• 0

Zonnebril/Contactlenzen webshop!

Omschrijving van je concept:

Beste mensen van het forum,

 

Ik ben Freek van Aerle, 21 jaar en student van de opleiding Technische Bedrijfskunde in Eindhoven. Ik ben afgelopen maanden bezig geweest met starten van een onderneming. Ik ben een webshop begonnen voor Zonnebrillen en Contactlenzen. Dankzij mijn vader, die een optiek zaak heeft, ben ik in contact gekomen met de leveranciers van zonnebrillen en contactlenzen. Na een paar afspraken te hebben gehad heb ik met beide leveranciers een contract afgesloten. Ik mag op mijn webshop top merken zoals Ray Ban, Versace, Coopervision, Johnson & Johnson gaan verkopen.

 

Mijn site, Fuva.nl is nu zo'n 3 weken echt online. Ik heb al wat bestellingen gehad maar de website wordt nog niet goed bezocht. Weinig mensen die via google op mijn site komen. Ik ben ook al druk bezig met het optimaliseren van mijn site. DIt kost echter enorm veel tijd en daardoor heb ik pas 1 onderdeel af. Het betreft het onderdeel de Ray Ban Aviators : fuva.nl/Ray-Ban/Aviators

 

Ik moet het dus vooral hebben van vrienden (van vrienden). Ik ben ook van plan om binnekort te gaan flyeren en een artikel in de krant te laten zetten. Dit wil ik pas doen wanneer mijn site 100% af is. Ik moet op dit moment nog zon 1000 zonnebrillen toevoegen. Ik heb alle modellen/kleuren van de merken die op mijn site staan, ze staan echter nog niet online in mijn shop.

 

Maar mijn vraag is wat jullie van mijn website vinden ( graag feedback) en hoe ik aan meer klanten kan komen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Freek van Aerle

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De site ingericht zoals die nu is.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een leuke uitdaging, ik wil een leuk bedrijf waarmee ik mensen blij kan maken. Mijn maindoel is niet geld maar plezier.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik wil met een goed prijs deze luxe producten betaalbaarder maken voor mensen met minder geld. Ik wil blij klanten, tevreden klanten. Ik wil dat mensen mijn site als een positieve ervaring ervaren.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Over andere verkoopmogelijkheden. Verbeterpunten. Advies van andere webshophouders. Feedback over de uitstraling van de site.

 

 

www.fuva.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij alle tips en feedback die je al gehad hebt wil toch even toevoegen:

 

Als je een professioneel logo laat ontwerpen met een bijpassende banner, zou dit de gehele uistraling

van je winkel al ten goede komen. Als je straks gaat flyeren en advertenties neer gaat zetten, wil je toch

zeker professioneel, zakelijk en serieus overkomen? Verder: neem de tips die al gegeven zijn serieus,

een concurrerende webwinkel maken is zeer moeilijk tegenwoordig.

 

Sander

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Je zit in een moeilijke en zwaar beconcurreerde markt. Dat is lastig, je moet usp's hebben en die mis ik nu.

 

Google is net topsport,het kost veel bloed zweet en tranen, zeker met veel tegenstanders is het lastig een podiumplek te krijgen. Je moet alles optimaliseren, dat zeker, maar iedereen blijft trainen, je moet content blijven vernieuwen en blijven toevoegen. En veel links naar je website krijgen (noem het fans). Een klein voorsprongetje kun je krijgen met een generieke domeinnaam.

 

Je website moet je doelgroep aanspreken. Je hebt het zelf over een volledig assortiment maar misschien is dat wel fout. Ga een dagje in je vaders winkel zitten en kijk of je types, merken en kleuren kan verdelen onderleeftijdsgroep en misschien geslacht. Wellicht blijkt dat 8/10 klanten tussen 20 en 30 met een zomerse kleur modelletje wayfarer naar buiten komt.

Misschien zoeken die op internet wel naar gekleurde rayban wayfarer en niemand, inclusief jijzelf is daarmee bezig maar enkel gefocust op de meest generieke zoekwoorden.

 

Kortom, zoek naar mogelijkheden, niches, kans is groot dat je met 10 losse niche-websites wel een compleet verzadigde markt langzaam kunt aanvreten.

