• 0

Website Check: Studio Zelden | Productfotografie voor webwinkels

Omschrijving van je concept:

Studio Zelden | Productfotografie voor webwinkels is een fotostudio die zich uitsluitend richt op de webwinkel markt.

We fotograferen in de studio en op locatie.

Naast alle gangbare producten die gefotografeerd kunnen worden doen we ook kleding fotografie, en binnenkort ook 360˚ fotografie.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Opzet en design heb ik zelf gedaan, ik heb naast fotografie ook een grafische achtergrond.

Content, indeling en copy zijn opgezet door mij en daadwerkelijk geschreven door een copywriter / communicatie adviseur.

Development is gedaan door een developer hiervoor is een drupal omgeving gebruikt

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Doelgroep aanspreken. Staat de juiste informatie op de homepage

Hoe kan ik voor meer / goede offerte aanvragen zorgen

Doelgroep overtuigen van het nut van goede productfotografie en de waarde van de investering die daarbij hoort.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er is best wat concurrentie op deze markt, een aantal productfotografen bieden dan ook vrijwel exact hetzelfde aan.

Ik wil deze onderneming onderscheiden door een kwalitatief hoge uitstraling. Zowel in het design als in de tekst moet alles dus helemaal netjes en foutloos zijn. Dit vakgebied gaat om presenteren.

Geen goedkope uitstraling, wel scherpe tarieven.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- Eerste indruk?

- Stel dat je een mode webwinkel hebt, is onze kleding fotografie dienst dan overtuigend?

- User interface, zijn er nog punten in de website die gebruiks vriendelijker kunnen?

- Wat vinden jullie van de indeling van de tarieven?

- Zien jullie nog SEO punten die ik heb laten liggen?

- Missen jullie nog iets op de website?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb de website op juridische merites gescand en mis nog algemene voorwaarden (dat kunnen eventueel die van de FotografenFederatie worden), een privacy statement en een disclaimer.

 

Qua layout zijn de alt texts in de info bar niet geheel congruent.

 

Succes ermee !

Jurist bij JuridischAdviesVoorBedrijven.nl: www.juridischadviesvoorbedrijven.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Bastiaan,

 

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- je slider lijkt een random timer te hebben waardoor het ene beeld langer blijft staan dan het andere; soms blijft een serie foto's zelfs maar een fractie van een seconde staan; in alle gevallen is de tijd te kort om de tekst aan de rechterkant te kunnen lezen; door op de getallen onder de slider te klikken verwacht ik die stil te kunnen zetten om te tekst te lezen, maar dat werkt niet, ook dan blijft de slider soms minder dan één seconde op de gekozen positie staan

 

- in slider beeld 3 loopt de eerste zin niet goed; in slider beeld 4 loopt de tekst uit het kader

 

- als ik de overige tekst op je homepage probeer te lezen, leidt die slider mij behoorlijk af

 

- ik vraag me af of zo'n reclame-tweet op je homepage (over een jarige zoon) past bij de uitstraling die je zegt na te streven

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

John, wat voor browser (ook versie nummer) gebruik je? wellicht is deze over het hoofd gezien bij het testen.

Lijkt me eerlijk gezegd niet logisch dat IE 9, Firefox 11, Safari 5.1 en Google Chrome 15 over het hoofd zijn gezien. ;D

 

Zal dus wel aan Vista liggen ...

Link naar reactie
  • 0
Lijkt me eerlijk gezegd niet logisch dat IE 9, Firefox 11, Safari 5.1 en Google Chrome 15 over het hoofd zijn gezien

 

Huh? Geen Skyfire? ;D

 

Anyway, in Skyfire for Ipad, (mijn favoriete browser) slaat de slider vanaf beeld 4 helemaal op hol. Gaat als een bezetene heen en weer tussen 1 en 4, 2 en 4, 3 en 4 enz enz

 

@John: de postcountdrempel is inderdaad verwijderd, bij wijze van experiment.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

@Mauritz: ik ga er even vanuit dat deze site als een business-to-business bestempeld kan worden. Dus van een consumentenaankoop is dan geen sprake.

 

Is er dan een verplichting om ook een privacy verklaring te plaatsen?

En welke meerwaarde zie jij in het plaatsen van een disclaimer? (Met welke inhoud?)

