, omzet en het gewenste/aangeboden verzekerde bedrag. Tarief kan - ivm geen klanten - meevallen (ik schat onder de € 1.000,- per jaar voor alle bestuurders tesamen)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Mja, we hebben wel een klein aantal werknemers (3). Wat is het verschil?

Dat je er een stapel relevante risico's bijkrijgt. O.a.

[*]Verregaande werkgeversaansprakelijkheid

[*]werkgeversaansprakelijkheid verkeersrisico's

[*]loondoorbetaling bij Ziekte

[*]verplichtingen Arbobesluiten

[*]Wet Verbetering Poortwachter

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Mja, we hebben wel een klein aantal werknemers (3). Wat is het verschil?

Dat je er een stapel relevante risico's bijkrijgt. O.a.

[*]Verregaande werkgeversaansprakelijkheid

[*]werkgeversaansprakelijkheid verkeersrisico's

[*]loondoorbetaling bij Ziekte

[*]verplichtingen Arbobesluiten

[*]Wet Verbetering Poortwachter

 

 

[*]Verregaande werkgeversaansprakelijkheid

[*]werkgeversaansprakelijkheid verkeersrisico's

Werknemers komen de deur niet uit voor ons. Struikelen over een kabel is het ergste wat kan gebeuren. Als dat nu gebeurt moeten we ziekte kosten dokken? En als het bedrijf dat niet kan, dan de bestuurders?

 

Laatste twee zeggen mij niets, zal eens googlen

 

(en in ieder geval : dank!)

 

Link naar reactie
  • 0
Werknemers komen de deur niet uit voor ons.

Ook niet incidenteel voor post halen/brengen, gebak voor jarige, boodschappen voor de lunch, en vis of snacks op de vrijdag?

 

Struikelen over een kabel is het ergste wat kan gebeuren. Als dat nu gebeurt moeten we ziekte kosten dokken

Het ergste wat - naar mijn idee - kan gebeuren is een werknemer die zeer langdurig ziek wordt, daarvoor hoef je niet over een kabel te struikelen. Voor werknemers met een vast dienstverband bedraagt de loondoorbetalingsplicht 104 weken, en je loopt - als je geen WGA eigen risicodrager bent - het risico op een verhoogde WGA premie die je de komende 10 jaar vele tienduizenden Euro's extra werkgeverslasten op kan leveren.

 

En als het bedrijf dat niet kan, dan de bestuurders?

Waarom zou het bedrijf dit risico niet kunnen dragen?

Andersom redenerend: als je als bestuurder weet dat het bedrijf het risico niet kan dragen en je doet er vervolgens niets aan (niet vermijden, niet beperken, niet overdragen o.a. verzekeren), dan zou ik als slachtoffer/claimant zeker een beroep op onbehoorlijk bestuur / bestuurdersaansprakelijkheid doen. Of dat ook kans van slagen heeft is weer een andere vraag...

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.