 

Zelf ben ik als experiment een webshop begonnen een jaar geleden met zonnebrillen (goedkopepilotenbril.nl / goedkopewayfarer.nl / goedkopezonnebril.com). Daarmee heb ik een niche gepakt die dichtbij mezelf ligt: ik ga graag naar festivals, naar terassen (daarna kroeg in), op vakantie en wil een zonnebril op zodra de zon gaat schijnen. Ze raken dus kwijt, gaan kapot en wil er een op werk, thuis en in de auto. Conclusie is goedkop, veel (gemiddeld 2.5 bril per order) en makkelijk kunnen sharen op Facebook en twitter. Het is een grap gebleven en ik adverteer niet meer maar je kan er in de zomer prima een parttimer mee aan het werk houden.

 

Succes! Je zal nog moeten sleutelen. Misschien wel uitsluitend jonge fotomodellen, felle kleurtjes, instagram filters over je foto's en een helvetica font-type ;)

Link naar reactie
  • 0

Het is alweer even geleden dat ik op dit topic heb gereageerd. Ik ben ingegaan op al jullie reacties. Ik heb mijn site aangepast, www.Fuva.nl, heb een voorraad aangeschaft. Hierdoor heb ik een hele goeie usp erbij, levertijd van 1 dag.

 

Wat ik me nog wel afvraag. Ik heb een paar keer gelezen over meerdere groothandels die mijn merken verkopen. Ik heb me sufgezocht op het internet maar ik kan gewoon niks vinden. Ik heb er 1 en tot nu zijn alle andere leveranciers leveranciers van nepbrillen

www.fuva.nl

Link naar reactie
  • 0

Verkoop je nou zonnebrillen (header) of zonnenbrillen (onder Home) ... ;)

 

Nog wat aanvullende opmerkingen:

 

- ik mis bij heel veel producten een (korte) omschrijving

- het zou handig zijn als de "zoek op prijs" functie apart zou werken voor zonnebrillen en contactlenzen

- het lettertype is vaak te klein om prettig te kunnen lezen

- "Gratis verzendkosten" mag je veranderen in "Gratis verzending" of "Geen verzendkosten"

- loop je teksten nog even na op taalfouten (bijv. "op zoek" schrijf je los)

- en maak een keuze hoe je je bezoekers aanspreekt (met "u" of "je")

Link naar reactie
  • 0

Hoe komt de home page op u over?

Tja, allereerst houd ik persoonlijk niet van wisselende banners (leidt mij af tijdens het lezen). Verder vind ik 3 keer je logo boven de fold wat (te) veel van het goede. Je hebt duidelijke menu-keuzes voor zonnebrillen, contactlenzen en tips/hulp, dus de functie van die drie vakken daaronder snap ik niet en vind ik eigenlijk zonde van de ruimte. De kreet "goedkoop bestellen" spreekt mij niet aan (je producten zijn duur of goedkoop, niet je bestelproces). De logica waarom product 1 uit je top 5 rood is ontgaat mij. En ik zou eerder een product extra uitlichten als ik er met de muis overheen ga dan dat ik het zou vervagen zoals je nu doet. De tekst onderaan de pagina staat wat mij betreft rechts te dicht tegen het plaatje aan. In die tekst zeg je dat je de producten gratis levert, dat is natuurlijk niet zo (je verzendt ze alleen gratis). En als ik wat meer technisch kijk vraag ik me af waarom je laatste twee menu-keuzes een extra niveau in de link hebben en waarom je de

tag niet beter benut hebt voor je vindbaarheid.

 

Om maar een paar dingen te noemen ... ;)

Link naar reactie
  • 0

Hierdoor heb ik een hele goeie usp erbij, levertijd van 1 dag.

Ik zou dit ook duidelijk communiceren op je website ;) (mooie site hoor maar ik zag het zo snel niet staan)

 

Als je bezoeker javascript heeft uitgeschakeld dan kan hij/zijn niets bestellen. Heb dit probleem zelf gehad met enkele klanten.

 

Hoe merk je dat? En hoe kan ik dat oplossen? Want dit is misschien een reden dat het grote aantal "winkelwagentje"bezoekers hun bestelling niet doorzetten.