 

Algemene voorwaarden gelden niet alleen bij consumentenkoop. Indien de site i.c. evenwel strikt b2b is en het geen webwinkel betreft waar transacties worden gedaan, dan bestaat er geen wettelijke verplichting om de algemene voorwaarden op de site te zetten. Ik zou ze wel met de offerte meesturen. En deponeren bij de KvK. Zelf zou ik de algemene voorwaarden toch op de site plaatsen om eventuele toepasselijkheidsperikelen te vermijden. Just to be on the safe side.

 

Een disclaimer zou (bijvoorbeeld) kunnen inhouden dat eigenaar niet verantwoordelijk is voor de inhoud van de links, of verspreiding van malware via de site, of het goed functioneren van de site, de breedbandverbinding etc etc. Daarnaast eventueel het doel van de website en de voorwaarden die er gelden aan het gebruik van de website.

 

Privacy statement mag er van mij ook op, ivm verstrekken persoonsgegevens, cookies, IP-log, tbv alle gebruikers van de site. Omdat gebruikers hun persoongegevens kunnen achterlaten bestaat er een informatieplicht over wat er met die gegevens gebeurt.

 

Uiteraard zou ik nooit adviseren om de zaak niet juridisch dicht te timmeren. Buiten juridische meerwaarde of noodzaak van een privacy statement of disclaimer is het hanteren ervan m.i. een kwestie van netetiquette.

Jurist bij JuridischAdviesVoorBedrijven.nl: www.juridischadviesvoorbedrijven.nl

Link naar reactie
  • 0

In Firefox op OSX:

 

- Achtergrond van je twitterbox in te kort.

- Facebook knoppen bovenaan niet helemaal goed uitgelijnd.

- Ik zou wat meer voorbeelden toevoegen van verschillende producten. Bij de pagina 'Kleding fotografie' doe je dat heel goed.

- Ik vind persoonlijk een overzicht van alle bestaande webshop oplossingen nogal overbodig. ("Informatie")

- Fotograferen jullie ook grote voorwerpen zoals auto's?

Link naar reactie
  • 1

Beste Bastiaan,

 

Leuke en frisse website.

Ik heb gekeken naar conversie mogelijkheden van de website:

 

Website layout Tops:

 

[*]Actie knoppen

[*]Wisselende voorbeelden

[*]Product gelijk in beeld

 

Website layout tips

 

[*]Home pagina redelijk druk (veel verschillende stijlen (rechte lijnen, rondingen, glans en kleurverloopjes) en kleuren gebruikt)

[*]Tarieven informatie is niet duidelijk (kijk bijvoorbeeld naar "Kleding Fotografie vanaf 22,50" dit is niet duidelijk terug te vinden bij "Tarieven"

[*]€ 50 korting heel goed, trekt de aandacht, mogelijk kijken naar grijze vlak en de tekst daarin, als deze er niet zou staan zou je dan meer of minder conversie krijgen?

[*]Het logo is natuurlijk een plaatjes, alleen je belangrijkste tekst ook; "Productfotografie voor webwinkels" (dit zal je niet helpen bij het vindbaar worden in Google. Dit moet een html tekst zijn (liefst H1). Denk ook aan synoniemen voor het woord webwinkel > webshop

 

Succes

 

Link naar reactie
  • 0

Bastiaan,

 

Om te beginnen complimenten voor je website! Je weet perfect voor wie je werkt, wat het probleem van je doelgroep is en welke oplossing jij daarvoor in de aanbieding hebt. Deze drie-eenheid komt zeker op de homepage prima tot uitdrukking en wordt op andere pagina's subtiel herhaald. Knap werk! Je foto's spreken wat mij betreft ook voor zich, hier is een professional aan het werk.

 

Ik zie ook nog wat mogelijkheden voor verbetering, anders had ik natuurlijk niet gereageerd ;-)

 

Eerst maar wat SEO dingetjes:

 

Aquaster maakt een goede opmerking over de SEO-mogelijkheden van je logo, je haalt daar nog niet uit wat er in zit. Jij hebt dit nu staan:

 

   

   Home

 

Een website als Zappos gebruikt ook het logo al voor SEO doeleinden. Kijk bijvoorbeeld eens naar hun code:

 

Go to the Zappos.com homepage!

 

Het gaat hier vooral om de title en alt, deze worden door Google gelezen en geven een indicatie waar de afbeelding over gaat. Dit is simpel aan te passen in de code, een leuke quick win.

 

Op nog niet alle pagina's waren de titles en descriptions ingevuld / geoptimaliseerd. Ik zag bijvoorbeeld op de pagina's Kleding fotografie en Offerte nog wat witte vlekken.

 

Ik ben alleen nieuwsgierig naar de reden waarom ik zo nu en dan jouw keywords 'hard gecodeerd' tegenkom in de descriptions? Ik bedoel descriptions als:

 

(webshopfotografie, productfotograaf) Sinds 2008 ben ik mij gaan specialiseren in de levering van hoogwaardige productfotografie voor webwinkels.

 

Google zegt geen waarde te hechten aan de description, deze is exclusief bestemd voor zoekers, voor opname in de resultatenpagina's van zoekmachines. Ik vraag me af hoe mensen reageren op een descriptions die meteen begint met zoekwoorden. Het komt op mij een beetje over als spam maar misschien is dat een persoonlijke perceptie.

 

Ik twijfel nog een beetje of ik jouw navigatie helemaal top vind. Ik vind deze niet overal even duidelijk en ik betwijfel of deze helemaal aansluit bij hetgeen jouw doelgroepen op je website willen uitvoeren. Ik ken jouw bedrijf en branche natuurlijk niet, maar uit de losse pols zou ik zelf kiezen voor iets als:

 

- Home

- Productfotografie: met daar misschien wel een dropdown menu met de verschillende producten waar je ervaring mee hebt. Je laat al fietsen, voedsel, hardware zien naast de kleding. Geef hier ook meer een porfolio functie aan. De shops waarvoor je optimaliseert kunnen voor klanten het laatste duwtje zijn. Dit vind ik ook een prima toevoeging. Die gegevens zou ik niet als separate pagina terug laten komen maar als bevestiging dat klanten bij jou aan het goede adres zijn omdat jij hun webshop kent en ondersteunt. Ik zou deze als een soort widget heel vaak laten zien.

- Fotobewerking: mogelijke nabewerkingen die je kunt uitvoeren

- Mobiele studio

- Tarieven

- Huur ons in: offerteformulier, mogelijkheden voor inhuur door derden

- Over ons

- Contact

 

Het is niet heel afwijkend van wat je nu hebt alleen denk ik wat logischer voor jouw primaire doelgroep. Je wilt als mogelijke klant toch weten wat jij precies fotografeert, wat jouw aanvullende diensten zijn, wat het kost, wie de fotograaf is en als dat allemaal bevalt hoe je die fotograaf in kunt huren.

 

Ik heb trouwens wat moeite met het menu-item 'Informatie'. Dit leek me eerst een doublure van Over ons. De informatie die je daarin aanbiedt hoort volgens mij niet zo prominent op je site te staan, is ondersteunend aan je hele verhaal.

 

Wat ik nog wel mis aan je site, zijn de testimonials die je claim dat goede fotografie omzetverhogend werkt, ondersteunt. Zou ik zeker achter aan gaan jagen...

 

Laatste vraag nog. Ik vind je pagina Kleding fotografie erg goed. Is het mogelijk om daar de nabewerkingen en een aantal aan toe te voegen? Je krijgt dan als het ware een micro-offerte: 15 budget foto's, schoon gesneden met schaduw minus de 50 euro korting > nu bestellen!

 

Al met al een goede website en een prima basis om op voort te borduren!

 

Succes!

 

iOptimize

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Bij een "mobiele studio" heb ik het idee van een vrachtwagen(tje) met alle apparatuur erin waar dan ook de foto's in gemaakt worden. Als ik in tweede instantie begrijp dat je alleen met je apparatuur in je kofferbak naar de klant rijdt valt dat een beetje tegen.

 

Op de pagina met je aanbieding mis ik het menu.

 

Op je "over ons" pagina heb je het over een "Megapakket", maar dat heb ik verder nergens terug kunnen vinden.

 

Op je "contact" pagina staat "Druk op een van de knoppen voor een bestel-, offerte-aanvraag- of contactformulier." Waar vind ik de "bestel-knop"?

 

Op je pagina over kledingfotografie staat "Bekijk alle alle tarieven".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.