 

Dankje voor de opmerking!

www.fuva.nl

Link naar reactie
  • 0

In Google Chrome ga je naar instellingen > "Geavanceerde instellingen weergeven..." > Instellingen voor inhoud > Niet toestaan dat sites JavaScript uitvoeren. Moet ook in andere internetbrowsers kunnen. Hoe je dat oplost kan ik je niet vertellen, ik huur hiervoor een externe partij in.

 

Waarschijnlijk is het maar een zeer kleine groep die hiervan last heeft hoor. Die klanten van mij hadden een overijverige systeembeheerder die javascript maar gevaarlijk vond ;) Ik wou je alleen even attenderen.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Het is alweer 2 jaar geleden dat ik ben begonnen met mijn webshop. Nu, 2 jaar later, ziet het er allemaal rooskleuriger uit. Ik rank eindelijk op woorden als zonnebril en lenzen top 6 en heb dagelijks bestellingen. Maar nu wil ik ook echt doorpakken om 30-50 bestellingen per dag binnen te halen.

 

Heeft iemand advies voor mijn site. Dit kan zowel voor het design als op het gebied van SEO.

 

Groeten Freek

www.fuva.nl

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vind ik de banner nog steeds te snel wisselen. Maar wellicht vindt jouw doelgroep dat leuk.

 

Om je conversie te verhogen zou je eens kunnen experimenteren met de positie van de bestelknop. Die staat nu royaal onder de "fold".

 

Er gaat volgens mij wat fout in je productinformatie. Kijk ik naar de Sinner - Prime zonnebril, dan zie ik een keuzeveld zonder omschrijving (alleen een sterretje dat aangeeft dat het veld verplicht is). Het zal wel de maat zijn, maar dat zie ik dus niet.

 

Verder zou ik nog even kijken naar je klantenservice pagina (zie plaatje). Ziet er zo wat vreemd uit.

fuva1514.thumb.jpg.07afdd9f50c11b9cd4676fafda2078bb.jpg

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen:

 

 

[*] Als ik naar je homepage kijk vraag ik me af wat voor jou (en je bezoekers) de belangrijkste elementen op dit homepage moeten zijn. Wellicht kun je dat aangeven

[*] Op de categoriepagina heb je een mouseover waarbij het product oplicht in een box met wat extra mogelijkheden. Heb je weleens onderzocht of dat voordelen biedt cq. de conversie verhoogt of wellicht averechts werkt?

[*] SEO valt wellicht meer over te zeggen als je aangeeft wat voor jou de belangrijkste landingspagina´s zijn waarmee je wilt ranken. Heb je even een linkje?

[*] Je hebt een watermerk van de Luxottica Group in je afbeeldingen. Is dat verplicht? Zou het niet mooier zijn je eigen afbeeldingen te maken zonder watermerk? Of met een minder opvallend watermerk?

[*] Ik zie met name bij de zonnebrillen nog vrij veel categoriepagina´s en productpagina´s die geen tekst hebben. Vooral op de categoriepagina´s zou ik daar zo snel mogelijk mee aan de slag gaan

 

 

Link naar reactie
  • 0

wat mij opvalt is dat google ongeveer 1280 pagina´s op je website kent, maar er slechts 199 weergeeft. De rest lijkt teveel op de reeds weergegeven pagina´s.

Wellicht een idee om daar eens in te duiken cq. een ´canonical tag´ te gaan gebruiken als één pagina/product via meerdere url´s op te vragen is.

 

Wat me met name opvalt is het gebruik van je h-tags.

 

De belangrijkste (h1) gebruik je goed, maar je tekst onderdaan alsmede alle producten op die pagina hebben een h3 tag. dat zijn er echt enorm veel. h2 gebruik je voor nietszeggende woorden als (categorie) e.d.

 

Valt dat niet aan te passen?

Link naar reactie
  • 0

Eerste indruk is goed! Waar mij mij wel aan stoor is de vele links in een artikel bij het assortiment.

 

Maar verder keurige site.

Als Zoekmachine optimalisatie (SEO) specialist helpen we ondernemers met het winstgevender maken van hun webshop of website m.b.v. conversie-optimalisatie. Dagelijks ben ik bezig met de nieuwste ontwikkelingen rondom zoekmachine marketing. www.responsivewebdesignbureau.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.